RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.
Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.
Signalet kommer og går. Byttet antenne (best i test), Svindyr coaxkabel, uten at dette hjalp. Fikk den nye pvr dekoderen. Har brukt denne nå en måneds tid.. Dette er den tregeste boksen jeg har hatt i huset. Med en fjernkontroll som er så ulogisk, at jeg fremdeles må studere denne hver gang den skal brukes. Dette gidder jeg ikke.
Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital
Etter bytte til nye mottakere er det mye som fungerer bedre, men signalkvaliteten varierer sterkt. Gode signaler på ettermiddagen til ca 24. Signaltest viser da 100%. Etter 24 til ca 15 - 16 er signalkvaliteten mellom 10 - 20. Dette virker konsekvent. Bor i Nordøsterdal med sender på Tron. Er det andre som opplever tilsvarende? Blir mye strømming som nå fungerer fint!
Vi har stadig stopp og avbrudd i sendinger. Når man ringer kundeservice eller prøver å chatte, må man vente i alt fra 20 min. og mer i tid. Får først melding om at det er 3 min. ventetid mens det i virkeligheten tar min. 20 minutter og ofte mye mer. Helt håpløst.
Elendig kvalitet på flere kanaler, deriblant Eurosport.