Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har nå hatt Agva i ca 2 år. I starten bestilte jeg spotpris med etterskuddsvis fakturering. I starten var alt bra. Etter en tid begynte de plutselig å forskuddsfakturere. Kontaktet de, de beklaget og fikset. I sommer sendte de en epost med mye reklamedill, og som en liten notat nede i reklamen så nevnte de noe om endring i avtalen, uten at jeg hang meg mer oppi det. Senere har de begynt å legge på 20-25 øre per KW/t, samt at de nok en gang har begynt å forskuddsfakturere. Gikk fra tusenlappen til 4.500,- i fakturabeløp! Ringte de, nei her har det skjedd en feil, dette skal vi fikse. Javel, de gir meg et tilgodebeløp som de trekker fra i fremtidige fakturaer på?! Javel. Dette er mine penger, som de tar urettmessig fra meg, og jeg får de ikke tilbake men som et tilgodehavende? Hva med renter da? Og hvorfor plutselig forskuddsfakturering? Da jeg opprinnelig tegnet avtale var det spotpris, med et lite tillegg, med etterskuddsfakturering. Ingen lokkeavtale, ingen spesialpris. Helt ordinære vilkår. Likevel så har de klart å "helt tilfeldig" å sette meg over på forskuddsfakturering, uten å nevne det med ett ord. Og faktureringen, den er jo et kapittel i seg selv, og jeg irriterer meg over at jeg ikke har reagert før nå. De har jo krev e-faktura. Greit nok det, vi har og satt opp avtalefakturering. Problemet er at vi ikke får tilsendt oversikt på epost, SMS eller papir. Ingenting. I nettbanken er det ikke mulig å se noenting fornuftig, annet enn beløp, forfallsdato og noen ref.nr. Men ikke forbruk, KW-pris. Ingenting. Ikke noen steder. Og de har heller ikke egen kundeside eller kundeapp. Ingenting. Man må ringe evt sende epost til de og be om å få sendt oversikt manuelt. Det tok forøvrig flere dager, pga svikt i epostsystemet hos de. Hmm. Her er det så mye som skurrer at jeg overraskes at de får lov å stå som billigste leverandør hos f.eks strømpris.no For det er de ikke. I dag fikk jeg bekreftet at de er rundt 20 øre per kilowatt (!!!) DYRERE enn Ustekveikja, som jeg nå har meldt overgang til. Det er jo latterlig mye, nok til at Agva burde ligge på bunn på listen, ikke på topp. Jeg har meldt dette videre til fobrukerrådet, de har fått alle mine faktura, de har kommentert at dette ikke ser bra ut i det hele tatt, så de kommer til å ta affære. Når det skjer må fuglene vite, men i mellomtiden er det bare å komme seg langt vekk fra Agva. PS: Ikke la deres aggresjon gå utover kundeservice. De gjør en jobb så godt de kan. Det er de luringene som sitter bak det hele som er synderne her! Jeg fikk forøvrig meget god og ærlige svar fra kundeservice hos Agva, så all ære til den ene damen som jeg traff på hver gang jeg ringte de (har de bare 1 på kundeservice?).
Hei Bent, Ja her høres det ut som at det gått skikkelig galt fra vår side og det beklager vi! Det er i hvert fall godt å høre at du syns at de på kundeservicen vår er hyggelig. De gjør en knallgod jobb som vi er svært stolte over. Det er litt vanskelig for meg å se helt hva det er som godt galt her men hvis du ønsker noen mer informasjon eller at vi ska se på saken på nytt for deg er du hjertelig velkommen å kontakte oss igjen.
Har automatisk måler, men likevel kommer de flere måneder i ettertid å sier det er brukt mer strøm for tidligere perioder. Får ikke svar ved sending av e-post til kundesenteret, ventet i snart 1,5 måned på å få oversikt over mitt forbruk. Purret for 14 dager siden, og på nytt nå i forrige uke. Ingen respons. Sjekket forøvrig historikken til selskapet etter at jeg først ble misfornøyd. Alle som vurderer Agva bør google selskapet.
Hei Anonym, Det høres rart ut. Vi har hatt litt for lang svarstid på mail den seneste tiden men absolutt ikke så lang som 1,5 måned eller 2 uker. Da du valgt at skrive anonymt her er det vanskelig for oss å kontakte deg for å hjelpe deg med saken din men bare send meg en direktemail på [email protected] så får du hjelp direkte.
Skyhøy regning første gang pga at de stipulerer et forbruk og du betaler forskudd på flere mnd. Men som ny kunde vet de ikke om hvilket forbruk jeg har, ergo er de jo bare ute etter mest mulig inn første gang.
Ved oppstart hos ny leverandør, får strømselskapet historikken fra netteier, så dette er basert på reelle tall. Men vi har også mange fine etterskuddsprodukter, så det er bare å ta kontakt så finner vi en god løsning for deg!
Blir så godt tatt imot, bra kommunikasjon hele veien gjennom bytte av leverandør og i tiden etter.
Hei Inger, Det var hyggelig å høre! Hilsen oss på kundeservice
God kundeservice og bedre pris. Jeg prøvde med forskjellige selskaper men agva har bedre pris. Også har jeg ikke problemer med strøm. Jeg bor i Oslo.
Hei Carlos, Bra du er fornøyd med både service og pris, det er vi glade for å høre.
Lett å bytte, raske tilbakemeldinger. Rimeligere pris 👍
Hei Britt, håper du sparer masse penger fremover!
Ingen problemer. Alt er stabilt og fint. Fungerer 100% etter forventningene.