Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Den gamle boxen som inneholdt både tv tuner & modem/wifi, fungerte som den skulle. Med for meg tilbud om program/film opptak og start forfra, med spoling (for å spole hurtig når det er reklame i en film feks.) Det nye modemet har ikke virket, men jeg er koblet til internett med mitt GET modem/tuner som heldigvis fungerer. For meg, blev denne endringen, bare negativ.
Ble "tvunget" over på ny boks i mai. Den nye er forferdelig dårlig. Har ikke gått en eneste uke uten at jeg har måttet nappe ut strømmen og restarte dritten! Og i den senere tid at dette økt i frekvens, slik at i løpet av helgen har jeg måtte ta strømmen 2 ganger og på nytt igen i dag mandag! Ufattelig at Telia ikke klarer bedre!!
Ett ekstremt skurrete bilde. Funkere maks 1 dag så klikker hele TV-en igjen. De skylder på TV-en. Men alt annen fungere jo tipp topp? Apple tv 4K, Xbox, gamle dekoderen og chromecasten. Men denne boksen fungerer tydeligvis ikke så da skylder de på TV-en min? Kun Telia boxen som ikke fungerer. J***a jalla, styr unna!
Selv om vi er i 2021, klarer Telia fortsatt ikke å fikse ett enkelt problem. Etter bruk av Telia Boxen i noen få timer finner man mange ting som ikke burde være der. - Boxen henger seg opp stadig vekk. - Castingen slår seg av og klikker av seg selv. - Lyden går plutselig opp eller ned. - Boxen er veldig treg. Kan gå mellom 5-10 sekunder før boxen reagerer på ett trykk fra fjernkontrollen. Føles ut som man bruker et billig nettbrett fra Wish.
Teliaboksen som gir oss tilgang til TV og internett har sluttet å fungere. Vi tok kontakt med kundeservice som konstaterte at vi må ha en tekniker hjem til oss. Vi ringte den 13.07.21, men vi kan først få en tekniker hjem den 04.08.21!!! Hvordan er det mulig? Så her sitter vi uten TV og internett og ingen mulighet til å betale regninger. Har store problemer med å forstå at et så stort selskap som Telia satser så lite på kundene sine. Vi står tross alt for selskapets inntekter. Nå må Telia skjerpe seg og ta kundene sine på alvor! Dessverre har vi Telia via borettslaget og kan av den grunn ikke bytte selskap, noe vi hadde gjort hvis mulig. Kanskje aksjonærene er viktigere enn kundene…?
Programoversikt til tider feil og mangler helt. Har Telia glemt å oppdatere? Enkelte kanaler har en håpløs bildekvalitet og lyd med hakking som kommer og går, mens andre har svart skjerm. Dessuten altfor lang ventetid før du kommer til ledig kundebehandler. Imidlertid har du bedre kanalvalg med Telia.
Hadde GetBox II. Der savnet jeg opptak av mer en to kanaler samtidig, "start forfra" og sortering av favorittlisten. Det kunne vært litt lettere å til "Mine serier". Telia box kan ta opp mange kanaler samtidig og har "start forfra". Ellers mangler det meste som var bra den gamle boksen. Her er noen eksempler: - Mangler spoling - Ved "pause" sladdes halve bildet, så det er vanskelig å se resultatlister, rolleliste ol. - Kan ikke se opptak før opptaket er ferdig. Kan bruke "start forfra", men kan du ikke avslutte uten å miste hvor langt du er kommet. - Programguiden har ikke informasjon om programmer som er satt til opptak/serieopptak. - Har ikke "tilbake"-knapp, så avbrekk for å få siste nytt og annet må vurderes nøye. Grafikken er antagelig inspirert av Netflix. Det passer kanskje bra der, men blir totalt uoversiktlig på en TV-dekoder Fjernkontrollen er mangelfull, så der meste er (veldig) mange tastetrykk unna.