Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De rottet ved innregistrering til Agva Spot Online. De endret til Agva Flyt etter en måned uten varsel - dobbel pris! De doblet forventet forbruk i forskuddbetalingen. De svarer ikke på telefon. De fikk mulighet til å rette opp, det ville de ikke så da ble det veldig enkelt - et bytte! Jeg oppfordrer alle som har skrevet omtale her om å sende saken til Forbrukerrådet!!
Hei Ivar, De aller lavest prisede avtalene har krav om efaktura/avtalegiro for å holde kostnadene nede både for deg og oss. Bare ring eller skriv, så ordner vi dette enkelt for deg. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Veldig gjenkjennelig når jeg leser andres erfaringer. Bortsett fra at jeg etter noen forsøk ble ringt tilbake av en medarbeider. Men da var det allerede for sent. I utgangspunkt ville jeg ha strøm fra garantert fornybare kilder. Men etter å ha fått et krav om å betale ut februar før januar er slutt med en ekstrem høy pris, har jeg også begynt å tvile på ovennevnte garanti. Har byttet til en lokal leverandør, hvor jeg også betaler nettleie til. Muligens ikke den aller billigste, men der treffer jeg noen jeg kan snakke med, når jeg ønsker det.
Hei Ron, Beklager at vi hadde for lang kø den perioden du sikter til. Dette er bra igjen nå og du er velkommen tilbake ved en annen anledning. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Agva har nå kommet med en ny avtale som de kaller Agva Nyttårskampanje. Finner den ikke på hjemmesiden til Agva men den kommer frem på strompris. No Prisen er 8, 90/kwh som jo er meget hyggelig. Dette er sikkert et lokketilbud og prisen kommer sikkert til å øke. Fom 1/1 så skal jo også kunden varsles 14 dager før en evt pris endring så dette må jo Agva forholde seg til. Dette kan det leses om her. https://erate.no/prisendring-ma-varsles-direkte-til-stromkunden/ Må være enig i at Agva ikke er enkel å forholde seg til og det krever en del jobb fra kunde for å få en lav strømpris. Svar på mail er nesten håpløs å få til men det ser ut som de er litt raskere hvis man benytter Facebook og slik skal det ikke være. For min del sendte jeg en mail 29/12/16 og har purret på svar 3 ganger men den blir ikke besvart. Telefon til dem er ikke aktuelt da jeg ønsker å ha kommunikasjon skriftlig. Savner også "min side" på Agva.
Jeg startet med Agva i sommer da det var lave priser. Etter to mnd skrudde Agva pris/abonnement i været, angivelig fordi jeg ikke hadde tegnet avtalegiro/efaktura. Problemet er bare at forslag om noe slikt kommer først i nettbanken når det er noe å betale - å det hadde ikke jeg for min faktura var på 0,- og var kun sendt på papir. Snedig trekk av Agva. Etter klaging gikk det greit men nå har jeg plutselig skyhøy kraft-pris, mye høyere enn de Agva lokker med på nettet. Jeg bytter - Agvas kundebehandlere er hyggelige men tilbudet er upålitelig!
Hei, Her har det nok vært en misforståelse. Når fakturaen er under 100 blir den overført til neste regning. Men spesifikasjonen du får (som ikke skal betales) inneholder det du trenger for å opprette avtalegiro og efaktura. Ring oss gjerne, så hjelper vi deg med dette. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Tilbud på 16 øre/kwh så kommer regningen på 49 øre/kwh. Så hold dere vekk fra dette. Kundeservicen gidder ikke å svare engang.
Hei Sverre, Beklager at det har vært litt ventetid, men det er ok nå, så bare ring. Benytter du ring tilbake-funksjonen beholder du plassen i eventuell kø og vi betaler samtalen. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Jeg trodde jeg var fornøyd en 3-4 mnd. Men så plutselig uten forvarsel dumper det ned en regning som er 4 ganger så høy som tidligere måneder. De har flyttet meg over den dyreste prisplan de kan tilby uten noe som helst forvarsel. Jeg sender umiddelbart e-post til [email protected] 07.12.2016, der jeg ber de ordne opp og beskjed om at den faktura som er feil, ikke kommer til å bli betalt. I dag, 18.01.2016 har jeg fortsatt ikke fått noe svar, men en telefon fra Hafslund som sier de vil stenge av strømmen min... Styr for all del unna disse stor svindlerne. Det er ikke verd bryderiet for et par øre pr. kw og havne i det trøbbelet disse kan sette deg i.
Hei, Jeg vet ikke hva dette gjelder, men som kraftleverandør stenger vi ikke strømmen din, det kan kun nettleverandør gjøre i Norge. Ring oss på 815 56 857 hvis det er noe vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Agva Kraft skriver her på siden til en kunde for et par dager siden: "Vi er så og si alltid blant de aller billigste på offisielle prismålinger. Det er imidlertid betinget av at du tegner avtalegiro/efaktura". Nei vet du hva? Dette er bare tull og det vet dere veldig godt. Jeg tegnet avtalen "Agva spot valgfri" i November, som da hadde et negativt påslag på -8, 5 øre. Fulgte med på dette en stund, men, så glemte jeg det en uke eller 2. Da fant jeg plutselig at denne avtalen var forandret til å få et påslag på + 8, 90??? Altså en prisforhøyelse på.... 12, 4 øre. Man skal ikke være store matematikeren for å regne ut at dette blir enormt mye i prosent. Nå har de flyttet Agva spot intro opp for å være øverst på strompris. No Med et negativt påslag på -3, 50 øre. (Så lenge det varer og til man får x antall kunder til å gå på limpinnen) Dette er en evig rundans for å få kunder til å bite på kroken for så å flytte en ny lokkeavtale opp. Mens andre kunder som ikke følger med, betaler langt mer enn om de hadde hatt seriøse selskaper. Så ikke kom å snakk om avtalegiro/efaktura. Fra i dag er jeg tilbake hos en seriøs leverandør med påslag, langt under det jeg hadde hos Agva.