Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Garantert Minsfornøyd!

Omtale av  Stian

Mye dyrere enn jeg var lovet. Prisen øker og øker uten at jeg vet hvorfor. Hvordan man kan være garantert fornøyd med denne avtalen kan jeg ikke forstå... STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:33

Hei Stian, og takk for tilbakemeldingen. Strømavtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) garanterer at strømprisen alltid skal være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtaler hos Norgesenergi (Topp10), Hafslund (Direkte Variabel), LOS (Flytende), Glitre Energi (Variabel) og Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris). Denne garantien varer i 6 mnd, i henhold til avtalens vilkår (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/avtalevilkar/). Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti. Også dette står i avtalens vilkår. Jeg håper dette var oppklarende. Vi anbefaler alltid å sette seg inn i hviken type avtale som passer best til eget behov og forbruk før man inngår en strømavtale. Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

helt forferdelig, foretrekker heller fortum sin bedrift avtale!

Omtale av  Tormod K

spotpris på en bedriftavtale blir for dyrt, byttet til fortum og ligger nå godt under spotpris med samme fastbeløp i mnd!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:32

Hei Tormod, så trist å høre at du ikke er fornøyd med bedriftsavtalen du har hatt hos oss. Jeg håper du tok en prat med våre bedriftskunderådgivere før du byttet, slik at vi fikk tatt en kikk på avtalen din med deg og sett om det var mulighet for forbedringer. Det er leit å høre at vi har mistet deg som kunde hos oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

They changed påslag from 5,49 to almost 9 øre.

Omtale av  Shiming Y

I have Spotpris from Fjordkraft, they changed påslag from 5,49 to almost 9 øre this july, informing me by only sending a message in my fjorkraft account, I didn't notice it until now. Very disspointed! I tried to contact them and ask for a reason, what I got is they change påslag with market bla bla bla... It's so strange that this change has only one single direction. I am switching to Tibber now, good luck to everyone with Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:29

Hello Shiming, and thank you for your feedback. From the amounts mentioned I understand that you are talking about Enkel Spotpris. The terms and conditions for Enkel Spotpris can be found here: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/strom/avtalevilkar/, and they clearly state the following: "Avtalen Enkel Spotpris har i tillegg et fast månedsbeløp som er uavhengig av strømforbruk og et variabelt påslag i øre per kWh. Det variable påslaget kan endres med 2 ukers varsel på Fjordkrafts internettsider eller i Min side. I samsvar med Lov om elsertifikater inneholder påslaget kostnader til kjøp av elsertifikater." When we changed the price in June of 2020 the price had been unchanged for at least a year. I hope this cleared things up! Sincerely, Fjordkraft

Enkel strømleverandør

Omtale av  Bjørnar

Ser det er mange meninger om det ene og det andre, men generelt så vet vel folk for lite og føler seg fritatt for å undersøke hva de går inn i av avtaler. Jeg er over en over middels ivrig kunde, som er opptatt av husholdningsøkonomi. Jeg har vært opptatt av å ha en strømavtale som er tilpasset min private økonomi. Primært så er jeg en spotpris kunde som bruker primært prismatch, men til visse årstider så er forutsigbarhet viktig, så det kan være at jeg benytter meg av flere avtaler ila et år. Hittil i år, har jeg betalt snaue 100 kr i strøm, og på toppen av det hele så har jeg elbil. Nettleien er jo der uansett hvilket selskap man benytter. I Fjordkraft har man i hvertfall en faktura å forholde seg til. Hører flere historier om den ene og den andre som får fakturaer på strøm og nettleie fra ulike aktører med gebyrer i hytt og vær. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft i mange år og har ingen problemer med fakturaer eller kundeservice.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:28

Hei Bjørnar, og takk skal du ha for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Det høres ut som du er en bevisst kunde som tar i bruk de tilbudene som vi har tilgjengelig – veldig lurt. Om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Uvitenhet koster penger og skaper misnøye

Omtale av  Anders

Jeg er meget godt fornøyd med fjordkraft som "leverandør" av kraft til meg. Jeg har spart mange mange tusen på og benytte meg av fjordkraft sine avtaler de siste 2 årene. Det skal sies at jeg er utdannet i energifaget og skjønner hvordan kapitalisme, politikk og kraft-trading fungerer. Jeg vil anbefale folk og sette seg inn i hvordan dette fungerer, så er det mye penger og spare og mye mindre frustrasjon og måtte erfare. Det meste står i svarene fra fjordkraft på denne siden. Alternativet er og akseptere strømprisene slik de er, eller investere i egen kraftproduksjon. Feks qeg, eller vannturbin. Sol&vind er dårlig investering.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:27

Hei Anders, og takk for tilbakemeldingen. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss! Vi har full forståelse for at kraftmarkedet kan virke vanskelig for mange, men vi prøver å være så transparente og imøtekommende som vi kan, samt å svare grundig når folk har spørsmål. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti"

Omtale av  Ola

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:26

Hei Ola, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon om Trippelgaranti i samtalen med oss. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta en skikkelig kikk på dette sammen med deg. Det er svært viktig for oss at våre selgere oppgir korrekt informasjon i sine samtaler. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri?

Omtale av  Grete

Vært kunde 2-3år ca .reagerte idag da nabo sier hun bet 500 i md hos lyse og jeg bet 1099. Har gjort d hele sommeren uten å bruke like mye strøm.og i vinter 1400i mnd 😫komme til å gå videre m dette . Har forbruk denne mnd f eks på 100 jr og nettleie ca 450. Blir 550 rundt regnet mens jeg bet 1099 . Her er noe galt.og jeg får til innkjøpspris .tøys og svindel..de skylder meg mye penger nå vet jeg .tatt kontakt m to andre lev idag for seriøst tilbud

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:25

Hei Grete, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Ettersom jeg ikke vet hvem du eller hvilken type strømavtale du har blir det svært vankelig å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Det kan høres ut som du har tilleggstjenesten "Full Kontroll" (https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/full-kontroll/), men dette vet jeg jo ikke sikkert. Jeg håper du har tatt (eller vil ta) kontakt med vår kundeservice slik at vi har kunnet ta en kikk på dette for deg, for det kan høres ut som dette kanskje bunner ut i en misforståelse. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR