Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært et sant mareritt å forholde seg til Allente. Det topper seg nå da de nekter å akseptere oppsigelsesdato og sender krav om betaling og inkassokrav selv om de er fullstendig klar over at jeg har sagt opp. Se under her. Jeg har sendt deres egen inkassoavdeling epost jeg har mottatt fra Allente i oktober 2023 der de bekrefter at oppsigelsen er mottatt. Men de går likevel til inkasso og krever betaling for nye måneder fordi de ikke finner oppsigelsen. Men oppsigelsen mottok de og bekreftet i telefonsamtale. Er umulig for meg å dokumentere en samtale, men de har selv dokumentert ved å sende bekreftelse. Men de aksepterer ikke sin egen bekreftelse. Det oppleves som ren trakassering. Her er svaret deres; Vi har mottagit erat ärende gällande att ni är oenig i erat inkassokrav då ni skall ha sagt up perat abonnemang i Oktober. Vi kan ej se någon kontakt med oss från detta datumet och den automatiska bekräftelsen ni har bifogat är en bekräftelse på att ärendet om uppsägelse har bvlivit mottagen och inte själva uppsägelsen. Vi anser därför att erat inkassokrav är korrekt.
Nå har jeg sittet i telefonkø i 2 timer og 17 minutter på Allente kundeservice.Siste 1 time og 15 minutter har jeg hatt 1 oppringer før meg i køen.Nå er det 23 min igjen av åpningstiden.Det er som prosessen av Kafka,man kommer aldri frem til målet.3 gangen jeg prøver,men kommer aldri frem til et menneske og dets stemme.Aldri vært borte i maken til dårlig firma.
Jeg takket ja til Allente i 6 mnd mot rabatt på Samsung-TV hos Elkjøp. Her får man seks måneders bindingstid, mens oppsigelsestiden er inneværende + neste måned. I utgangspunktet er dette helt fair and just det – jeg godtok vilkårene da jeg kjøpte TVen. Problemene oppstod da jeg skulle si opp tjenesten. For å time oppsigelse med bindingstid logget jeg inn på "Mine sider" halvannen måned før bindingstiden utløper. Istedenfor et enkelt menyvalg ble jeg henvist til chatbotten Alli, som etter en del vas konkluderte med at jeg måtte chatte med et menneske for å si opp. Fremdeles helt fair – det krever tross alt massive mengder manuelt arbeid å fjerne en kunde fra autotrekket. Jeg ble bedt om å vente til en ledig konsulent kunne ta over chatten. Jeg ventet jeg. I 30-40 minutter. Ingen respons. Så jeg vasket badet. Ryddet kjøleskapet. Skikkelig rent bad, skikkelig ryddig kjøleskap. Det skal jeg i rettferdighetens navn takke Allente for. Gikk etterhvert tom for ting å vaske og rydde og ga opp. De har jo også en telefonlinje. De har også et eget valg for oppsigelse, og som evig optimist tenkte jeg at det må da være effektivt. Det viser seg at dette valget aktiverer en ventetid "anslått til 50 minutter", akkompagnert av en eller annen form for blåseinstrumentblasfemi skrevet og fremført av satan selv. Jeg sitter i skrivende stund og hører på dette mens jeg skriver så mange anmeldelser jeg rekker over før de tar telefonen (det har gått mer enn 50 minutter). På den positive siden har panfløytespetakkelet trolig utvidet akseptskalaen min for musikk såpass at jeg kan høre på hva som helst resten av livet, og være fornøyd. Takk for meg, Allente.
De har gjort det tilnærmet umulig å avslutte abbonementet. Det går ikke an å sende mail, man kommer ikke gjennom på telefonen. De har forskjellige avdelinger som ikke kan kontakte hverandre for å si opp. Det koster penger å si opp. Chatboten deres kan ikke hjelpe med det du faktisk trenger. Det er ikke nok ansatte til å svare. Over 40 minutter anslått svartid på telefonen. Svindelselskap. De påstår de har prisvinnende kundeservice, men scorer eeeeelendig på forskjellige rangeringer.
Forferdelig!! Styr unna denne leverandøren. Appen stopper å virke, hender seg opp og man må bryte strømmen for å få kontakt igjen.😫
Er jo litt opptatt av priser. Så at deres rimeligste kanalpakke foretok en prisjustering fra kr 299,- pr mnd til kr 399,- pr mnd. Er jo klar over at priser det siste året har akselerert, men deres prisoppgang i prosent på nevnte programpakke havner på drøye 33%. Helt forferdelig. Men her er det bare å hive seg på trenden å sette opp prisen🤢🤮
99 kroner i fakturagebyr, uten hensyn til at jeg har "alltid eFaktura" på i nettbanken. Bare rot i "mine fakturaer", umulig å få oversikt.