Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
At Agva Kraft ligger høyt oppe på strømpris.no sin liste må tas med ei klype... Agva informerer at de opererer med 9.9øre påslag beregnet fra spotpriser hos Nordpool, med fakturering etterskuddsvis på spot... Tok en sjekk på efakturaene jeg hadde latt gå uten å kontrollere disse; I september måned 2018 lå Nordpool spot på kr 44,74øre/kWh (sørvest) Agva fakturerte videre dette til kunde med 75øre/kWh!! Deretter på faktura mottatt september, har Agva prestert å forskuddsfakturere for oktober måned med hele 81,25øre/kWh... til tross for at de informerer kundene om at de kun fakturerer etterskuddsvis (og strømprisene på spot faller veldig pga magasinstand nå i høst!) Anbefaler alle å være obs på praksisen til Agva Kraft!
De siste månedene har vært preget av surr i faktureringen der man først får beskjed om at det er beløp til gode, deretter får man beskjed om at det har oppstått feil faktura. Gjentakende problem gjør at vi bytter til et annet selskap.
Agva har vært inne å kredittsjekket meg, og det uten at jeg er kunde. Jeg ringte kundeservice for å høre hva dette var. Damen sa at jeg hadde bestilt på nettet. Det har jeg ikke. Jeg har sjekket selskapet som jeg har gjort med flere. Jeg har lagt igjen et tlfnr. for at jeg ønsker at selskapene skal ringe meg for å slå av en prat, men ikke Agva. De tok dette for god fisk og bare reg. at jeg ville bytte til dem. Jeg spurte om Agva har hatt kont. med meg på SMS eller E-mail og der var svaret nei. Jeg ba dem slette mitt navn, noe som damen sa at det hadde hun allerede gjort. Jeg spurte igjen om hvorfor kreditt sjekk og hvorfor de mente at jeg ville bli kunde der. Damen i andre enden, la på røret. Dette er en kundeservice som Agva kan være stolt over. Jeg kommer til å informere mine venner og familie om at de skal holde seg langt unna Agva. FB er en fin ting. Agva kraft er også der.
Generelt om våre rutiner for kredittsjekk: Det skjer ikke en automatisk kredittsjekk på våre nettsider. Prosedyren er at når anleggsinfo er utfylt, vilkår er godkjent og den grønne bestillingsknappen er trykket på får vi info inn i vårt system. Den inneholder signatur i form av nøyaktig tidspunkt og IP adresse. Først da blir det foretatt en kredittsjekk.
Bestilte strøm (fastprisavtale 2 mnd.) på nettsidene hvor prisen var opplyst å være 29,80 pr. kWt. Får en "ordrebekreftelse" på epost hvor man kun blir sendt til Agvas nettside. Ingen pris opplyst og ikke noe om fra hvilket tidspunkt avtalen gjelder. Sendte en epost til kundeservice og ba om en skikkelig ordrebekreftelse som ikke blir besvart. Ringte kundeservice i dag og blir fortalt at prisen er 39,80 pr. kWt! Hun påsto at prisen ble endret 11. september, men den var IKKE endret da jeg bestilte strøm - jeg sto jo inne på nettsiden deres og sjekket prisen. Skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk svar på eposten min, angrefristen gikk ut i går... Har lagt inn påminnelse i kalenderen om å si opp abonnementet innen to måneder...
Det er linket både til avtalen og selve ordrebekreftelsen i mail som kommer etter bestillingen. Det er helt korrekt at prisen på grunn av de økte innkjøpsprisene ble hevet, men det gjelder selvfølgelig kun nye kunder. Det er altså fastprisen på bestillingstidspunktet som er gjeldende for avtalen. Send meg gjerne bestillingsbekreftelsen du fikk på epost så kan vi dobbeltsjekke at du har fått korrekt pris. [email protected]
Spotpris kampanje.. billigst av alle og lett at få. Etter en måned overføres du til annen avtale uten annen varsel en det som var i kontrakten din, «det med småt» som du sikkert ikke leste. Denne avtale har en gjennomsnitt pris, ikke en reel dagspris som du tror. I tilleg kommer der påslag, miljøavgift og «andre» tilleg som er regionsbasert (?!). Du tenkte at det ble så her: 50 øre/kWh (dagspris på Nordpool) + 8,9 øre/kWh påslag. Altså 59 øre/kWh, That’s it. Hvis 1000 kWh i september så koster dette 590 kr. totalt. Men her kommer regningen: 91 øre/kWh! Halla! 910 kr., en merutgift på 320 kr. På et år er det lett 4000 kr. ekstra! Boom! Fjordkraft (eks.): 50 øre/kWh + 6,9 øre/kWh + 39 kr/mnd.. (1000 kWh = 570) + 39 = 609 kr. De er grei med klager, regninger, kundesiden og de er transparente. Dette var bryllupet som alle bestevenner og familie advarede meg imot.
Pris på Spot i August er fra LOS 65,84 øre /KWt med påslag, fra dere var prisen i samme tidsrom 80,74. Det er jo lureri. Jeg ringte inn den 24/9-18 og ba om en forklaring på prisforskjellen, det ente med at kundebehandleren ble meget sint da hun ikke kunne finne en forklaring, hun bare brøt sammen med meg. Jeg skiftet til et mer seriøst selskap, forbrukerne hos dere burde følge fakturaen nøyere, jeg er meget skuffet over deres forretningsmoral.
Byttet til Agva 11 september, for meg selv og min svigerdatter. Jeg mottok bekreftelse på mail ang strømbyttet, men det gjorde IKKE hun. I dag, 10 dager senere, så ringte jeg kundeservice for å sjekke om de hadde registrert henne også. Fikk snakke med ei sur dame på kundeservice for å etterlyse mailen som bekreftet bytte. Det var tydeligvis ett ork for dama å sjekke opp, men hun gjorde det etter hun fikk opplysningene hun trengte. Hun sa de hadde sendt mail, og jeg svarte at det ikke var mottatt noe mail, og at det var derfor jeg ringte. Mailen er iallefall sendt fikk jeg til svar. Ikke noe tilbud om hun skulle sende den på nytt, for den mailen var sendt.... Ferdig med det... Dette resulterte i at jeg i dag har sendt 2 stk angreskjemaer, på mitt strømbytte, og min svigerdatter's strømbytte. Dårlig kundebehandling av kundeservice førte til tap av 2 nye strømabbonenter, 4 dager før Agva skulle begynne å levere strøm til oss. Dårlig kundeservice FØR dere i det hele tatt har begynt å levere strøm, det må være ett dårlig sjakktrekk eller?