Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ringte for å avslutte mitt abonnement hos Allente slik at jeg kunne ha tilgang til TV helt til jeg skulle flytte ut fra aktuelle plassen. Ble da anbefalt å fryse abonnementet i og med at jeg kanskje trengte i senere periode. Forsikret meg da om at det ikke ville koste noe som helst og ble anbefalt av kundeservice dette og ville slippe å betale hvis det ble oppsigelse, hørte for godt ut til og være sant tenkte jeg. Det var det!!! Etter 6mnd kom første faktura. Ringte da inn og forklarte dette til faktura avd. Den hyggelige damen var veldig forståelig og mente det var rett at jeg ikke burde betale for oppsigelsen, men at hun måtte sette meg over til en annen avdeling for at de kunne avslutte mitt abonnement med en gang siden jeg var blitt feil informert. Slik har det ikke gått. Nå som ikke jeg trenger tv må jeg betale for en oppsigelse jeg kunne betalt for samtidig som jeg hadde brukt TVen. Det som er sikkert og vist er at jeg aldri kommer til og være kunde hos Allente igjen noen gang, den broen har de klart å brenne! Nå blir det å betale ferdig og rett til annet tv abonnement om 3mnder når overtagelse av hus skjer.
Styr unna - dette blir dyrere enn du tror. Jeg tegner av prinsipp ikke abonnement på noe som har bindingstid, men nå viser det seg at det er bindingstid allikevel. I likhet med de fleste andre orker jeg ikke ta kampen. Da jeg skulle si opp (inovember 2021) var det kun mulig å gjøre dette pr. telefon eller (hold deg fast:) brev. Da jeg ikke gadd å vente 20 minutter i telefonkø, valgte jeg å sende brev. Dette brevet fikk jeg jeg aldri noe svar på (jeg ba selvfølgelig å få svar pr. brev), og jeg ventet på sluttregning i stedet for den vanlige. Den kom aldri, i stedet stengte de abonnementet mitt, noe jeg ikke merket engang, og nå skal de ha 590 kroner, ikke for å åpne det igjen, men i avstengningsgebyr. Her er det bare å betale…
Har prøvd flere ganger med kundeservice uten hell. Det er bruddstykker på sendinger, og kvaliteten er til tider nede i 10hz. Nå er det nok, betaler for noe Allente ikke leverer.
Elendig kundeservice, det eneste hjelpen som dem har er nullstill tv-boksen men det hjelper ikke når en ikke får signal til kanalene en betaler for på begge dekoderne. Tv-guiden fungerer ikke. Er låst av bindingstid men når den er over blir det oppsigelse. Har du muligheten velg et annet selskap.
Jeg har vært kunde en god stund nå. Det første halvåret gikk veldig bra. Men litt humper. Men den siste tiden etter at det første halve året var gått har de vist seg at det er ingen som kan jobben sin. Ikke kan de svare på enkle spørsmål. Uvennlig og kranglete kundeservice. Kundeservice følger ikke alltid opp de de hadde lovet å følge opp. Det er ikke kunde som er i fokus hos Allente 😠 Styr unna. Ikke la deg lure av den vennlige tonen i begynnelsen. Kun lureri.
Styr unna. Sender fakturaer i hytt og pine. Helt useriøst og umulig å bli kvitt. Oppleves som svindel. Har forsøkt å prate med dem flere ganger men blir møtt av repeterende personer som helt åpenbart mangler god nok opplæring. Har sagt opp avtalen men fakturaene fortsetter å renne inn. Rett og slett helt umulig å bli kvitt dette firmaet.
Med bakgrunn i hytte som er lite i bruk, kontaktet jeg Allente i november 2021 for oppsigelse. De har faste folk som sitter på telefon vedrørende oppsigelse, og dette kan man ikke gjøre via "mine sider" på nett. Endte med å bli overtalt til å fryse abonnementet for å vurdere. Vurderingen i februar var den samme, jeg ville ut av avtalen siden det akkurat nå ikke passer å betale en god del for omtrent null tv-titting. Kommer sikkert til å ha parabol igjen, men det blir med noen andre. 20 års kundeforhold til Canal Digital (Nå Allente) endte med at oppsigelse skulle vært inne enda en måned tidligere, til tross for at periode ikke var påstartet og faktura ikke forfalt. Jeg betalte disse hundrelappene, men kan ikke annet enn å bli flau på Allente sine vegne over kundebehandlingen. Dette er strykkarakter, og jeg vil velge en annen leverandør ved neste korsvei.