Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg var rimelig fornøyd med Agva inntil kampanjeperioden på 6 måneder var over. Da forandret de prisen med skjult påslag og månedsavgift på 49 kroner over natten uten å varsle på forhånd. Selvfølgelig har jeg derfor byttet til et av de billigste strømselskapene på Forbrukerrådet/Strømpris.no sin liste med god rating på kundetilfredshet.
Etter å ha mottatt en sjokkregning på over 6000 kr i juli måned tenkte jeg det var på tide å ta en ekstra titt på fakturaen. Uten å ha blitt informert i forkant, så jeg at denne fakturaen inneholdt beregninger for både mai og juli når jeg antok at den kun skulle gjelde for juni (iht avtale om etterskuddsfakturering) tenkte jeg at det var på tide å bytte strømleverandør. I tillegg registrerte jeg en urealistisk beregning av forbruk både for juni og juli. Å kreve betaling for 2300 kWh for en sommermåned der jeg i tillegg er bortreist mesteparten av tiden anser jeg som helt uakseptabelt, og for meg ser det ut til at Agva trenger å låne penger fra kundene. Nå vet jeg ikke hvor mange kunder de har, men antar at det kan bli gode renter i løpet av en måned om det forskuddsfaktureres x antall kunder for det doble av det de faktisk bruker og i tillegg fakturerer forsinkelsesrenter på ca 8.5% for fakturaer som er overfakturert I utgangspunktet for de slaskene som unnlater å betale i tide. Det å utnytte kunder i en slik tid med ekstreme strømpriser, drivstoffpriser og høyere matvarepriser er helt hinsides all etikk, og et dårlig utgangspunkt for et godt kundeforhold. For en familie med tre barn som bor i en eldre og trekkfull bolig blir strømprisene godt merket og da ønsker vi å stole på at vi ikke bli lurt av strømselskapene. Da spør jeg - er det ikke i realiteten Agva som skulle betalt kundene renter for de pengene vi har lånt dem? Jeg har prøvd å lete gjennom for å se om det noen plass er informert om denne forskuddsbetalingen og om jeg har vært så dum å gå inn på en så lite gunstig strømavtale. Jeg klarer ikke å finne denne informasjonen noen plass. Alt jeg ser er at fakturaer skal betales etterskuddsvis og at jeg har spotprisavtale og at denne plutselig endret seg uten forvarsel. Vil anbefale folk å finne en annen strømleverandør.
Ønsket kontakt med kundeservice. Ble satt på "ring opp igjen". Gav opp etter en time, da ingenting skjedde.
Har plutselig begynt å bli fakturert på forhånd, med mye høyere stipulering enn rimelig. dette er egentlig på grensen til svindel, om det ikke er over. de "låner" mine penger ved å forhåndskreve et mye høyere beløp, og når blir det avregnet tilbake ? ingen informasjon. og umulig å få tak i på tlf. jeg har allerede byttet leverandør. totalt uakseptabelt. boykott !!!!
Jeg har har dårlig erfaring med dem, best å holde seg unna dem, så slipper du hodepine. Jeg har aldri gått med på deres forskuddsbetaling opplegg. Da jeg abonnerte hos dem , så var det kun etterskuddsbetaling, dem sendte aldri varsel på e-post om at dem skulle begynne å ta betalt på forskudd. Dem ber om forskuddsbetaling for 3100kwh i juni måned og jeg har bare brukt 1100kwh den måneden og i tillegg gjør dem det 2 ganger for samme måneden. Kundeservicen er elendig, Har ventet på å få svar over 1 1/2 time, men har får ikke svar, dem ber meg taste 9, for å bli ringt tilbake, men det gjør jeg ikke fordi, da blir jeg aldri ringt tilbake. Dem er en gjeng med useriøse tullinger, som gir blaffen i kundene sine og som også prøver å ta mer betalt enn det dem har rett til med fakturaene sine, deres forsøk på å svindle fra meg mer penger. Vurderer å kjøre sak mot dem med ønske om at de og firmaet deres, blir fjernet fra den bransjen.
Dette selskapet gjør du best i å styre unna, her endrer de avtale, fra etterskudd (faktisk forbruk) til forhåndsbetaling estimert forbruk 3-4 ganger høyere en hva som er reelt. -Svarer ikke på telefon. Sikkert fordi de skammer seg, eller er flaue.. Nærmere s v i n d l e r e kommer du ikke.
2000 kr, i sommer, bor alene , lager mat sjeldent ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,