RiksTV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kundeservicen fra RiksTV er helt forferdelig. Svarene jeg har fått på min forespørsel om faktura og abonnement varierer med hvilken kundebehandler jeg har fått. Har vært i kontakt med kundeservicen deres ca 10 ganger vedrørende samme sak, uten å nærme meg noe som i det hele tatt ligner på en løsning.
Blir møtt med en sur stemme som knapt snakker norsk. TV 2 detter ut hos min 83 år gamle mor, jeg har fått servicemann mot at hun måtte binde seg opp for et år. Hun har betalt i dyre dommer for flere måneder for noe hun ikke får. Han var hyggelig og grei men TV 2 detter fremdeles ut. Hun på kundeservice skjønte ikke noe av det og jeg måtte ringe tilbake en annen gang, det fikk hun høre av sin kollega... Hva f..? Ansett folk som kan hjelpe til- betaler man for en tjeneste så er man i DET MINSTE hyggelig og hjelpsom overfor sine kunder :(
Har rikstv i borettslaget via fiber. kom fra kabel og canal digital som var en annen verden. rikstv har treg og lite brukervennlig dekoder, dårlige nettsider, kanaler som ofte faller ut, kanalutvalget er dårlig sammenliknet med canal digital (som f. eks. hadde VH1 classic, VH1, MTV live 24, baby-tv+++). HBO tilbys som et tillegg, men er bakt inn i deres dårlige app og man kan ikke bruke HBO-appen frittstående med rikstv-abonnementet. ville bytta tilbake til canal digital på flekken hadde det vært mulig.
Appen fungerer dårlig. Bildet fryser og samme ting vises på nytt.
Kanalene utenom NRK faller ut rett som det er, da jeg fortalte det, kunne de ikke se at jeg hadde ringt veldig ofte og klagd. Men sannheten er at det er min kone som har klagd mest. Hun har selvfølgelig ett annet tlf.nr. som ikke er registrert hos riks TV. Jeg skulle se VM fotball med Spania mot Portugal på tv2, men nei svart skjerm og ingen lyd. Jeg ringte riks TV, og satt meg på vent for å bli ringt opp. I mellom tiden gikk jeg inn på mine sider på nettet for å prøve og feilsøke. Jeg gjorde de feilsøkingen jeg fikk beskjed om, men ingen ting skjedde. Men plutselig kom det en beskjed om at regningen til riks TV var forfalt. Dette hendte den 15/6 samme dag som regningen forfaller, så jeg trodde det var derfor jeg ikke hadde TV 2. Så jeg betalte der og da. Men ikke noe bilde. Etter 3 kvarter ringer riks TV meg opp, da var 2 omgang på matchen allerede begynt. Han ba meg ta ut strøm, antenne og HD kabel fra dekoder i ca et minutt. Jeg satte kablene inn igjen og det virket. Dette sto det ikke noe om i feilsøkingsprogrammet. Da jeg så på kontoen min neste dag viste det seg at dem hadde trekt beløpet 2 ganger. Jeg ringte til RiksTV og ba om å få pengene som jeg hadde tilgode tilbake, men nei det var ikke deres måte å gjøre det på, de måtte brukes til å betale neste regning. Jeg gir opp. Men spørreskjema om hva jeg synes om RiksTV det vil dem gjerne sende meg.
Forferdelig, dere er elendige. Gått fra bra til elendig. Tidligere Ok, etter RiksTV bare problemer. Hører andre sier det samme. Forlater dette så snart som mulig.
÷ oppfølging ÷ koster mye (oppgradering nye boks) ÷ Dyrt ÷rotette nettside(uoversiktlige) ÷kundebehandling ÷utstyre som følger med er ubrukelig ÷