Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg blir lurt av en hyggelig selger på Sandvika Storsenter. Hun lovet 19kr fastpris per måned og INGEN påslag over spotpris som er jo en bra deal. Jeg ba om skriftlig bekreftelse og jeg syntes det var rart at det var meg som skulle signere det. Fikk tak senere i vilkårene til "Garantert Fornøyd" og der står det at det er en variabel avtale og INGENTING om null påslag. Jeg kansellert samme dag og ba om bekreftelse og fikk det på SMS, men jeg sender angreskjema for sikkerhetsskyld. Kunne ønsket jeg hadde sjekket her første!
Det virker som om de ikke har folk som jobber med kundeservice. Så nå advarer jeg folk mot å gå over til dem, og her er sosiale medier fint - man når så mange som mulig.
Pågående selgere som påstår at jeg kommer til å spare flere tusen i året. De sier at de har laveste pris. Jeg sjekket dette, og det stemmer ikke. Etter at jeg byttet til annen leverandør, var de på telefonen igjen med mer mas.
- Dårlig og frekke kundebehandlere - Blir aldri kvitt dem etter oppsigelse - Villedende markedsføring "er du ikke fornøyd, får du pengene tilbake, enkelt og greit" Stemmer IKKE. - Ikke NOE system, bare rot - Sender regning selvom du ikke er kunde lenger - Holder ikke det de lover - Blir bare satt over til neste person og neste person, får aldri noe svar - Hadde fastpris, likevel ble det økt selvom de kunne garantere at det ikke skulle skje.
Fikk en selger på døra, kjempe dårlig på salgsyrket men jeg hadde på forhånd bestemt meg for å prøve Fjordkraft. Han fikk livs enkleste salg men klarte ikke å notere at jeg ikke ønsket noen gebyrer, papirfaktura-gebyr, full kontroll, o.l. For å oppsumere, etter 15 samtaler med kundesenteret er problemene fortsatt ikke løst. Kundesenteret har ingen oversikt. Trodde virkelig ikke slik unnasluntring ikke var å finne hos norske kundesenter. OG fakturaene har økt med 40 % i gjennomsnitt etter å ha byttet fra "dyre" Haflsund.
Skulle si opp abonnementet og levere målerstad. Det kan man ikke gjøre på nettsiden, funksjonen måleravlesning virker ikke, der kommer det feilmelding. Det er ikke mulig å sende epost. Jeg har prøvd å ringe kundeservice flere ganger, det er aldri noen som tar telefonen. Har også prøvd chatte funksjonen, problemet er bare at det er ikke noe svar felt så det var ikke mulig å startet noen samtale! Fikk tilslutt kontakt med kundeservice via "vi ringer deg tilbake". Dette var fryktelig tungvint og veldig lite kundevennlig. I tillegg til en strømavtale som viste seg å være mye dyrere enn den jeg hadde fra før vil jeg ikke anbefale Fjordkraft!
Fant selgere på Sørlandssenteret som sa de hadde en strømavtale "garantert fornøyd", og selger spurte hva jeg hadde, jeg svarte og han sa jeg kunne få billigere strøm. Jeg så at de tallene han skrev ned over hvor mye jeg betalte ikke stemte helt. Men han sa jeg trengte bare å betale nettleie til Agder Energi + 20kr/mnd til Fjordkraft. Jeg trodde ikke det jeg hørte, og gjentok til selger det jeg trodde jeg hadde hørt. Han bekreftet, og jeg signerte. En måned senere kom fakturaen, den var dobbelt så dyr i forhold til min tidligere strømleverandør. Jeg sendte dem en mail, tok 1 måned før jeg fikk svar. Jeg chattet med dem, for å få prismatch. Den første kundeservice medarbeideren gikk fra samtalen etter jeg hadde sagt hvor mye jeg betalte til forrige leverandør. Neste behandler sa jeg kunne få prismatch, så jeg sendte inn en faktura fra forrige leverandør. Jeg fikk ikke prismatch på gjeldene faktura, men på neste faktura. Jeg ville da få tilbake pengene med fornøydhets garanti. Da fikk jeg bare fast beløpet på 19kr, noe som sikkert står på nettsiden en eller annen plass. Men ikke i brosjyren over fordeler. Kort sagt: - De lurer til seg kunder. - De prøver å beholde kundene med å bleklage. - De har lang responstid på email. - De har uprofesjonelle kundebehandlere. - Selgerene og kundebehandlerene snakker ned andre strømleverandører. - Prismatch og fornøydhetsgaranti høres bra ut, men er mikroskopiske fordeler som merkes lite til.