Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Føler meg grundig lurt som har betalt overpris i årevis!

Omtale av  Elisabeth

Denne leverandøren holder ikke mål. Byttet i Jan 2020 til ny leverandør som vil spare meg for 7-8000 kr pr år.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 14:06

Hei Elisabeth, og takk for tilbakemeldingen. Det er trist å høre at du føler deg lurt av oss - det er aldri vår intensjon. Inne på Min side kan man enkelt informasjon om hvilken strømavtale man har og hvilke priser som gjelder. Denne informasjonen finner man også på sin månedlige faktura. Det stemmer at man selv må følge med på om det kan være på tide å endre strømavtalen sin, men det er lett å få oversikt via våre nettsider. Vi har også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en annen strømleverandør. Det kan du lese mer om her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ Det er synd å se at du har forlatt oss, for her er jeg sikker på at vi kunne vært behjelpelige hvis du hadde kontaktet oss og fortalt at du ikke var fornøyd med avtalen din. Jeg håper du blir fornøyd hos ditt nye strømselskap, og ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri. Slitsomme dør og telefonselgere

Omtale av  Geir

Slitsomme dør og telefonselgere. De gir seg ikke og kommer med uriktig informasjon. Sist de var på døra påstod de at de måtte inn i oppgangen for å gi oss viktig info om de nye strømmålerne...

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 13:27

Hei Geir, og takk for tilbakemeldingen din. Hvis selgerne våre kommer med uriktig informasjon, enten det er om strømavtalene våre eller om hvilket ærend de er ute i, så ønsker vi svært gjerne å få beskjed om det. Dette er ikke greit, og vi ønsker alltid å ta dette videre internt. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted. Også beklager vi selvsagt at du har hatt en dårlig opplevelse. Slik skal det ikke være. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Silje

Føler meg lurt da jeg fikk avtale om full kontroll, ser nå at det står langt ut i regningen at jeg har garantistrøm.. men uansett, jeg fikk avtale om å betale 899/mnd i starten. Etter dette har den ved gjevne mellomrom økt, og nå har den økt igjen til 2400kr/mnd! Kommer til å bytte så fort jeg finner et selskap med god omtale.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 13:26

Hei Silje. Takk skal du ha for tilbakemeldingen - det er trist å høre at du ikke lenger ønsker å være strømkunde hos oss. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Meglerselskap + Fjordkraft = Lureri

Omtale av  Kåre

Kjøpte nylig leilighet og fikk beskjed fra eiendomsmegler om at jeg på overtagelsestidspunktet automatisk ville få rimeligste strømleverandør som alternativ i portalen deres. Ender opp med en avtale som heter "Garantert fornøyd" - for å si det mildt er det en av de dårligste avtalene jeg har sett. Prisene hos Fjordkraft gikk OPP mens stømprisene (spotpris) hos andre har gått NED i samme periode. Forstå det den som kan. Det lukter skitten vennetjeneste mellom to selskap, som ikke hører noe sted hjemme i et fritt konkurransemarked. De skryter også av sin egen prismatch, men det gjelder kun opp mot tilsvarende avtaler hos andre og man finner ikke ett eneste like dårlig tilbud hos noen andre leverandører (fin helgardering fra Fjordkraft sin side). Har nylig byttet leverandør og blir plaget med gjentatte anrop fra Fjordkraft, jeg kommer ikke til å ta telefonen og kommer nok neppe til å bli kunde hos dem igjen. Har byttet til Tibber og utregningen viser at faktura mer eller mindre er halvert hos dem enn hos Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 13:19

Hei Kåre, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Dette er helt frivillig. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Avtalen har ingen bindingstid, og man står helt fritt til å ikke inngå avtalen, eller til å bytte til en annen avtale (eller strømleverandør) etter avtaleinngåelse. Det stemmer at vi bare matcher tilsvarende avtaler med Prismatch, men siden strømavtalen din ikke hadde bindingstid stod du likevel helt fritt til å velge den strømavtalen du selv ønsker - f.eks en spot-avtale. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet. Jeg er sikker på at vi kunne kommet frem til en løsning som ville passet deg bedre. Når skaden likevel er skjedd er det uansett godt å høre at du er fornøyd hos ditt nye strømselskap. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Ove

Fikk avtale ifbm handel hos Power. Var greit priset i starten men med 6mnd bindingstid var det ikkje god butikk. Og når bindingstiden var over var det rett over på svært høye priser. Heldigvis sjekket eg og fikk sagt opp før skaden var blitt for stor.

Svar fra Fjordkraft
11.02.2020 10:27

Hei Ove. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i tiden du har hatt som kunde hos oss. Det bekager vi. Våre priser er konkurransedyktige, og vi vil ofte gi ekstra gode tilbud til kunder er villig til å binde seg til oss som leverandør. Men da er det også som regel snakk om en kampanje med begrenset varighet. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Følg med ellers blir du rundtlurt

Omtale av  Lisa

Følg med på hva du betaler, du får ikke beskjed på mail eller posten, må logge inn på min side for å se. Jeg fant ut jeg hadde en avtale som ikke finnes på nettsidene en gang, sikkert noe svindelsamarbeid mellom eiendomsmegler og fjordkraft. Møter null forståelse for min dårlige erfaring hos kundeservice eller selger som ringte når de oppdaget at jeg byttet selskap. Aldri mer!

Svar fra Fjordkraft
22.01.2020 15:23

Hei Lisa, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Hvis du fikk tilbud om strømavtale fra eiendomsmegleren din har du fått avtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/privat/stromavtaler/garantert-fornoeyd/). Vi har avtale med meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. DEr signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Etterpå får man kvittering når alt er registrert hos oss, slik at det aldri skal være noen tvil om at en bestilling har funnet sted. Får vi ikke signatur fra kunden så går heller ikke bestillingen igjennom hos oss. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Du kan selv velge å fornye denne garantien etter 6 måneder. Vi tilbyr også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen på tilsvarende avtale. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Brit H

Gikk på med gavekort fra Elkjøp om jeg bytta abonnement til Fjordkraft. Det ble billigere, men etter ca 12 mnd ble regningen nesten dobla, noe som førte til at jeg byttet til en annen strømleverandør. Da fikk jeg en regning fra Fjordkraft. pålydende 2500kr. Jeg stilte spørsmål ved dette, men fikk ikke noe klart svar. Bindetiden var over da jeg byttet. Kjenner meg forbanna hver gang jeg ser reklamen deres på TV. Billigst... ja særlig. Svindel.

Svar fra Fjordkraft
22.01.2020 14:03

Hei Brit H, og takk for tilbakemeldingen. Her er jeg litt usikker på om du har lagt igjen en anmeldelse på riktig selskap, for vi har ikke solgt strømavtaler gjennom Elkjøp, hverken med eller uten gavekort. Jeg vet at NorgesEnergi har hatt dette tidligere, er det kanskje dem du mener? Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis du er usikker, eller hvis du trenger assistanse fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR