Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Starter opp med billige lokke avtaler, de fungerer greit de månedene tilbudet går men så flytter de deg over til en mye mer ugunstig avtale. Umulig å nå på kundeservice på både mail og telefon. Tar også gebyr for å sende ut e-faktura. Dette minner fint om svindel, da de har fått beskjed om å fjerne gebyret for spotpriskunder, men det har de altså ikke gjort hos meg. Styr unna, nesten uansett hvem du velger så vil du få et bedre selskap å forholde seg til.
Tok kontakt med Aqua kundeservice for å undersøke om min avtale var riktig for mitt forbruk. Fikk da beskjed om at jeg bare kunne bytte leverandør, de ville ikke gi meg råd eller forklare eventuelle fordeler eller svakheter med min avtale. Stilte spørsmål om hun synes dette var riktig måte å behandle kunder på, med resultat at hun bare avsluttet samtalen med å legge på røret. Utrolig arrogant kundebehandling!
Var helt greit som Agva kunde inntil nylig da plutselig min avtale skulle endres fra etterskuddsvis betaling til forskuddsvis. Helt uaktuelt, så byttet til en annen. Dumt.
I Februar ønsket jeg å skifte strømleverandør, gjorde så dette og fikk mail fra Agva hvor de lovet meg 250,- i fratrekk på neste faktura dersom jeg ville være kunde videre hos dem. Alt jeg trengte gjøre var å svare Ja på mailen. Det gjorde jeg. Men, dette fratrekket så jeg aldri noe til. Spør jeg, sier de at jeg ikke har hatt noe opphold i kundeforholdet hos dem. Nei, er det rart da, all den tid de skriver i mailen at de ordner alt med den nye leverandøren. De rakk jo aldri få meg over som kunde.
Ved avtaleinngåelse var det utydelig at jeg kom til å bli flyttet til avtale der efaktura hadde en avgift på 59 kr! Ikke vant med at efaktura medfører noen avgift i det hele tatt fra andre bedrifter.
På faktura for mars 2022 hadde de korrigert avlesninger for 2 år tilbake(!). Korrigeringene medførte et pluss på drøyt 2200 kroner. Jeg spør de hva dette er, og får til svar at "Elvia har korrigert mine målinger, du må kontakte de." Det gjør jeg, og får til svar fra Elvia at "Det har ikke blitt foretatt endringer i dine avlesninger, du må be Agva om dokumentasjon på dette." Tar dette tilbake til Agva som sier at "Jo, det ble foretatt endringer 5. april." Jeg ber da Agva om å få tilsendt målingene som var registrert før 5. april for å kunne sammenligne før og etter, men får da til svar at "De har vi ikke lenger, siden de har blitt endret." Det forventes altså at jeg skal betale en faktura som de ikke kan dokumentere. Takk for meg.
Bestilte agva spot 12, som kom bra ut på sammenligningstjeneste. I vilkårene sto det visst at avtalen bare gjelder opp til 30 000 kwh årlig. De estimerte (etter å vært kunde i 2 mnd) dette til å bli 30 400 kwh årlig, og de byttet da til en annen avtale (uten å varsle meg) med 49 kr/mnd i gebyr etc. Utrolig lite trivelig dame på kundesenteret sier bare at " de forventer at alle leser alt i vilkårene". Det kan man kanskje si, men opplevelsen min er at dette er ren svindel. Bytter til noe annet på dagen, aldri mer!