Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Rimelig og greit i 1 år, deretter økte kostnadene og vilkårene. Agva endret fra etterskudd- til forskuddsbetaling uten tilstrekkelig eller god nok varsel om dette. Videre fakturerer de mye mer enn historisk forbruk. For august og september stipulerte de over 2500 kwh, mens historisk forbruk året før var på ca 1700 kwh. Faktisk forbruk var på 1721 kwh. I tillegg til store anslag i forbruk er også spotprisen høyt beregnet for månedene. 81,67øre/kwh i august, 75,00 øre/kwh for september og 81,25 øre/kwh oktober For meg virker det som at Agva bevist overfakturerer for selv å tjene økonomisk på dette. Jeg har vært kunde litt over 1 år og de har tilgang på forbruk som ville vært mer reelt å fakturere. Anbefales ikke
Hei Stian, Hvis du mener at stipuleringen er feil, så er det bare å ta kontakt med kundeservice, så kan vi se på dette sammen. Hvis du sender meg en mail på [email protected] så kan jeg se på det med en gang.
Rotete fremstilling på fakturaer. Nettportal mangler fullstendig. Rask og god kundeservice per telefon/e-post. Krever at du selv tar vare på fakturaer og følger med på at faktisk forbruk stemmer med faktura.
Hei Rune, hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen på telefon og epost. Når det gjelder fakturaen ville jeg satt på pris på om du kan sende meg et par linjer på mail, så kan vi se om det er noe vi bør endre på. Markedet er i stadig utvikling, og dette gjør at vi hele tiden har et forbedringspotensiale.
Er ofte på toppen av pris-sammenlikningen, men det er neppe tilfelle i realiteten. Det skyldes at avtalene ofte oppdateres kort tid etter inngåelse med vilkår som er langt verre enn det kunden fikk oppgitt opprinnelig. Informasjon om disse endringene gis på en slik måte at kunden ikke skal kunne se gjennom hva som blir gjort med ham/henne. Det oppdager man først når regningen kommer, men da er det for seint.
Hei Kher, jeg er usikker på hva du mener her. Fint om du kan sende meg en mail på [email protected], det er absolutt vår hensikt å være tydelige i kommunikasjonen. Hvis du sender meg en mail der du er litt mer spesifikk på hvor du mener vi har kommunisert dårlig vil jeg gjerne se på det med en gang.
Dobbel pris av hva som er forventet. Og da snakker jeg om vinterpriser som jeg får tidlig på høsten.
Hei Dag, innkjøpsprisene på strøm har ligget omtrent dobbelt så høyt som normalt i sommer. Det har faktisk vært høye vinterpriser midt på sommeren. Etter alt regnet de siste ukene ser det heldigvis ut til at dette bedrer seg.
At Agva Kraft ligger høyt oppe på strømpris.no sin liste må tas med ei klype... Agva informerer at de opererer med 9.9øre påslag beregnet fra spotpriser hos Nordpool, med fakturering etterskuddsvis på spot... Tok en sjekk på efakturaene jeg hadde latt gå uten å kontrollere disse; I september måned 2018 lå Nordpool spot på kr 44,74øre/kWh (sørvest) Agva fakturerte videre dette til kunde med 75øre/kWh!! Deretter på faktura mottatt september, har Agva prestert å forskuddsfakturere for oktober måned med hele 81,25øre/kWh... til tross for at de informerer kundene om at de kun fakturerer etterskuddsvis (og strømprisene på spot faller veldig pga magasinstand nå i høst!) Anbefaler alle å være obs på praksisen til Agva Kraft!
De siste månedene har vært preget av surr i faktureringen der man først får beskjed om at det er beløp til gode, deretter får man beskjed om at det har oppstått feil faktura. Gjentakende problem gjør at vi bytter til et annet selskap.
Agva har vært inne å kredittsjekket meg, og det uten at jeg er kunde. Jeg ringte kundeservice for å høre hva dette var. Damen sa at jeg hadde bestilt på nettet. Det har jeg ikke. Jeg har sjekket selskapet som jeg har gjort med flere. Jeg har lagt igjen et tlfnr. for at jeg ønsker at selskapene skal ringe meg for å slå av en prat, men ikke Agva. De tok dette for god fisk og bare reg. at jeg ville bytte til dem. Jeg spurte om Agva har hatt kont. med meg på SMS eller E-mail og der var svaret nei. Jeg ba dem slette mitt navn, noe som damen sa at det hadde hun allerede gjort. Jeg spurte igjen om hvorfor kreditt sjekk og hvorfor de mente at jeg ville bli kunde der. Damen i andre enden, la på røret. Dette er en kundeservice som Agva kan være stolt over. Jeg kommer til å informere mine venner og familie om at de skal holde seg langt unna Agva. FB er en fin ting. Agva kraft er også der.
Generelt om våre rutiner for kredittsjekk: Det skjer ikke en automatisk kredittsjekk på våre nettsider. Prosedyren er at når anleggsinfo er utfylt, vilkår er godkjent og den grønne bestillingsknappen er trykket på får vi info inn i vårt system. Den inneholder signatur i form av nøyaktig tidspunkt og IP adresse. Først da blir det foretatt en kredittsjekk.