Bærum Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Opplever det samme som folk beskriver her. Tenk å utnytte i disse harde tiden med enda høyere strømpriser. helt sinnsykt! bare det at de kaller seg strømstøtte.no sier jo litt. Jeg søkte om å få hjelp til strøm under disse tidene, strømstøtte kjører en super utspekulert måte for å godkjenne dette. Skjønner at folk får bank :Ø
Har samme erfaringer som dere andre. Fått et bruddgebyr på 10 000. Er det noen som har funnet en vei ut - referer gjerne til hva forbrukerrådet har gitt av tilbakemeldinger. Er det noen som har snakket med elklagenemda.? Jeg tar uansett saken videre og skal holde dere andre oppdatert på mine erfaringer
Jeg ble lurt. Selgeren solgte inn fastpris. Men så på fakturaen. Dobbelt så dyrt jeg betalte. Med 12måneders bindingstid. Med bruddegebyr på 2500kr som jeg ikke fikk beskjed. Dårlig strømleverandør. Håper dere slutter å love og lure kunder. Dårlig kundeservice. De er bare flinke til å lure folk, selge og love!!!!! STYR UNNA!!!!!
De ringer og sier at du kan bli gratis medlem i strømstøtte / Stromstotte.no og om de kan forhandle priser på vegne av deg. Så kommer de med tilbud som ikke opplyser pris, kun betingelser. Betingelsene er å si nei på 5 dager. Glemmer du av å takke nei er det et gebyr på NOK 5 000 for å komme ut av avtalen. Ufyselig måte å bedrive salg på. Dyr lærepenge om telefonsalg.
Ren svindel! styr llangt unna. Forbruker rådet next. De lurer deg innpå en dyr strømavtale med et stor bruddgebyr via bærum energi med høye bruddgebyr. Selger sa han skulle fikse opp å slette bruddgebyr noe som ikke skjedde, sent ny mail om det og fikk til svar at dette kunne de ikke gjøre noe med...
Jeg ble kontaktet av noen som kalte seg "Strømstøtte" som skulle være uforpliktende, jeg trengte ikke å forholde meg til noe. Men, dersom de fant en bedre leverandør så skulle de forhandle frem en avtale til meg. De skulle sende meg en sms, men jeg trengte ikke å forholde meg til denne - Bare si ok. Så jeg sa jo ok da... Og tenkte ikke på å lese den smsén. Jeg fikk faktura fra Bærum Energi, uten noen spesifikasjoner på faktura (uproft) og tok kontakt med dem fordi jeg ikke skjønte hvorfor jeg fikk faktura derfra. Damen i andre enden skjønte det straks og sa "du har sikkert blitt kontaktet av Strømstøtte.no og de har en avtale med oss". Jeg forklarte damen i andre enden at jeg ikke har inngått noen avtale, da hun forklarte at de har sendt meg en SMS og dersom jeg ikke ønsket å inngå noen avtale måtte jeg svare "NEI" innen 5 dager. Ettersom jeg ikke svarte NEI har jeg da tydelig inngått en avtale bare ved å si ok til at de skulle sende meg en sms. Og nå har jeg plutselig en avtale med disse med ett års bindingstid. Jeg skjønner IKKE at dette er lov, og kommer til å gå videre til Elklagenemda/Forbrukerrådet og evt politiet. Jeg har forsøkt å nå stromstotte.no pr telefon uten å nå frem. Nummeret deres er heller ikke registrert i 1881, hvilket jeg anser som spesielt.
Dette selskapet må folk styre unna. De opererer med en bindingstid på 1 år, og gir et bruddgebyr på 2.500,- kroner dersom du bytter før det. Jeg ble på den måten fanget som kunde, og det har kostet mye penger, for disse folka er dobbelt så dyre som det naboen min har. Desember 2022 regninga gikk jeg nesten på ryggen av! 4.550,- kroner. Fikk strømstøtte, og endte opp med at jeg selv måtte ut med 3.000,- Naboen min med samme type leilighet måtte ut med under halvparten av meg, og hun hadde 100 kilowatt mer i forbruk til og med. I dag har jeg endelig fått ny strømleverandør. Like herlig sender Bærums Energi meg en sms hvor det står at jeg får et bruddgebyr, dette tross at jeg fikk klarsignal for å bytte, den 9/1. Han jeg ringte og snakket med i dag, han skulle ordne så det ikke kom noe bruddgebyr, og fortalte at det gikk automatisk ut sms til kundene. Dette er for dårlig!, Og prisene de opererer med er vanvittige. Her må folk være klar over påslaget de har, det er helt forferdelig!, og må kunne kalles svindel.
