Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi byttet til agva da de var billigere enn det vi hadde. Juli betalte vi 800kr, det var veldig varmt så vi brukte mye ac. Det er ca 800kr vi pleier å ligge på. August brukte vi 1/3 mindre strøm, fakturen vår er på 2900kr! Vi benyttet oss av en avtale, jeg føler ikke steømprisene har mer enn tredoblet seg på en måned! Det er bsre tull, kommer til å ta kontakt for å høre hva som har skjedd. Dette høres ikke riktig ut i det heke tatt! Dette er også FØR nettleie. 3000kr for strøm har vi aldri fått faktura på! Selv på vinteren har regningen aldri vært så mye
Inngikk avtale i slutten av juni, der det uttrykkelig sto (og fortsatt står per dags dato) "Faktureres månedlig – etterskuddsvis". Juli fremstår OK, selv om det underlig nok står kun to spot-priser og ingen føring av +/- påslag. Faktura for august var over to ganger dyrere, men fastpris, med anmerkningen "stipulert". Altså minst to kontraktbrudd. Romslig stipulert forbrukt, naturligvis. Det er tross alt helt gratis penger Agva låner fra sine kunder. Må påpeke at der enkelte fikk "nyhetsbrev" som informerte om endringer, fikk jeg ingen (wonder why). I øvrig er nettsiden ganske mager når det kommer til informasjon, og svært ustabil / glitchet, da tilgangen til "min side" er ganske tilfeldig. Bekymringsverdig mtp. sikkerhet.
Agva var billig på kampanje-avtalen, men når den utløp var de blant de dyreste. Kan ikke huske å ha fått info om at jeg fikk endret avtalen, men det står nok med liten skrift ett sted. Kynisk kjeltring-gjeng, samme som resten av bransjen med andre ord. Men utnytt gjerne kampanjene, de er ganske gunstige.
Stusser over de høye strømregningene og studerer fakturadetaljene nøyere. Ser da at Agva Kraft opererer med a-konto betaling. De stipulerer fremtidig strømforbruk, og krever forskuddsbetaling på strøm for et par måneder frem i tid. Mao kjøper de strøm for "lånte" (vederlagsfrie) penger fra kundene. Spekulativt. Forskuddene blir senere avregnet mot reelt forbruk, men med påslag av nye forskudd. Ser ut som de begynte med dette fra juni. Vi har ikke skjønt hvorfor vi har betalt så mye mer i strømutgifter enn andre, men dette er altså årsaken. Vi inngikk avtale om betaling etterskuddsvis. Det er ingen god avtale å betale for varer man ikke har fått. Skal ringe kundeservice i morgen. Blir det ikke orden på dette blir løsningen å finne en ny kraftleverandør.
Etter sommerfeirien fant jeg ut at Agva har endret avtalen til "Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm. Dette kan jeg ikke se at jeg har fått informasjon om, og iallfall ikke akseptert. Fakturaene har blitt vanskelig å forstå men etterhvert fant jeg ut at Agva nå krever inn 1 måned forskuddsbetaling for strøm de ikke har levert! Hva om Agva går konkurs? Da er nok de tusenlappene tapt. Til potensielle kunder: STYR UNNA AGVA Og til dere som fortsatt er kunder: Kom dere ut, ellers risikerer dere at Agva-banken er tom før dere får pengene tilbake.
Forandrer avtaler etter eget for godt befinnende, med svak informasjon.
Stor skuffelse å være kunde hos Agva. Selskapet er useriøse og uærlige. Jeg har aldri fått høyere strømregning, og ble regelrett lurt. Anbefaler ingen dette selskapet. Styr unna.