RiksTV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har aldri vært borti mer elendig kundebehandling da jeg sier opp Riks TV. Avtalen jeg hadde gikk ut i februar 2017. Det vil si at jeg ikke har noen bindende avtale med Riks TV etter dette. Sa derfor opp min avtale i dag som løper fra 01.12.2017. Men nei det gikk ikke. Da skal jeg betale for 2 måneder. Hvorfor, spør jeg da jeg ikke har avtale med dem. Masse e-poster frem og tilbake de påstår at jeg har avtale, der jeg ber dem fremvise den. Men det kan de jo ikke, og kommer med masse svada. Aldri mer Riks TV for meg.
Veldig irriterende.. Elendig rett og slett.. Angrer veldig på at jeg byttet til riks TV...
Kundeservicen hos RiksTV er ekstremt dårlig. Får du et problem, ja da er der dort problem...
Ofte kanaler forsvinner så vi bare ender opp med nrk1. I tillegg fungerer underholdningsportalen ca 1/10 ganger. Den fungerte tidligere men når den engang sluttet å fungere og vi ringte kundeservice og fulgte instruksjonene deres for å få den igang igjen så har den omtrent sluttet å fungere helt, heldig hvis den fungerer en veldig sjelden gang iblant.
Hadde RiksTV som min leverandør fra 2011 til 2016 med et avbrekk i midten. I det store og det hele var jeg lite fornøyd, og kom kun tilbake da jeg fikk et svært godt tilbud. Hovedproblemet for min del var den generelt lave kvaliteten. De fleste kanalene sender i svak 720p, kun et fåtall i 1080p, og de fleste ikke en gang i HD. Tok kontakt med kundeservice og stilte spørsmål ved dette, og fikk beskjed om at "beklager, disse kanalene tilbyr ikke HD-sending. "Merkelig, tenkte jeg, siden andre leverandører har de samme kanalene i krystallklar HD. Appåtil tok RiksTV nesten samme pris som bla. Canal Digital for å gi meg de samme kanalene med mye dårligere kvalitet.
RiksTV har en noenlunde OK pris på den minste pakken (Favoritter). Men kundeservicen deres fungerer overhodet ikke, samt at signalene blir for dårlige fra antennen. TVNorge fungerte ikke hos oss da vi hadde RiksTV. Forfall på faktura fra RiksTV er også noen dager før jeg får lønn, og dette har skapt mye kluss og purringer og ditt og datt. De fleste selskaper jeg er kunde hos kan endre på forfallsdato eller utsette noen dager, men det nekter RiksTV. Så dette ble ganske dyrt med diverse purregebyr osv. PVR-boksen er også veldig ustabil, og vi måtte stadig vekk trekke ut kontakten og restarte den. RiksTV viste sin verste side da vi sa opp. De har lang oppsigelsestid pluss at ingen sa noe om at PVR-boksen måtte returneres for egen regning (jeg gikk og ventet på en returlapp). Dette førte til at jeg betalte abonnement til dette selskapet for to måneder etter at jeg ikke lenger hadde signaler fra dem. Også flere uker etter at PVR-boksen var kvittert mottatt i retur fra dem kom det regninger for nye måneder. Mitt råd er å ligge unna, det er nesten umulig å komme seg ut.
Har så og si ikke noe positivt å si om rikstv spesielt når jeg skulle si opp abbonementet. Denne tilbakemeldingen gjelder flere tilfeller og kontakt både på web og telefon. Har aldri tidligere blitt så provosert av en kundeservice som ikke er opptatt av å beholde kunder eller bidra til at de som sier opp ett abbonement likevel kan sitte igjen med en liten grad av en positiv opplevelse. Det som er viktig for rikstv er tydeligvis en firkantet holdning og kun vise til kontrakter og ikke på noen grad være ydmyke og se helheten og det faktum at de selv kan ha gjort feil.