Bærum Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lyging og fanteri. Ikke standard avtale. innfører egne begreper som rulerende bindingstid.
På telefon ble jeg opplyst at det skulle fremforhandles en avtale for meg. Så får jeg en faktura i posten, med 'velkommen som kunde'. I en sms fra dem finner jeg i ettertid, at hvis jeg ikke svarer på denne innen 5 dager, er jeg bundet! Den som tier, samtykker?? Helt utrolig. ER IKKE kunde, og dette er ulovlig fremferd.
Du får en samtale fra Strømstøtte om å få ett tilbud på sms om en kjempebra avtale.. de lover at det er helt uforpliktende og ingen binding.. plutselig mottar bedriften din store strømregninger da Bærum Energi tok over strømmen din uten at du hadde noe informasjon om dette!! Det viser seg at de har sendt deg en sms hvor man må svare NEI for å ikke bytte leverandør, noe som er rett og slett en skurkepraksis! Man er plutselig blitt byttet over til Bærum Energi uten at man har samtykket til dette i det hele tatt..! Hold dere langt unna!
Vest dæm ikke slette min regning /bruddgebyr på 5000. så skal a gå videre med dette . Har ikke bestilt,di ringte om de kunne forhandle frem en pris. Ikke flytte meg automatisk . Bærum energi skulle ha kontaktet kundene på forh ,før flytting det er det som er normalt.
Eg var tidlegare kunde hjå Mørenett. Så blei eg oppringt av dykk med eit forlokkande tilbod og gjekk over til Bærum Energi. Det burde eg IKKJE ha gjort. Eg tar fakturaen for februar månad 2022 som døme. Her legg Bærum inn både eit månadsgebyr og eit fakturagebyr som ikkje eksisterar hjå Mørenett. Alt foregår elektronisk, så dette burde ha vore gratis ! Når eg samanliknar kilowattprisen , så ligg dykkar pris HIMMELHØGT over prisen til ein ven som bur i same område som meg. Når eg i dag ringte til dykk, så fekk eg høyre at de fakturerte same pris over heile landet. Men dette stemte ikkje med det eg blei lova når eg gjekk inn i avtale med dykk. Då skulle eg framleis ha Midtnorgepris. Dette er direkte brot på lovnaden dykkar. Eg betalar 2309 kr for å bruke 1284kwh (pris pr kwh er 134,58) , medan min ven betalar 921 kr for å bruke 1422kwh (pris pr kwh er 64,79). Denne skilnaden er så hårreisande at eg forlangar ei god forklaring og ei orsaking frå selskapet. Eg vil påstå at eg blei lurt inn i denne avtalen av ein sleip telefonseljar. Dette er regelrett svindel av forbrukarar. Eg vil faktisk be om å få tilbakebetalt skilnaden i laupet av den tida eg har vore med i Bærum Energi. Denne saka er dessutan ei høveleg sak for forbrukarrådet. Beste helsing Terje H. Svar frå Bærum Energi: Hei Terje H. Det er leit å høre at du har en slik opplevelse og det skal vi selvfølgelig forklare. Prisen som settes baserer seg også ut ifra når du bruker strøm i løpet av døgnet. Prisene varierer fra time til time. Prisen per kWh baserer seg også på innkjøpskostnader, elsertifikat og påslag i kundens pris i fakturaen. Det eksisterer ulike strømavtaler og vilkår samt ulike tidspunkt og metoder å kjøpe strøm, vil dette medføre priser som naturligvis vil variere i ulike perioder og mellom ulike leverandører. Registrerer at det henvises til andre avtaler, hos en annen strømleverandør. Hva andre strømleverandører fakturerer med andre typer avtaler og forbruksmønster kan ikke Bærum Energi forholde seg til, da vi forholder oss til avtalen, forbruket og pris hos Bærum Energiomsetning AS. Som nevnt på telefon i går så ønsker Bærum Energi fornøyde kunder. Om det er ønskelig å velge ny strømleverandør, så må du selv kontakte ny ønsket leverandør. Da vil Bærum Energi motta opphørsmelding, og sluttfaktura produseres fortløpende. Det vil ikke tilkomme noen form for bruddgebyr ved å velge ny leverandør. Ønsker deg en fin dag! Mitt svar til Bærum Energi : Dette er berre svada og røykleggjing av fakta. Det var heilt andre tonar de slo an den gongen eg blei oppringt av dykk og lokka med på avtalen. Men det er vel stor skilnad på liv og lære. Eg vil no bruke litt energi på å fortelje almennheita kva som har skjedd i saka. Beste helsing Terje H.
Opplevd i det verste med dette selskapet. Hold unna. Jeg bil ikke si fra andre, jeg hørt. Har vært med dem et år.
Makan til svindel og lureri! Vi har opplevd akkurat det samme som flere av dere andre. Vårt tips; bestrid fakturaen så fort dere får den, da har de ikke anledning til å ta videre gebyrer eller sende den til inkasso. Vi har tilbudt å betale faktisk forbruk i henhold til Nord Pool sine priser i aktuelle tidsrom (forbruk i tiden før vi oppdaget at vi hadde byttet strømleverandør og frem til annen leverandør overtok), og samtidig gjort det helt klart at vi ikke betaler noe form for påslag eller gebyrer til Bærum Energi. Dersom de ikke godtar dette, vil vi kjøre saken for domstol. Vi får evt. samle oss i et gruppe-søksmål mot Strømstøtte AS og Bærum Energi