RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital
Etter bytte til nye mottakere er det mye som fungerer bedre, men signalkvaliteten varierer sterkt. Gode signaler på ettermiddagen til ca 24. Signaltest viser da 100%. Etter 24 til ca 15 - 16 er signalkvaliteten mellom 10 - 20. Dette virker konsekvent. Bor i Nordøsterdal med sender på Tron. Er det andre som opplever tilsvarende? Blir mye strømming som nå fungerer fint!
Vi har stadig stopp og avbrudd i sendinger. Når man ringer kundeservice eller prøver å chatte, må man vente i alt fra 20 min. og mer i tid. Får først melding om at det er 3 min. ventetid mens det i virkeligheten tar min. 20 minutter og ofte mye mer. Helt håpløst.
Elendig kvalitet på flere kanaler, deriblant Eurosport.
Rikstv, er et dyrt, dårlig og gammeldags tv tilbud. Underholdningsportalen, er en dårlig vits, hvis du prøver og spille av f. eks NRK i appen, klikker det hver gang, innlastningsløsningen er gammeldags, Antenne løsningen ubrukelig! Trenger du tv signaler, spar de pengene og stream heller signalene, billigere og mye bedre fra annen leverandør. Bra kundeservice, men det hjelper lite når tjenesten er dårlig og gammeldags! 🤔
Får kun inn NRK 1-2-3 på tv. På sidene til kundesenteret går man i en loop på chaten som starter med en robot som ikke kan svare på en dritt! Så spør den om du vil snakke med et menneske, hvis ja trykk på linken. Da kommer du til en side hvor du har tre valg du kan klikke på, SÅ kommer du til en side med forslag til hvordan du kan løse problemet selv - det har du jo allerede forsøkt en dullion ganger - uten hell!!! Akkurat det samme skjer hvis du klikker på "send mail" - hva slags problem har du? Klikk her - og dermed er du på samme side for å løse problemet selv!!! Etter 35 min. i telefonen uten å få svar ga jeg opp. Hel#%tes Rikstv!!!
Etter som RiksTV har fått mer og mer på streming så er det ikke like lett for alle å kunne forholde seg til dei, på en hytte vil dette ikke være så veldig bra. RiksTV sender ikke i den beste bilde kvaliteten. Noe dei har fått til bra men som mesteparten av alle operatører har er appen. Utenom det ser jeg ikke en fordel for folk å skaffe seg dette produktet. Etter som jeg har vært montør vil jeg si det er vanskeligere og stille inn en antenne en det det bør være.