Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bytter til forskuddsbetaling etter de har sendt ut varsel i form av et nyhetsbrev
Agva endret plutselig avtalen til "Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm", noe jeg ikke kan se at jeg har mottatt noe forhåndsvarsel om. Med denne avtalen betaler jeg strøm på forskudd, og så skal det "etterregnes" sier Agva. Det finnes ingen informasjon om prisene og vilkårene på denne avtalen på Agva sine hjemmesider, heller ikke på Mine Sider hos Agva, der finnes bare navnet på avtalen. Agva føles ikke som et hederlig selskap å forholde seg til etter dette.
Dere svarer ikke på telefon.( Trykk 9,å vi ringer deg)ingen telefon . fikk faktura for juni-juli...pluss juli- august. regning på nesten 5000kr. Jeg betaler strømregningen hver mnd...hvorfor får jeg nå for 2 mnd. Er ufør,har kun 12000kr i mnd.jeg kan ikke betale for dobble mnd..
Har vært fornøyd med Agva Kraft. Helt til de sendte meg en strømregning på 5000 når jeg hadde brukt strøm for 500. Min samboer ringte de, og møtte en særdeles næbbete dame. Etter mye om og men sendte de meg riktig regning. Etter et google søk på Agva, fant jeg bekymringsverdig mye negativt om selskapet. Har bytter strømselskap nå.
Jeg var rimelig fornøyd med Agva inntil kampanjeperioden på 6 måneder var over. Da forandret de prisen med skjult påslag og månedsavgift på 49 kroner over natten uten å varsle på forhånd. Selvfølgelig har jeg derfor byttet til et av de billigste strømselskapene på Forbrukerrådet/Strømpris.no sin liste med god rating på kundetilfredshet.
Etter å ha mottatt en sjokkregning på over 6000 kr i juli måned tenkte jeg det var på tide å ta en ekstra titt på fakturaen. Uten å ha blitt informert i forkant, så jeg at denne fakturaen inneholdt beregninger for både mai og juli når jeg antok at den kun skulle gjelde for juni (iht avtale om etterskuddsfakturering) tenkte jeg at det var på tide å bytte strømleverandør. I tillegg registrerte jeg en urealistisk beregning av forbruk både for juni og juli. Å kreve betaling for 2300 kWh for en sommermåned der jeg i tillegg er bortreist mesteparten av tiden anser jeg som helt uakseptabelt, og for meg ser det ut til at Agva trenger å låne penger fra kundene. Nå vet jeg ikke hvor mange kunder de har, men antar at det kan bli gode renter i løpet av en måned om det forskuddsfaktureres x antall kunder for det doble av det de faktisk bruker og i tillegg fakturerer forsinkelsesrenter på ca 8.5% for fakturaer som er overfakturert I utgangspunktet for de slaskene som unnlater å betale i tide. Det å utnytte kunder i en slik tid med ekstreme strømpriser, drivstoffpriser og høyere matvarepriser er helt hinsides all etikk, og et dårlig utgangspunkt for et godt kundeforhold. For en familie med tre barn som bor i en eldre og trekkfull bolig blir strømprisene godt merket og da ønsker vi å stole på at vi ikke bli lurt av strømselskapene. Da spør jeg - er det ikke i realiteten Agva som skulle betalt kundene renter for de pengene vi har lånt dem? Jeg har prøvd å lete gjennom for å se om det noen plass er informert om denne forskuddsbetalingen og om jeg har vært så dum å gå inn på en så lite gunstig strømavtale. Jeg klarer ikke å finne denne informasjonen noen plass. Alt jeg ser er at fakturaer skal betales etterskuddsvis og at jeg har spotprisavtale og at denne plutselig endret seg uten forvarsel. Vil anbefale folk å finne en annen strømleverandør.
Ønsket kontakt med kundeservice. Ble satt på "ring opp igjen". Gav opp etter en time, da ingenting skjedde.