Oversolgte strømavtale mai 2022. Under 2022 så har Bærum Energi ligget fra 45-85% over spotpris. Dette resulterer at da stømstøtten relaterer seg til spotpris så er avtale med Bærum Energi den dårligste i markedet. Da dette er forelagt Bærum Energi så velger de å ikke svare. Kundesenteret kan ikke svare opp hvorfor kWt prisen ligger langt over spotpris. I desember var spotpris ink. mva på ca 340øre mens Bærum Energi lå på 450 øre.
Hei. Jeg hadde en telefon samtale med en selgere som lovet meg en fastpris på69,00 øre. Selvsagt har jeg sagt ja und sende bekreftelse til sms. Etterpå var det at de sagt til meg slik avtale har vi ikke og jeg skulle har fastpris opp til 999øre per kwt Jeg krangler med selskap og fikk svar. Du er inngått en avtale med et års bindingstid og hvis jeg skulle ut av kontrakten må jeg betale hver måned minimum 1000kr i utbytte bodd ! Dette er uakseptabel og stort kriminell for meg. Jeg håpe at denne saken blir etterforsk og dømt Ikke tar avtale med denne ……. Mvh Rene F.
Svindel, svindel, svindel. Bytter strømselskap på firma uten verken muntlig eller skriftlig godkjennelse. Strømstøtte AS ringer og skal forhandle avtaler påvegna av firma. Før vi visste ordet av det var vi blitt medlem i Strømstøtte AS og kunde hos Bærum Energiomsetning. Daglig leder i Strømstøtte AS var daglig leder i Bærum Energiomsetning fra februar 2021 til august 2022. Sendte faktura på forhåndsbetaling for 1mnd stipulert bruk samme dag som overflytting. Svindelbedrifter fra A til Å.
Samarbeider med Strømstøtte AS og fanger deg kjapt og greit med en telefonsamtale som etter mitt skjønn er på kanten av seriøs forretningsdrift. Bruker her et firmanavn som antyder seriøsitet, ogkanskje også offentlig eierskap, så er det det helt motsatte. Opportunister som utnytter folks travle hverdag og redsel for høye strømpriser.
Ble garantert lavere strømregning , men har aldri hatt så dyr strøm som hos Bærum energi. Uoversiktlig faktura . Ikke samlefaktura. Månedsgebyr og fakturagebyr på to fakturaer til tross for at jeg får faktura elektronisk. Dårlig kundeservice. Har forsøkt flere ganger å ringe, men kommer rett til en svarer som sier de har problemet med linjene . Styr unna
Samme erfaring som Marius! Man føler seg fullstendig lurt😡Heller ikke mulig å oppnå kontakt på telefon! Styr unna dette selskapet.
Per telefon ble eg rundlurt av en hygglig seller, bant mei derfor i et år. Dette gjord eg i god tro. Klagde på første på første regning, som var veldig mye høyere enn hva jeg ble lovet. Eg fikk bare beskjed om att firmaet ville gått konkurs, om de ga slike avtaler. Har sagt opp avtalen noe før året er omme, mot en hyggelig sluttregning på nesten 18000 for desember. Hvorav 2500 er for avbrudd av avtale. Håper folk holder sei langt unna dette selskapet i fremtiden, hilsen ulykkelig og blakk kunde.......
Jeg ble kunde hos dem i januar 2022 og der fikk jeg fastpris på 1kr. De sa til meg selv om prisen skulle gå til 10kr så vil jeg fortsatt betale 1kr. Den gangen viste de ikke at Ukraina krisen skal ramme alle. Jeg betalte aldri 1 kr men betalte full pris. Det var ille. MEN!!! Jeg kjekket søskene mine sine faktura fra fjordkraft og norges energi( jeg selv var fjorkraft.) og da så jeg at jeg betalte over 50% mer pr kvh i forhold til disse leverandørene. Så Bærum ga meg først aldri avtalt fastpris og de er sååå frekke at de også er 50% dyrere enn mine tidligere strøm leverandører. Det er ikke tull. Jeg har sendt dem flere mail og nå har det gått 5 uker og de har ikke svart meg enda. De svarer ikke på telefon. Jeg har sendt en klage til nemnda og får se hva som skjer videre. Min binding slutter 10.januar 2023. Styr unna dem.
Ble lurt inn i en avtale via deres ''samarbeidspartner'' Forbruker Alliansen AS og ble overført til Bærum Energi som skulle være billigere. En mnd etter så gikk prisene de tok seg betalt for i taket og har betalt i snitt mer enn dobbelt så mye som de ledende strømleverandørene. Avbestillingsgebyret er det bare å betale, du sparer det inn på 2 uker andre steder. Rett og slett flaut å ha blitt lurt på denne måten.