Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg avsluttet 3 års avtale og ble oppringt av en kar som tilbød 8 mnd.gratis abb. Ved å trykke ok på en SMS var avtalen godkjent. Jeg hadde fått bredbånd, og hadde selvfølgelig ikke behov for CD. Jeg sa opp avtalen etter 7 mnd. Etter en stund får jeg regning ,og ved kontakt med CD får jeg vite at ved å trykke ok hadde jeg godkjent en ny 1 års avtale. Saken har nå gått til Forliksrådet. At CD vil bruke tid og krefter for å inndrive kr. 3500 er uforståelig.
Jeg synes det er vanskelig å orientere meg når jeg stadig må på nett for å lese meg opp i manualen. Jeg har ikke skriver, så får ikke skrevet ut. Hva slags dekoder må jeg ha for å gjøre opptak?
Di nektet og hjelpe meg etter signalene datt ut! Di datt ut i mai i fjor, 2 dager etter jeg betalte. Di sa di skulle sende en mann som skulle kikke på parabolen, i og m vi flytta , dette sa vi også ifra om. Og den nye boksen, som jeg har betalt for, den virket ikke fant en på Canal digital digital ut da vi ringte ang at signalene plutselig datt ut 2 dager etter. Så da sier denne mannen at han skal selvfølgelig sende en og at han skulle ta med seg ny dekoder, i og med den gamle var defekt. Innen 2 uker skulle «reparatøren» ringe. Ingen ringte , så jeg ringer opp igjen! 4 uker senere. Og får prate med ei som sier at vi sender INGEN før du har betalt en inkasso fra april. Jeg mente at jeg har betalt , men foreslo at siden vi ikke hadde fått TV en hel måned så kunne vi vel gjøre det slik at di strøk denne. Og jeg sa og at d var ingen som sa for en måned siden at jeg ikke har betalt, ei heller fikk jeg purring! Så mailet jeg m dem frem og tilbake. Men di forstår jo ikke tydeligvis hva jeg mener. Så da ble jeg irritert og la d litt på is... og tenker at jeg får bare dobbelt betale da.... så ringer inkasso selskapet, og får igjen sjokk, for da har jeg fått inkasso for , april, juni, juli og august! Men jeg har ikke hatt signaler her på tv-en i di månedene, dessuten så sa hun ene dama jeg pratet med at di hadde sperret tv signalene frem til jeg betalte inkassoen for april. Så hvordan kan d da ha seg at jeg får inkasso for måneder Der tjenesten har blitt stoppet? Det er vel ikke lov og ta betalt for en ikke levert tjeneste! Pluss at dekoderen var defekt ! Så sitter her m 2 dekodere , der den nye kontrollen funker på den gamle dekoderen, så kan jeg se på di opptakene jeg har gjordt. D er vel også ett tegn på at dekoderen ikke var som den skulle være. Så jeg føler meg bare lurt ! Er veldig frustrerende når di ikke forstår hva jeg sier fordi alle er svenske, spurte om å snakke m noen som pratet norsk, men d fantes ikke sa dem da. Mannen min har prøvd og ringe flere ganger også. Men sier at dom inte helt forstår , forklare en gong til. Så hadde vert fint om di var mer imøtekommende og kunne norsk. Hadde blitt mindre misforståelser da. Hilsen en meget skuffet kunde
Ukesarkivet fungerer ikke. Man hopper ut etter kort tid om man stopper en sending. Ikke populært ved sportssendinger etc. Betaler i dyredommer for et produkt som kun fungerer når det selv vil - og det er ikke ofte!
Jeg ble kontaktet av en selger som påsto at jeg måtte bytte til One Place. Det ble ikke gjort oppmerksom på at jeg trengte en ekstra harddisk. Når jeg oppdaget problemet etter å ha installert boksen - noe jeg måtte prøve flere ganger før det gikk, dro jeg ut på byen og kjøpte en 500GB harddisk. One Place godtok tilsynelatende denne og formatterte den uten feil. Men det går likevel ikke å ta opp. Etter å ha kontaktet kundeservice bestilte jeg derfor en disk fra Allente og spesifiserte at den skulle sendes til vår hytteadresse. Den ble likevel sendt til vår hjemmeadresse hvor vi ikke har vært på mange måneder. Akkurat det samme skjedde med One Place. Når jeg bestilte den for andre gang, også denne gangen med spesifikk ordre om hvor den skulle sendes ble den likevel sendt til feil adresse igjen. Allente klarer altså ikke å håndtere to adresser, noe som er ganske imponerende med tanke på at det må være ganske vanlig å ha utstyr på flere adresser. Jeg har aldri opplevd at dette har vært et problem hos andre leverandører. Jeg måtte altså sette meg i bilen og kjøre 20 mil for å få hentet den elendige dekoderen. Hjemme har vi Telenors boks. Den er kjapp og enkel i bruk, mens One Place reagerer veldig tregt på alt unntatt innstillinger-menyen. Skal man bytte kanal tar det flere sekunder. Det er ingen knapp for å gå direkte til programoversikten. Når jeg forsøker å koble til bluetooth-utstyr som f.eks. min relativt nye iPhone finner ikke boksen denne. Dette fremstår i det hele som et uferdig og dårlig produkt som fungerer veldig mye dårligere enn den gamle dekoderen - som kunne ta opp og som reagerte raskt når man trykket på fjernkontrolen. Jeg føler meg rett og slett lurt!
Skulle få tekniker til å komme og fikse oppkoblingen til kabel tv, da jeg hadde forsøkt flere muligheter selv, uten å lykkes. Han ringte meg og veiledet meg over telefon. Da vi kom til punktet om kanalinnstillinger, sa han, at det nå kanalene stille seg inn automatisk. Jeg ville få beskjed på skjermen, når dette var gjort. Han avsluttet dermed samtalen, og oppdraget ble registrert som fullført. Ingen kanaler kom, og da jeg ringte kundeservice for å få en ny tekniker, kunne de tidligst sende en på mandag. I dag er det onsdag. Nå har jeg imidlertid lært. Kommer ikke til å godta brukerveiledning over telefon neste gang.
Veldig fornøyd med både kundeservice å tv pakkene å den nye dekoderen er helt fantastisk.