Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ville i utgangspunktet kun ha internett, men måtte binde meg i et år for både TV (noe jeg ikke benytter i gammel forstand) og en vaklende internettlinje (til den nette sum av 1000kr måneden. Jeg tok kontakt flere ganger etter at bindingstiden var gått ut å hørte om jeg nå kunne si opp TV og bare ha internett. Dette var ikke mulig fordi de ennå ikke hadde greid å splitte disse to produktene i to ulike prisplaner.(!) De svarte også at de nok skulle gjøre dette i løpet av 2016, på bakgrunn av et pålegg fra forbrukerombudet. Nå skriver vi oktober 2016 og ennå er ikke dette en mulighet. De gangene jeg ringte var det den samme regla og samme forsøk på å selge meg mer bindingstid, på mot tre måneders gratis internett. Noe jeg selvsagt takket nei til. Heldigvis for meg så har jeg fått fiberbredbånd installert fra en annen leverandør (dobbel hastighet og halve prisen) og kunne forleden si opp alt som har med Canal Digital/Telenor å gjøre. Dvs de kunne informere om at de også operer med en oppsigelsestid på en måned som medfører at jeg da i nesten to måneder nå må betale for enda mer luft. Har du mulighet til å velge noe annet så for all del gjør det!
Trådløs bredbånd fungerer dårlig. Har bredbånd 500. Har nedlasting på 54. CD sier det ikke er dens utstyr. Alt er kjøpt og montert av CD. De innrømmer ikke feil. Skylder bare på forstyrrelser i huset mitt. Etter mye om og men sender de en ny router.
Mistet plutselig spol tilbake-funksjon, mistet Tidal tilkobling, to fjernkontroller med nye batteri sluttet samtidig å virke normalt, underlige sammenfall. Canal Digital svarer ikke på skriftlige henvendelser, svarer ikke på kundenummeret, skal ringe tilbake, men gjør det ikke. Jeg får ikke det produktet jeg betaler for, og får ikke kontakt med CD :(
De nappet ut alt fra tidligere bredbåndsleverandør, selv om vi sa at vi MÅ ha internett. Men det var ikke noe problem. Alt ville virke. Etter 5 dager - så virker det fortsatt ikke, men dessverre er det ingenting de kan gjøre annet enn å sende melding til 2.linje. Absolutt ingen annen ting de kan gjøre. Merkelig. Møkkaselskap.
Har slitt med internett som detter ut hver eneste dag flere ganger daglig i ca. 2 minutter. Kontaktet kundeservice gjentatte ganger gjennom flere måneder uten at de har kommet i nærheten av en løsning. Verste internett leverandør jeg har vært borti noensinne. Kundeservicen er også elendig, både med tanke på kompetanse og hvor lang tid det tar å komme igjennom. Styr unna dette selskapet om du ikke liker frustrasjon, irritasjon og ustabilt internett.
At det tar i gjennomsnitt 1 time å komme igjennom på kundeservice, det være chat eller tlf, er helt uakseptabelt. Enda mer provoserende at de forteller deg 5 ganger mens du venter "at fornøyde kunder er viktig for oss", for det er det ikke. Å forkorte ventetiden er enkelt, ansett flere folk. Stakkars de som jobber på kundeservice der, må jo bare prate med sure folk hele dagen.
Alt er dårlig med Canal Digital. Svært dårlig kundeservice. Ingen vet noe som helst når du kontakter de. Har ventet over 2 måneder på TV og internett, og fortsatt skjer ingenting. Montørene som har vært her sier at alt skal fungere, men neida.. Så må man vente i minst en uke til for å få montørene til å komme å fikse opp. Styr unna Canal Digital hvis du ønsker at TV og internett skal fungere. Dyrt og dårlig.