Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter å ha vært kunde hos Fjordkraft i til sammen 5 år, og gjort opp alle regninger gjennom alle år, så ser jeg nå at selskapet har blitt for stort og komplekst til å lengre fungere som et hyggelig strømselskap til de store konglomoratene. Det er tydelig at inntjening og profitt er det eneste de bryr seg om, og hvis man er kunde og er på vei ut fordi man har flyttet eller er på en ny adresse så er de lite hjelpsomme når man kommer opp i trøbbel. Det er også tydelig at kundeservice har dårlige systemer som ikke snakker sammen, ikke henger godt sammen og at de har outsourcet kjernevirksomhet til partnere og underleverandører. Derfor møter du ingen på kundeservice som kan gi deg et svar på det du lurer på og du må vente lenge på å få svar da 1.linje må eskalere til 2. og 3.linje etc. I en så alvorlig sak som min hvor jeg har hatt opphør på en adresse og flyttet over på en ny adresse er det uakseptabelt at jeg behandles som en kriminell unnasluntrer som ikke gjør opp for meg. Kundeservice hadde bare trengt å sjekke min betalingshistorikk og se at jeg har gjort opp alle utestående fordringer i min tid som kunde hos dem, men da jeg trenger hjelp pga at opphørsfaktura på gammel adresse har krysset ny adresse og jeg ikke får den hjelpen jeg har behov for fra kundeservice, blir ignorert og må sende flere purringer og følge opp for å svar, samt får beskjed om at saken er satt i bero og jeg mottar brev parallelt fra Namsfogden og registre for betalingsannmerkning da merker jeg at det smeller. Jeg har aldri i mitt liv opplevd at en leverandør så til de grader fraskriver seg alt ansvar i en sak og nekter å gjøre opp for seg, enda jeg har bevis på at jeg har betalt inn opphørsfaktura inkl. omkostninger og offentlige avgifter, nettop for å unngå å bli oppført i slike registre. Det er rett og slett respektløst ovenfor meg som kunde og det gjør at man må bruke mye unødvendig tid og energi på ting som er helt meningsløse når man har gjort opp for seg. Saken min er sendt videre til Elklagenemda, vi vil også følge opp saken videre mot Datatilsynet, da Fjordkraft har sendt over våre personopplysninger uten samtykke til 3.parter for oppføring i betalingsregistre uten at vi har samtykket og fått vite om dette. Anbefaler ingen å tegne avtale med Fjordkraft og kom deg ut av selskapet før du opplever det samme som undertegnede. I ytterste konsekvens kan dette før til at vi blir oppført i betalingsregistre, ikke får lån, og må legge ned virksomheten vår.
Det loves veldig mye og når man endelig sier ja viser det seg at man har godtatt en haug med små gebyrer som det ikke klareres for. Ble lovt pengene mine tilbake, men hvilke penger var en annen sak. Hyggelige veiledere, men det hjelper jo ikke når alt de sier er skrøn.
Fikk besøk av en hyggelig selger og sa ja til en strømavtale under forutsetning at det faktisk var det billigste som var å få av spotpris. Sjekket den opp etterpå slik som man alltid bør, og ser at det ikke er den billigste avtalen (f. eks Gudbrandsdal energi er billigere, INKL påslag), og når de i tillegg skal ha 19 kr i fastpris/gebyr hver måned så er det snakk om en del titalls kroner, kanskje noen hundrelapper i mnd for de som bruker mye strøm. Selger har altså jugd og lurt. OBS: Prismatch betyr at Fjordkraft matcher pristilbudet du har fått hos et annet selskap i èn måned, dermed må du sjekke og si fra hver eneste måned for å få dette. Hvem i alle dager gidder det? Dette nevnte ikke selger før jeg spurte nærmere. OBS 2: Alltid Fornøyd og pengene tilbake i inntil 3 måneder betyr at du får gebyret aka 19 kr tilbake, ingenting annet. Dette ble presentert som noe flott av selger, som såklart ikke nevnte hvilke penger det var snakk om. Dette blir bruk av angrerettsskjema, og 1 stjerne fra meg. Lyving og luring skal ikke lønne seg!
Har vurdert ny strømleverandør lenge. Etter å hatt kontakt med diverse andre leverandører gikk jeg for Fjordkraft. Meget fornøyd. :-)
- Skjulte gebyrer og MASSE vilkår og liten skrift. - Salgstrikset "Prismatch" gjelder bare en kort periode og må følges opp hele tiden. - Blir ikke varslet om prisendringer. - Dørselger tegnet dyreste avtale. STYR UNNA!
Selgere hos Fjordkraft åpnet døren min og ropte inn i huset. Selgerne er for aggressive og lusket rundt i hagen til naboene. Totalt uakseptabelt! Kommer aldri til å være kunde der og vil jobbe massivt for at andre boikotter disse idi#%ene!
Møtte på en selger fra Fjordkraft på Strømmen Storsenter. Ville vise meg at de kunne skaffe meg besparelser og kutte gebyrer etc. Vedkommende snakket om at de "gjennomfakturerte" og kom med argumenter som skulle få meg til å tro at de hadde et samarbeid med min nåværende strømleverandør. Først etter en stund med noen regnestykker og visning av besparelser skulle han ha min mailadresse for å fullføre avtalen. Først da kom det frem at det ikke var noe samarbeid med min strømleverandør. Han ble skikkelig sur da jeg sa at jeg absolutt ikke hadde sagt jeg skulle inngå noen avtale der og da.