Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det reklameres i vilkårene med valgfri betalingsmetode og fakturering på etterskudd, dette stemmer tydeligvis ikke. Jeg etablerte i god tro e-faktura og regnet med alt var OK. Neste faktura som da kom var for en a-konto med krav om flere tusen kroner. De hadde da overført meg til a-konto siden jeg ikke hadde opprettet avtalegiro. Man må for all del unngå a-konto, her kan man fort tape alt når dette firmaet går konkurs. Byttet leverandør umiddelbart etter å ha snakket med en kundeservicemedarbeider hos Agva som ikke gjorde annet enn å snakke i munnen på meg.
Oppdaget at strømprisen hadde gått opp vesentlig til en helt urimelig nivå. De forklarte det med at de byttet strømavtalen fra spot til flyt fordi efaktura/avtalegiro var opprettet for sent. Det var ikke informert godt nok om dette i forkant. Skjønner heller ikke hvorfor de gjør dette uten å informere og gi kunden en ny mulighet. Det de oppnår er at kundene med rette føler seg lurt. Jeg anbefaler derfor ikke dette selskapet til noen. Et selskap som ikke prioriterer god kundebehandling bør en styre unna.
Prisen steg fra 8 til 69 øre på én mnd. Synes kanskje det var litt mye jeg.
Jeg er ny kunde. Noen måneder inn i kundeforholdet endrer de plutselig strømproduktet + at de har dobbeltfakturert for samme periode. Videre har de nå sendt regning for forbruk 4 mnd frem i tid... Vurderer å bytte, men skal la de få en sjanse til å svare opp min henvendelse...
Bra: Konkurransedyktige priser og bra tilgjengelighet på telefon. Har benyttet tjenesten "ringer tilbake" to ganger og dette gikk også raskt. Ikke bra: Person fra Callsenteret som solgte inn avtalen inkl. 'vrakpant' opplyste ikke om bindingstid på seks måneder for ikke å bli etterfakturert for vrakpanten på 500 kr ved evt skifte av leverandør innen perioden. Tvert imot foreslo han at jeg om ønskelig kunne gå tilbake til tidligere leverandør når vrakpantbeløpet var oppbrukt. Dette var i hvert fall slik jeg helt klart oppfattet ham.
Prisgunstig alternativ :-) God informasjon av de forskjellige avtaler.
Men med autogiro syntes jeg det ble litt uoversiktlig. Personlig syntes jeg det er bedre med E-faktura, men da ble prisen mye dyrere.