Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hei, ble svindlet av Fjordkraft da jeg kjøpte høytaler på Power. De spurte om jeg var Fjordkraftkunde, noe jeg bekrefte. De kunne tilby 200,- i avslag. Flott tenkte jeg, 200,- i avslag er bra med Fjordkraft fordel som de kaller det, det vil jeg benytte meg av. Ingen snakk om bytting av strømavtale hvis jeg gjorde det. Oppdaget etter en stund at de hadde bytte min strømavtale uten mitt samtykke til en MYE dårligere strømavtale for meg fordi jeg hadde fått 200,- i avslag??? Og når jeg spurte de om hvorfor jeg skulle bytte avtale for 200,- i avslag som allikevel ble spist opp på første regning med den nye avtalen, hadde de selvfølgelig ikke noe svar. Har holdt på langt og lenge med de, ang det jeg mener er svindel fra deres side. De innrømmet først og ville betale tilbake, og så har de bare kødda det til. Hold dere langt unna Fjordkraft og deres metoder, prissamarbeid etc. Har nå byttet til Tibber og er kjempefornøyd. Ingen skulte kostnader eller påslag kun 39,- pr mnd👍
Hei Lars, og takk for tilbakemeldingen. Her høres det ut som selgeren hos Power har gitt deg mangelfull informasjon, og det beklager vi veldig. Her skulle du fått informasjon om avtalebytte i form av en brosjyre, noe det ikke høres ut som du har fått. Men i tillegg til denne brosjyren får man all informasjon om strømavtalen automatisk på SMS, og denne må man aktivt svare på for at strømbestillingen skal gå i orden. Når man svarer på denne SMSen har man samtykket til at bestillingen skal gjennomføres, og dette kommer tydelig frem meldingsteksten. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
De matcher strømprisen som konkurrentene har! Dette må bare fornyes hver 6 mnd.
Hei Ara, og tusen takk for den hyggelige anmeldelsen! Vi anbefaler også Prismatch, og det er kjempegodt å høre at du benytter deg av denne muligheten :) Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Vi ble fakturert for naboens strøm i ett år. Da de endelig endret oss, de ga oss bare 15% av det vi betalte for naboen. Umulig å få noen til å ta ansvar i deres kundeservice.
Hei Sofia. Dette blir det litt vanskelig å svare på siden jeg ikke vet hvem du er. Men dette er en type sak som vi pleier å kunne løse ganske enkelt når man tar kontakt – kan det være at 15% var differansen mellom ditt strømforbruk og naboens? Dette blir bare gjetting fra min side, og jeg vil sterkt anbefale deg å ta kontakt med oss på nytt hvis du mener at denne saken ikke har blitt løst på en god nok måte. Da kan vi få sett skikkelig på dette sammen. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg opplever Fjordkraft som en ryddig og seriøs aktør. Har kjøpt strøm derfra i flere år nå, etter å ha funnet ut at det jeg eventuelt kan spare på bytte av leverandør i de fleste tilfelle er både lite og kortvarig i mitt tilfelle (relativt lavt forbruk). Her er alt oversiktlig og greit (det kan det sikkert være hos andre også), enkelt å se hva man faktisk betaler for. Meget hyggelig og effektiv kundeservice. Dette er nok til at jeg er fornøyd. Tror vel at mange misfornøyde kunder, både hos Fjordkraft og andre leverandører, gjør seg selv en tjeneste med å sette seg nok inn i avtalen før den inngås til å unngå misforståelser og overraskelser.
Hei Rune, og takk for den fine tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss! Hvis du ikke allerede har lastet ned appen vår "Fjordkraft" vil jeg oppfordre deg til å gjøre det, siden denne gir enda bedre oversikt over strømbruken i hjemmet. Og ikke glem at vi har Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) hvis du en gang skulle finne et fristende tilbud hos en av våre konkurrenter :) Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft spotpris og prisgaranti 6mnd har gjort att kun har jeg nesten kun betalt nettleie de siste 6 måneder Som fjordkraft kunde har jeg en billig mobilavtale .Skiftet fra Telenor 2 abonnmenter til fjordkraft Besparelsen er firesifret Fikk senket prisen på alarm jeg har hos en konkurrent av fjordkraft Besparelse nesten firesifret. Er veldig fornøyd med Fjordkraft Sett dere inn i avtalen dere inngår og bruk systemet til og konkurrere medvandrere selskaper så kan penger spares som kunde av Fjordkraft
Hei Finn. Tusen takk for den gode omtalen! Så gøy å høre at du har spart penger på å bytte til oss, det blir vi veldig glade for å høre. Vi vil alltid oppfordre til å benytte seg av våre gode tilbud, og huske at man kan bruke Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) hvis man finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter :) Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Lurte oss med dette trippelgaranti og hevder vi gjennom konkludent atferd, vi leste ikke en sms som vi fikk, hadde godtatt dette etter en telefonsamtale hvor dette ikke var nevnt. Vi har også en "garantert fornøyd" avtale hvor det er prisgaranti. Dette er også på kanten av bedrageri ettersom man må inn og fornye denne hver 6 måned. Dersom man ikke gjør sette taper man.
Hei Lars. Det stemmer som du sier at vi sender ut en SMS der vi informerer om avtalevilkår når man blir kunde hos oss. Vi vil alltid oppfordre til å sette seg inn i avtalevilkårene før man fullfører et kjøp. I avtalen Ganatert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) sine vilkår står det tydelig at "Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris", og "Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti." Det er viktig at man leser villkårene, og heller velger en annen type avtale hvis man kommer frem til at de ikke passer til sine behov. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dette selskapet holder jeg meg langt unna! Byttet til Fjordkraft fordi at de klarte å overbevise meg om å være den billigste leverandøren i markedet, noe som kun varte i noen måneder før de begynte å skru opp prisene til dyrere enn konkurrentene. Jeg ringte inn slik at prisen ble satt ned igjen. Et halvt år senere så var prisen skrudd opp igjen. Da skiftet jeg tilbake til min opprinelige strømlevarandør Lyse som jeg alltid har kunnet stole på. Dette må jo være ulovlig, og gå under noen form for svindel?
Hei Freddy, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir dette bare gjetting fra min side, men det her høres det ut som du kanskje kan ha blitt kunde hos oss via en kampanjeavtale? Hvis du har gått inn på en avtale med begrenset varighet er det naturlig at prisen endres når avtaleperioden er over, på samme måte som kampanjer fra andre bransjer. Det er heller ikke uvanlig at prisen på en strømavtale endres etter f.eks et halvt år, men man blir alltid varslet om prisendringer inne på Min side. Akkurat som med f.eks bank eller forsikring bør man med jevne mellomrom ta en kikk på strømavtalen sin for å se om den fortsatt passer til sine behov, eller om kanskje en annen avtale vil passe bedre. Hos oss har du uansett alltid Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/), som som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter. Denne kan man bruke så ofte man vil. Jeg håper dette var oppklarende, selv om det ble litt generelt. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft