RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Er en skam at rikstv leverer så lite hd kanaler, de kjøper Hd kvalitet av sine leverandører men leverer CRAP til oss kunder ..De tjener penger som gress men er ikke intressert i og endre noe på teknologien for at vi skal få flere HD kanaler. RiksTV sin teknologi går 15 år tilbake de leverer VHS kvalitet på bildene og noen få HD kanaler. Det er et fullstedig lavmål i forhold til sine konkurenter som leverer hd kanaler i fleng . Skygg unna og velg Viasat eller canal digital eller kjøp deg et iptv abn og bruk på en Magboks og få alle kanaler i full hd ..
Har sjelden hatt mulighet for å se et tvprogram sammenhengende siden jeg skaffet Rikstv fordi koblingen mellom deres smartboks II og borettslagets fiberbredbånd ikke samarbeider, forbindelsen faller ut hele tiden: svart skjerm gang på gang hele døgnet. Ante ikke at Rikstv hadde denne restriksjonen, tvang om "rett" fiberleverandør. Umulig med antenne her, noe Rikstv anbefaler. Synd Rikstv har denne tvangskoblingen, at man MÅ ha ett av 3 fiberleverandørselskap de samarbeider med for å kunne bruke tvpakker fra dem uten å bruke antenne i tillegg (jeg har ikke mulighet for det). Har bundet meg for 1 år. Men innholdet i deres tvtilbud er ok, om jeg fikk sjansen å se det. Kunderådgiverne er varierende både mht vennlighet og kunnskaper, fra null til topp. Savner å få råd om hvilke tvleverandører jeg kan benytte sammen med borettslagets fiber, det kan eller vil ikke Rikstv svare på. Fiberleverandøren leverer også tv, men dårligere tilbud og dyrt. De satser tydeligvis på internett og kan heller ikke gi råd om tv fra andre.
Det er rart med at når man kontakter RiksTV for å få hjelp med noe så innebærer det alltid at man må binne seg i 12 måneder. Om ikke ønsker dem ikke å hjelpe. RiksTV er helt okey, men grunnmuren har sprekker. Det skal så lite til, endre service Politiken deres å begynne å levere service, punktum. Ikke tvangs binne folk til et system dem allerede ønsker å være i, det får man til å revurdere hele systemet.
Har opplevd både glimrende og elendig kundeservice fra RiksTV. Dessverre er det så alt for mange flere av de dårlige erfaringene.
Generelt et dårlig kundeservice. Ikke så blide og imøtekommende når vi ringer for å få hjelp. Gode kundebehandlere betyr veldig mye, og jeg håper at de forbedrer seg på det området, eller så vurderer vi rett og slett å bytte leverandør.
Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!
RiksTV har svært dårlig kundeservice. Ville avslutte abonnementet, fikk beskjed om å avslutte i mars neste år. Gjorde så. Da fikk jeg ei ny regning på ny periode, de har forlenget abonnementet! Uten min vitende og vilje. Grunnlag: jeg har hatt en inkassosak, de sa det står i avtalen at har man hatt ei sak der forlenger de automatisk. Dette er feil, jeg hadde betalt forlengst, dvs ingen sak. Og ingenting om den regelen i avtalen. Derimot kutter de selv avtalen om man misligholder. Kundeservicen var svært dårlig, han ville presse meg for penger: 4000 kr om jeg avsluttet nå, fryser jeg abonnementet skal de ha 1100 kr pluss 1800 pluss forlenge avtalen. De sa jeg skulle ringe i august og avslutte. De kunne heller ikke garantere at jeg kunne avslutte da om jeg fikk en ny for sent betaling selv om jeg nedbetalt før avslutning. Dette minner om utpressing kundeservice er dårlig, signaler faller ut og det er kun repriser på tv, og de tvinger en til være kunder, og sender ny faktura på 1800 kr hver 3.mnd. enda det står i reklamen: kun 529 kr pr mnd...