Bærum Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
På telefon ble jeg opplyst at det skulle fremforhandles en avtale for meg. Så får jeg en faktura i posten, med 'velkommen som kunde'. I en sms fra dem finner jeg i ettertid, at hvis jeg ikke svarer på denne innen 5 dager, er jeg bundet! Den som tier, samtykker?? Helt utrolig. ER IKKE kunde, og dette er ulovlig fremferd.
Du får en samtale fra Strømstøtte om å få ett tilbud på sms om en kjempebra avtale.. de lover at det er helt uforpliktende og ingen binding.. plutselig mottar bedriften din store strømregninger da Bærum Energi tok over strømmen din uten at du hadde noe informasjon om dette!! Det viser seg at de har sendt deg en sms hvor man må svare NEI for å ikke bytte leverandør, noe som er rett og slett en skurkepraksis! Man er plutselig blitt byttet over til Bærum Energi uten at man har samtykket til dette i det hele tatt..! Hold dere langt unna!
Vest dæm ikke slette min regning /bruddgebyr på 5000. så skal a gå videre med dette . Har ikke bestilt,di ringte om de kunne forhandle frem en pris. Ikke flytte meg automatisk . Bærum energi skulle ha kontaktet kundene på forh ,før flytting det er det som er normalt.
Eg var tidlegare kunde hjå Mørenett. Så blei eg oppringt av dykk med eit forlokkande tilbod og gjekk over til Bærum Energi. Det burde eg IKKJE ha gjort. Eg tar fakturaen for februar månad 2022 som døme. Her legg Bærum inn både eit månadsgebyr og eit fakturagebyr som ikkje eksisterar hjå Mørenett. Alt foregår elektronisk, så dette burde ha vore gratis ! Når eg samanliknar kilowattprisen , så ligg dykkar pris HIMMELHØGT over prisen til ein ven som bur i same område som meg. Når eg i dag ringte til dykk, så fekk eg høyre at de fakturerte same pris over heile landet. Men dette stemte ikkje med det eg blei lova når eg gjekk inn i avtale med dykk. Då skulle eg framleis ha Midtnorgepris. Dette er direkte brot på lovnaden dykkar. Eg betalar 2309 kr for å bruke 1284kwh (pris pr kwh er 134,58) , medan min ven betalar 921 kr for å bruke 1422kwh (pris pr kwh er 64,79). Denne skilnaden er så hårreisande at eg forlangar ei god forklaring og ei orsaking frå selskapet. Eg vil påstå at eg blei lurt inn i denne avtalen av ein sleip telefonseljar. Dette er regelrett svindel av forbrukarar. Eg vil faktisk be om å få tilbakebetalt skilnaden i laupet av den tida eg har vore med i Bærum Energi. Denne saka er dessutan ei høveleg sak for forbrukarrådet. Beste helsing Terje H. Svar frå Bærum Energi: Hei Terje H. Det er leit å høre at du har en slik opplevelse og det skal vi selvfølgelig forklare. Prisen som settes baserer seg også ut ifra når du bruker strøm i løpet av døgnet. Prisene varierer fra time til time. Prisen per kWh baserer seg også på innkjøpskostnader, elsertifikat og påslag i kundens pris i fakturaen. Det eksisterer ulike strømavtaler og vilkår samt ulike tidspunkt og metoder å kjøpe strøm, vil dette medføre priser som naturligvis vil variere i ulike perioder og mellom ulike leverandører. Registrerer at det henvises til andre avtaler, hos en annen strømleverandør. Hva andre strømleverandører fakturerer med andre typer avtaler og forbruksmønster kan ikke Bærum Energi forholde seg til, da vi forholder oss til avtalen, forbruket og pris hos Bærum Energiomsetning AS. Som nevnt på telefon i går så ønsker Bærum Energi fornøyde kunder. Om det er ønskelig å velge ny strømleverandør, så må du selv kontakte ny ønsket leverandør. Da vil Bærum Energi motta opphørsmelding, og sluttfaktura produseres fortløpende. Det vil ikke tilkomme noen form for bruddgebyr ved å velge ny leverandør. Ønsker deg en fin dag! Mitt svar til Bærum Energi : Dette er berre svada og røykleggjing av fakta. Det var heilt andre tonar de slo an den gongen eg blei oppringt av dykk og lokka med på avtalen. Men det er vel stor skilnad på liv og lære. Eg vil no bruke litt energi på å fortelje almennheita kva som har skjedd i saka. Beste helsing Terje H.
Opplevd i det verste med dette selskapet. Hold unna. Jeg bil ikke si fra andre, jeg hørt. Har vært med dem et år.
