Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tok kontakt med Aqua kundeservice for å undersøke om min avtale var riktig for mitt forbruk. Fikk da beskjed om at jeg bare kunne bytte leverandør, de ville ikke gi meg råd eller forklare eventuelle fordeler eller svakheter med min avtale. Stilte spørsmål om hun synes dette var riktig måte å behandle kunder på, med resultat at hun bare avsluttet samtalen med å legge på røret. Utrolig arrogant kundebehandling!
Var helt greit som Agva kunde inntil nylig da plutselig min avtale skulle endres fra etterskuddsvis betaling til forskuddsvis. Helt uaktuelt, så byttet til en annen. Dumt.
I Februar ønsket jeg å skifte strømleverandør, gjorde så dette og fikk mail fra Agva hvor de lovet meg 250,- i fratrekk på neste faktura dersom jeg ville være kunde videre hos dem. Alt jeg trengte gjøre var å svare Ja på mailen. Det gjorde jeg. Men, dette fratrekket så jeg aldri noe til. Spør jeg, sier de at jeg ikke har hatt noe opphold i kundeforholdet hos dem. Nei, er det rart da, all den tid de skriver i mailen at de ordner alt med den nye leverandøren. De rakk jo aldri få meg over som kunde.
Ved avtaleinngåelse var det utydelig at jeg kom til å bli flyttet til avtale der efaktura hadde en avgift på 59 kr! Ikke vant med at efaktura medfører noen avgift i det hele tatt fra andre bedrifter.
På faktura for mars 2022 hadde de korrigert avlesninger for 2 år tilbake(!). Korrigeringene medførte et pluss på drøyt 2200 kroner. Jeg spør de hva dette er, og får til svar at "Elvia har korrigert mine målinger, du må kontakte de." Det gjør jeg, og får til svar fra Elvia at "Det har ikke blitt foretatt endringer i dine avlesninger, du må be Agva om dokumentasjon på dette." Tar dette tilbake til Agva som sier at "Jo, det ble foretatt endringer 5. april." Jeg ber da Agva om å få tilsendt målingene som var registrert før 5. april for å kunne sammenligne før og etter, men får da til svar at "De har vi ikke lenger, siden de har blitt endret." Det forventes altså at jeg skal betale en faktura som de ikke kan dokumentere. Takk for meg.
Bestilte agva spot 12, som kom bra ut på sammenligningstjeneste. I vilkårene sto det visst at avtalen bare gjelder opp til 30 000 kwh årlig. De estimerte (etter å vært kunde i 2 mnd) dette til å bli 30 400 kwh årlig, og de byttet da til en annen avtale (uten å varsle meg) med 49 kr/mnd i gebyr etc. Utrolig lite trivelig dame på kundesenteret sier bare at " de forventer at alle leser alt i vilkårene". Det kan man kanskje si, men opplevelsen min er at dette er ren svindel. Bytter til noe annet på dagen, aldri mer!
Jeg signert på en pakke som ikke fremsto som en midlertidig kampanjeavtale. Deretter levde jeg i god tro på at jeg hadde fått en rimelig deal. Prisen var gunstig, men ikke kunstig lav, den var lav nok til å gjøre meg fornøyd, uten å være redd for syke prishopp. To år senere oppdaget jeg at de inne i et forkledd "nyhetsbrev og prisvarsling", la fram masse nyheter øverst, og så heelt nederst, uten å forklare detaljer fortalte at kampanje"perioden" hadde gått ut, og plutselig gikk det opp til store priser. Problemet var at avtalen jeg signert ikke var en midlertidig kampanje, da jeg ville unngå de. jeg ville ha en fast avtale. hva enn som ikke var fast, sto i så fall i den lille skriften nederst, som jeg som forbruker ikke kan forvente å lese eller forstå i detalj når jeg ikke kjente bransjen og dens uærligheter på den tiden. Dette er uærlig fremtreden som er altfor dårlig, samme hvor miljøvennlig man er, som er bra isolert sett. IKKE bytt til Agva kraft. Tips til en bedre løsning, Agva, om dere hører: gjør som PayPal, skriv tydelige epostoverskrifter og eposter som er KUN dedikert til det viktigste kunden vil og trenger å vite. at VILKÅRENE ENDRES, AVTALEN OPPHØRER, og jo forresten, AVTALEN HADDE EN UTLØPSDATO. nyhetsbrev er det ingen vil ha uansett. et annet tips: informer om alt dette TYDELIG på starten! dere har tross alt opplysningsplikt etter forbrukerkjøpsloven, og må informere tydelig om alt som kan skje til ugunst for forbrukeren. Hvis avtalen ikke varer evig, så skriv det først da! det er jo det folk vil vite. Sånn, der har dere gratis tips, både Agva og andre kunder der ute, eller andre selskaper som vil skape tillit hos forbrukere. og kanskje følge loven eller dens formål.