Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Sitter med regning på 20 000 styr unna!!!

Omtale av  Morgan

Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.

Svar fra Fjordkraft
27.11.2019 09:32

Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss. Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kuppet abonnementet mitt

Omtale av  Chris

Jeg måtte velge mellom Fjordkraft eller Norgesenergi da jeg kjøpte hytte nylig. Jeg valgte Fjordkraft tilfeldig fordi jeg ville ikke ha noen av dem uansett. Noen dager senere byttet jeg leverandør. Alt gikk fint en ukes tid, inntil jeg plutselig ikke var kunde hos min nye leverandør lenger. De ringte meg og lurte på hvorfor jeg hadde ombestemt meg, og jeg sa at det hadde jeg ikke. Da kundebehandler sjekket hva som hadde skjedd viste det seg at en kundebehandler hos Fjordkraft hadde endret datoen for når jeg hadde "undertegnet" avtale med dem til etter den nye avtalen jeg hadde med den andre leverandøren for å kunne "kuppe" meg tilbake som kunde. Det er ikke bare dårlig kutyme, men rett og slett ulovlig!

Svar fra Fjordkraft
26.11.2019 12:44

Hei Chris. Takk for tilbakemeldingen. Det at en kundebehandler hos oss har vørt inn og endret datoen for bestillingen din stemmer ikke - det har vi rett og slett ikke mulighet til å gjøre. Uten å ha innsikt i kundebildet ditt er det vanskelig for meg å si hva det er som har skjedd her, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Bare å holde seg langt unna...

Omtale av  Laksen

Bare å holde seg langt unna de har ikke kontroll å sender store regninger 2 år etter forbruk. Ba om ny avregningen hørte aldri noe mere.

Svar fra Fjordkraft
25.11.2019 13:56

Hei Laksen. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, men jeg forstår at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Krever purregebyr selv om du ikke har mottatt opprinnelig faktura

Omtale av  Andreas

Fikk inkassovarsel med purregebyr samt henvisning til en efaktura jeg aldri har mottatt. Jeg betalte for strømmen og innformerte Fjordkraft at opprinnelig efaktura aldri var ankommet i nettbanken. Det ga de regelrett faen i, og fastholdt kravet om purregebyr. Saken er hos Lindorff men, kravet bestrider jeg og tar glatt saken til forliksrådet. Hva i alle dager feiler det dere Fjorkraft? Hvis kunden ikke har mottatt faktura så fastholder du ikke et krav om purregebyr!

Svar fra Fjordkraft
19.11.2019 09:32

Hei Andreas, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, så jeg blir nødt til å svare på veldig generelt grunnlag. Det vi ofte ser når kunder forteller oss at de ikke har mottatt eFaktura er at noen andre i husstanden på ett eller annet tidspunkt har betalt en faktura fra oss. Uten å være oppmerksomme på det kan de samtidig ha opprettet en eFaktura-avtale i nettbanken sin, noe som igjen fører til at fremtidige eFaktura kommer til deres nettbank i stedet for til deg. eFaktura er en avtale mellom deg og din bank, og er ikke noe som vi kan verken styre eller overstyre. Dette er som sagt det som vanligvis er forklaringen, men om dette har skjedd i ditt tilfelle har jeg ingen innsikt i. Hvis du trenger ytterligere opplysninger fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat, e-post eller Facebook. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Irritert-Strømkunde

Kontaktet kundeservice flere ganger for å fjerne fastprisavtalen og gikk over på spotprisavtale, men allikevel fakturerte de fastpris + spotpris i 6 mnd selv om de lovte å ordne opp. Når jeg ba om korrigert faktura fikk jeg beskjed at det ikke var mulig. Kommer ikke til å ha fjordkraft igjen...

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:55

Hei, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, men siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke sjekket opp i dette for deg. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan ta en ekstre kikk - du kan nå oss på telefon, chat, e-post eller Facebook. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss, og håper du vil ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Flott

Omtale av  Miguel

God oversikt i app, ypperlige kundefordeler og sist men ikke minst god pris på strøm med prisgaranti.

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:27

Takk skal du ha for den varme anbefalingen, Miguel. Det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Byttet fra Fjordkraft til NorgesEnergi og ønsket deretter meg tilbake til fjordkraft, men så!

Omtale av  Nj

Vi byttet i januar til NorgesEnergi, men så angret min mann seg og ville tilbake til fjordkraft. 30.01.19 kom meldingen velkommen til Fjordkraft... Men så fortsatte vi å få regninger fra NorgesEnergi og ringte Fjordkraft igjen, dette ble gjort hele 3 ganger og vi er enda ikke Fjordkraft kunder igjen... For og så plutselig å få en regning på over 6000 kr fra Fjordkraft for strøm fra januar til april. Og hvordan kan jeg få denne regningen når jeg ble NorgesEnergi kunde i januar?? Ringte inn og spurte hvorfor jeg fikk en regning 6 måneder etter og for en periode jeg ikke hadde hatt de som strømleverandør, fikk da til svar at de hadde hatt tekniske problemer, samme svar som jeg fikk da jeg ringte de tre gangene for å bytte tilbake. For og så få enda en regning ifra fjordkraft i dag på over 2000kr for enda lengre tilbake i tid altså for desember 2018... Skal f#%n meg aldri tilbake som kunde hos Fjordkraft. Og ser her inne at ikke det er kun meg som aldri kommer til å anbefale disse til noen. NorgesEnergi er 10 ganger bedre

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:26

Hei Nj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg har full forståelse for at dette oppfattes som rotete og uoversiktlig. Saken er den at man på grunn av innføringen av Elhub i den norske strømbransjen ikke kunne bytte strømleverandør mellom den 23. januar og 18. februar i 2019. Dette ville skjedd uansett hvilket selskap dere forsøkte å bytte fra, og uansett hvilket selskap dere ville byttet til. Dette gjør det selsvagt ikke noe mindre frustrerende for deg som strømkunde, men slik var det dessverre for hele strømbransjen i denne perioden i vinter. Når det gjelder dine faktura, og hva som har skjedd med beløp og faktureringsperioder, er det dessverre umulig for meg å svare på dette så lenge jeg ikke vet hvem du er. Hvis noe fortsatt er uklart her vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Jeg beklager det som åpenbart har vært en frustrerende opplevelse for deg - selv om problemene rundt elhub har vært de samme for hele bransjen, tolker jeg deg dithen at vi ikke har vært flinke nok til å forklare situasjonen da du tok kontakt med oss. Slik skal det ikke være. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR