RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Stort sett er kanalene jeg betaler for på plass. Innimellom mangler noen. Men å søke frem en film el serie klurer det seg til el stopper helt opp minst 90% av gangene. Fjernkontrollen er omstendlig og forvirrende! Svært irriterende og utillfredsstillende! Ikke bra for hjemmelykken! Styr unna!!
Så lenge antenna er korrekt innstilt og signalene fra senderen er ok, er stabiliteten veldig god! Har lite problemer med lagging, bortsett fra noen ganger ved streaming, det kan skyldes internettforbindelsen (25 Mb), men som regel går det bra å streame til f.eks. 2 PC-er samtidig som jeg streamer til en smartboks og/eller smart-TV, så RiksTV krever ikke høy båndbredde til streaming.. Utvalg i programarkiv er bra, og funksjonen start fra begynnelsen fungerer fint. Rikspakken inneholder det meste, bl.a. Viasport+, 1, 2 og 3, TV2 Sport 1 og 2 og Eurosport Norge og 1. Har noen andre leverandører tilsvarende til samme pris? Tv2 Sport Premium kan kjøpes i tillegg, men det er jo like dyrt som hos alternative abonnementer. Jeg bruker nå 3 av de 4 TV-ene som følger med abonnementet, og ser ofte TV på nett og mobilapp i tillegg. Alt fungerer fint. Det som er negativt er underholdningsportalen som er uoversiktlig og ikke alltid logisk. Og den er alt for spesialtilpasset til HBO. Dessuten har det vært problemer med dekoderne. Smartboks II fryser av og til, og det kan neppe skyldes internetthastigheten. Det kan tydeligvis ikke kundesupport gjøre noe med, selv om de kommer med sine vennlige standard råd om power off/on og fabrikkinnstillinger Har ikke prøvd den nye Smartboks III, mulig den er bedre. Ellers har jeg bare positive opplevelser med kundeservice, om det gjelder faktura, bytte av programkort/dekodere eller andre ting. Jeg bytter nå til fiber og Altibox, det er kun fordi jeg ikke kan basere meg på SDSL over Telenors kobbernett lenger. Jeg har vurdert å fortsette med RiksTV på internett fra Altibox, evt. Telenor Mobilt Bredbånd, men introduksjonstpakka på internett/TV jeg fikk fra Altibox var gunstig prismessing, og trumfer de andre alternativene. Derfor sier jeg nå sier opp RiksTV, med litt tungt hjerte.
Det heter seg hos RiksTV at du kan si opp abonnementet når du vil, selvfølgelig etter avtaletiden.. Det de ikke snakker så høyt om er at det er oppsigelsestid, så de kan suge mere penger ut av kundene! Forøvrig helt elendig kundeservice hvor de ikke prøver å hjelpe men bare jatter med kundene..
egentlig kjempedyktige Kundebehandlere, det skal dem ha!, Dem tar ikke nei som ett svar å gir seg ikke før dem har pratet deg trillrundt eller så lei at du bare samtykker til en ( som du finner ut etterpå når du tenker deg om! ) horribel lang bindingstid og prisen som dem får til å høres så kjempebra ut er egentlig skyhøy å mange tusener kroner i løpet av 1 år! Anbefaler heller å kjøpe en chromcast å last ned apper med fornuftige priser ( som finnes flere veldige gode av ) å cast over til TVen din, bedre utvalg til en mye rimeligere penge samt som du kan pause eller si opp/stanse AKKURAT når det passer deg!
Her skal du være pinelig nøyaktig ved oppsigelse. Aponenentet ble sakt opp 7 des i mitt hode er inneværende mnd + 2 mnd inneværende mnd er des 2 mnd er januar og februar. Binningen gikk ut 28/2. Saken er den det skule være sakt opp i nov for at det skule være sakt opp 28/2. I mitt ikke advokat hode så er det inneværende +3 mnd Og i tillegg så var den skriftlige oppsigelsenikke registrert så nå mente de at abonementet en stund at abonementet skuke løpe til 31/3. Syns dette var mye rot og lite ydmykhet. og kundebehandler føler jeg var enda mer uhøflig en meg
Brukbar på dag, signal 46%. På kveld er skjerm svart pga under 6% i signal
Ofte samme type problemer. Bildet "fryses" hver3-4 minut og ingen lyd... Skifter kanal, samme problem! Irriterende!