RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt store problemer med å få inn kanalene gjennom antennen. Når jeg sa opp er det inneværende måned + 2 måneders oppsigelsestid! Det er kun for å dra mest mulig penger ut av folk, cowboytaktikk, og er milevis unna å være kundevennlig. De godtar heller ikke skriftlig oppsigelse, selv om den er levert via "min side" hvor man må være pålogget. Oppsigelsen er ikke gyldig før noen derfra har ringt deg, forstå det den som kan.
Jeg hadde parabol-tv som funka fint helt til det kom en tulling på døra og fortalte at fiber-tv var fremtiden……helt ubrukelig til tv-titting.Bildet er så dårlig og uskarpt at jeg skrur opp parabolen igjen og bytter tilbake etter noen få måneder.
Jeg fikk en selger på døren som anbefalte en løsning hvor jeg kunne spare omtrent 50% av månedsbeløpet for Telenor sin løsning med bredbånd og TVsignaler. Jeg fikk inntrykk fra selger om at løsningen var like god som den jeg hadde, men billigere. Løsningen er at NextGenTel leverer bredbåndslinjen i fiber mens RiksTv leverer TV løsningen. Jeg fikk muntlig beskjed om at angrefristen gjaldt for kjøpet. Jeg fikk pakker fra både RiksTv og NextGentel og installerte utstyret. Jeg fikk med engang problemer med tv løsningen og ba om å få et bedre utstyr. Jeg fikk en større kanalboks, men problemet med sendingen var det samme. Løsningen fra RiksTv gjorde også noe med oppsettet på min ett år gamle Tv'en slik at eks AppleTv ble ubrukelig. Jeg måtte ta strømmen på TV'en for å resette TV'en. RiksTv visste ikke hva som kunne være feil. Vi har gått over til å streame NRK fra en mobil som den eneste løsning foreløpig.
En time i telefonkø. Ingen kontakt. Derettectre forsøk på å avslutte abonnementet hos avdød slektning. Får bekreftelse på mottatt e-post og etterhvert svar på to av tre, men det er tydeligvis auto genererte svar uten verdi.
Mangler funksjoner Telia har hatt lenge. Umulig å komme i kontakt med kundeservice
Får aldri svar med kundeservice!! Dårlig bilde kvalitet på fotball og andre idrett, både gjennom nett og antenne
De har uhørt lang oppsigelsestid. Inneværende måned pluss to måneder. Det er kun RiksTV og Viasat som har så lang oppsigelsestid. I tillegg har vi ikke fått noe beskjed om å returnere dekoder etter at vi sa opp. Leste om en sak her der dekoder ikke var returnert og kunden måtte betale ekstra abonnement på grunn av dette. Jeg ringte RiksTV å spurte om vi måtte returnere noe av utstyret, og jo da, den ene dekoderen måtte returneres… dette hadde vi ikke fått noe beskjed om så jeg er glad jeg ringte for å sjekke. Det er flere uker siden vi sa opp, men har heldigvis nå tid til å få den returnert før oppsigelsesfristen går ut. De gambler på at utstyr ikke blir returnert slik at de kan fakturere ekstra utover oppsigelsestiden