Makan til svindel og lureri! Vi har opplevd akkurat det samme som flere av dere andre. Vårt tips; bestrid fakturaen så fort dere får den, da har de ikke anledning til å ta videre gebyrer eller sende den til inkasso. Vi har tilbudt å betale faktisk forbruk i henhold til Nord Pool sine priser i aktuelle tidsrom (forbruk i tiden før vi oppdaget at vi hadde byttet strømleverandør og frem til annen leverandør overtok), og samtidig gjort det helt klart at vi ikke betaler noe form for påslag eller gebyrer til Bærum Energi. Dersom de ikke godtar dette, vil vi kjøre saken for domstol. Vi får evt. samle oss i et gruppe-søksmål mot Strømstøtte AS og Bærum Energi
Vi skal ordne bedre avtaler var det som ble sagt. Du får en sms som du ikke kan besvare da du bare får feil og blir henvist til en nettside for å fylle ut et skjema som heller ikke er der. Elendig. Ble lurt av telefonselger som sier at du ikke trenger å gjøre noe og at du bare vil få et godt tilbud. Rett og slett svindel.
Dette er godt planlagt og kynisk svindel og lureri. Disse har lurt mange inn i avtaler som ikke er ønsket. De to nevnte selskap har samme eier. Kunder blir fortalt av strømstøtte at en forhandler fram avtaler til det beste for kunden. Denne prosessen/forhandlingene skjer aldri og plutselig er en kunde hos Bærum Energi uten noe som helst forvarsel eller avtale. Disse bør stoppes. Svindlere. Aldri ha noe med strømstøtte eller Bærum Energi å gjøre.
Lurer til seg kunder via telefonsalg. Manipulert opptak. Svarer man ikke NEI på mottatt SMS ansees dette som bindende kontraktinngåelse. Ved protest av mottatte faktura - er de lite med hjelpsom- henviser til Telefonsalg og SMS. Får deretter en faktura på BRUDDGEBYR - uten forvarsel. Styr unna bærum energi og telefonselger de har engasjert som heter Forvaltning spesial.
Fikk en telefon samtale fra en hyggelig mann som forteller meg at han ringer fra et underselskap fra min allerede eksisterende strøm leverandør. Han forteller meg om alle desse flotte godene og at jeg IKKE skifte, men bare takker ja til å redusere selve nettleie. Jeg spurte han flere ganger om han lurer meg, eller om han faktisk er en del av selskapet jeg var hos, eller ikke. Forsikrer meg at dette stemmer og at jeg ikke binder meg til noe som helst 1 månde senere ser jeg plutselig faktura fra Bærum energi i postkassen med den høyeste rekningen jeg noen gang har fått. Jeg ringte til dem med en gang, hvor jeg møter en gretten dame som forteller meg at jeg har skiftet og ikke bare kan komme meg ut av avtalen, med mindre jeg jeg betaler 2500kr Desember 2022 fikk jeg i min leilighet på 53km2 en regning på 7990kr hvor strømstøtten allerede er trekt fra. Det er det mest absurde og sykeste jeg har vært med på. Vurderer dere Bærum energi, IKKE GJØR DET, dere kommer definitivt til å angre. Værste jeg har vært med på!!!
Kjeltringene har ringt til min nesten døve mor som er 91 år gammel og enke og lurt på henne noe som må være tidenes dyreste avtale. Hun fikk regning på nesten 5.000 kroner for desember. Leiligheten er drøye 60 kvm.
Calls from Strømstøtte and presents it as a support group (campaign) that works to reduce electricity prices for businesses. Asks if you support this and it costs nothing to join. Then says your name and talks very quickly about negotiations of electricity then says your phone number and asks if it is correct, you answer yes and think you are confirming the phone number, but have suddenly been registered with them...get a lot of sms that you don't read or answer and suddenly they have changed electricity supplier for you without consent. In SMS they say that you must send NO within 5 days, otherwise you have accepted this INCREDIBLY RUDE when you discover after 20 days that you will receive a final invoice from your old electricity company, and you start to unravel this. says from the fact that you have not entered into any agreement with them and cancel immediately, you will then receive a fee for breach of agreement And then they come with the audio tape where you thought you confirmed your phone number to STRÖMSTØTTE. These people here should be stopped and should never be allowed to run a company / business. You won't know what agreement they have made for you either until you have moved back to old electricity companies.
Disse driver med ren svindel! Sender en sms du må svare nei på innen 5 dager, eller så mener de du har takket ja. Kan fylle ut skjema på nettside for å takke nei, men det er kun 2 skjema og begge er for å bli medlem. Så hvis noen ringer fra Strømstøtte.no så må du helst bare legge på og ikke be om info på mail eller sms!
Bra oversikt på mine sider, lynrask og hyggelig kundeservice, forutsigbare avtaler
Høy pris, ingen tilgang til minside og kundeservice. Jeg vil gjerne bytte før det blir sent.
Jeg har aldri brydd meg om hvilket selskap jeg har brukt fram til jeg forsøkte Bærum. Forferdelig på absolutt alle måter! Dårlig kundeservice og skyhøye prise på tross av gode lovnader.