Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har har dårlig erfaring med dem, best å holde seg unna dem, så slipper du hodepine. Jeg har aldri gått med på deres forskuddsbetaling opplegg. Da jeg abonnerte hos dem , så var det kun etterskuddsbetaling, dem sendte aldri varsel på e-post om at dem skulle begynne å ta betalt på forskudd. Dem ber om forskuddsbetaling for 3100kwh i juni måned og jeg har bare brukt 1100kwh den måneden og i tillegg gjør dem det 2 ganger for samme måneden. Kundeservicen er elendig, Har ventet på å få svar over 1 1/2 time, men har får ikke svar, dem ber meg taste 9, for å bli ringt tilbake, men det gjør jeg ikke fordi, da blir jeg aldri ringt tilbake. Dem er en gjeng med useriøse tullinger, som gir blaffen i kundene sine og som også prøver å ta mer betalt enn det dem har rett til med fakturaene sine, deres forsøk på å svindle fra meg mer penger. Vurderer å kjøre sak mot dem med ønske om at de og firmaet deres, blir fjernet fra den bransjen.
Dette selskapet gjør du best i å styre unna, her endrer de avtale, fra etterskudd (faktisk forbruk) til forhåndsbetaling estimert forbruk 3-4 ganger høyere en hva som er reelt. -Svarer ikke på telefon. Sikkert fordi de skammer seg, eller er flaue.. Nærmere s v i n d l e r e kommer du ikke.
2000 kr, i sommer, bor alene , lager mat sjeldent ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tilbakemelding fra Forbrukerrådet etter at jeg fant ut at AGVA FORANDRET min spotpris-strømavtale til en svært ugunstig en, uten at jeg hadde gjort noe som helst: Etter hva Forbrukerrådet har fått med seg skal visst Agva ha varslet i nyhetsbrev om at de endrer avtalen og begynner med forskuddsbetaling. Etter det vi kan skjønne så er ikke dette å regne som «direkte varsel» - og ikke noe som binder deg som kunde. Vårt råd i dette tilfelle er å bruke din forbrukermakt ved å finne deg et annet strømselskap. Denne avtalene er tross alt også er svært dyr. Bruk gjerne strompris.no for å sammenligne strømavtaler. Mv
Jeg føler meg lurt for det ble sagt at det var Spotpris minus 1.85 øre. Så viser det seg at det er "Spotprisavtale", som betyr Spotpris pluss 14 øre kw !! Så minus 1,85 øre! Da jeg tok Bytt.no testen kom Agva ut på plass 46 av 46 for mitt behov. Så langt fra toppen som det går an å komme.
Har vært fornøyd med Agva frem til nylig. Da endret de til A-konto/ forskuddsbetaling. Var i kontakt på kundeservice og de henviste til en e-post med varsel om endring av avtalen, som jeg for øvrig fant i innboksen men jeg hadde ikke notert meg at de ville endre uavhengig av om jeg aksepterte eller ikke. De tilbydde et alternativ med etterskuddsvis fakturering som før, men jeg tenkte å se an hvordan dette ville bli. Problemet er at de estimerer et ekstremt høyt forbruk. For juni og juli har de estimert langt over det dobbelte av faktisk forbruk! Altså bedrer de sin egen likviditet gjennom å låne penger gratis fra sine kunder. Utrolig at de kan holde på sånn!!
Har vært kunde hos Agva lenge, men nå plutselig får jeg en faktura hvor de forskutterer en måned frem i tiden. Ingen info om det. Har alltid betalt alle fakturaene, og ser ikke hvorfor skal noe endres. Sendt Mail og venter på forklaring, hvis ikke det (og passende forslag) kommer blir det et nytt strømselskap uten å tenke for mye. Nei. Ikke fornøyd med kommunikasjon.