Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble lokket med aktiv forvaltingsavtale som skulle slå spotpris over tid. Sjekket nylig med kundeservice hva de i realiteten har oppnådd med forvaltningen. Etter lang tid fikk jeg svar. De har vært betydelig dyrere enn spotpris HVER MÅNED de siste 3 årene. Da jeg sa opp fikk jeg vite at jeg hadde 12mnd oppsigelsestid. Opplever selskapets praksis som uetisk. Noe postivt?: "Min side" på nettet virker OK
Hei Tom E. P. Veldig beklagelig å høre at du er misfornøyd med strømavtalen du fikk hos oss. