Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ustabil, tungvindt og ulogisk betjening. Treig respons og ofte feil. Omstendelig!
Meget fornøyd med hele «pakken». Bla God plass for opptak / brukervennlig fjernkontroll mm.
Har nå brukt 3 ulike generasjoner av get-bokser, og kan med hånda på hjertet si at den nye "GetboX" eller "telia box" (som er identisk get-boksen) er den mest ubrukelige haugen med skrot du kan kjøpe. Den er ufattelig treg, tar ofte flere titalls sekunder for å finne riktig program via menyen, fjernkontrollen som er laget av billig plast krever ufattelig mye oppmerksomhet når du ofte må trykke 4-5 ganger på samme knapp før den reagerer. Elendig kundeservice har det alltid vært, så det var ikke noe nytt når vi bytta boks. Har dessverre ikke mulighet til å bytte boks pga. bosted, men hvis du har mulighet til å bestemme boks selv, hadde jeg holdt meg langt unna denne.
Samsung kuttet i dag støtte for HBO på vår Smart TV. Tenkte at Telia/Get sin løsning for HBO var et brukbart alternativ. Betalte ca 150 kr for dette. Ingen stor sum, tenkte vi. Dette skulle vi raskt komme til å angre på. Ved første blikk lot brukergrensesnittet tankene drive hen til min barndom og Commodore 64. Ingen søkemotor, ingen av de "fancy" funksjonene fra den allerede elendige HBO-appen som er bygget på et softwareskjelett som er så rigid som skumgodteri. Interface'et gjør at jeg lengter etter 90-tallets Tekst-TV. Der kunne jeg i det minste memorere sidetallet. 5 minutter med scrolling og vi har kommet fra episoder/serier som begynner med tallet "1" til tallet "3". Et kadaver av en app.
Av og til føles det som om utviklingen går ett steg frem og to tilbake, men Telia TV har tatt flere lange steg tilbake. Makan til treghet og hakking har jeg ikke opplevd i mitt 50 år gamle liv. UHF og VHF antenne på taket var mer stabilt. Synd jeg har ett kollektivt abonnement med Telia via mitt sameie. Snakk om svindel...
Bare problemer hele tiden .den stopper og stopper .nettverket detter ut .må restarte hele tiden
Skulle bytte defekt HD/PVR boks og forsøkte å ringe flere ganger, men ble hengende på ventelinje i 15-20 min til jeg til slutt ga opp. Siste gang ventet jeg en halvtime før jeg endelig fikk dem til å ta telefonen første gang, mens hos Get ble telefonen alltid besvart nærmest umiddelbart, eller senest etter et par minutter. Da jeg endelig fikk tak i dem så insisterte de på at jeg burde bytte alle mine 3 dekodere, da også den nyeste Get-boksen "har hatt mye feil". Jeg ble fortalt at jeg skulle få disse gratis (uten kr. 49,- i månedsgebyr pr dekoder) i ett år. Når jeg mottok disse så stoppet Telia de gamle dekoderene så snart jeg hadde signert dem ut på Posten. Jeg hadde ikke tid til å installere samme kveld, og familien ble dermed uten TV til neste dag. Kort tid etter at dekodere var satt opp mot kabel og trådløst nettverk så ga den beskjed om at "Nettverk ikke tilkoblet". Andre enheter kommuniserte fint på nettverket, men av en eller annen grunn klarte ikke Telia sin nye "feilfrie" dekoder koble seg til. Dette har siden vist seg å være et gjentagende problem på ALLE 3 DEKODERENE jeg fikk. Vi kan slå på TVen og når vi skal skifte kanal finner boksen ut at den ikke ikke er tilkoblet nettverk - selv om altså alle andre enheter kobler seg til med letthet - og trådløs router står 4 m fra dekoderen. For å løse problemet må vi trekke strømmen fra boksen i 30 sekunder - kanskje 2, 3, 4 eller 5 ganger. Når jeg fikk første faktura etter at jeg fikk nye bokser som jeg skulle få "gratis" så finner jeg at boksleie pr. måned er 0,- mens jeg har fått et nytt gebyr på "Opptak" på kr. 49,-. Dette gebyret lå ikke på fakturaene før jeg byttet bokser, så dette er ren svindel fra Telia sin side - påstå at månedsleie er gratis første år, mens de erstatter hele beløpet med et nytt, fingert "produkt" som skal tillate meg å ta opp programmer!!! Jeg har kunnet ta opp programmer i et par årtier med Get, og aldri blitt fakturert for å kunne gjøre dette! På toppen av dette så har Telia forsøkt å ringe meg konstant for å selge flere tjenester - siden jeg nå er TV-abonnement (ufrivillig da de overtok Get), så vil jeg vel også ha mobilabonnement hos dem? De ringer fra forskjellige nummer hver gang, og har blokkert nummeret hver gang jeg har funnet ut hvem som ringer. Dette er rett og slett HÅPLØST DÅRLIG, og en uendelig forverring av tjenester over natten da Telia overtok for Get, som jeg aldri hadde noe problemer med.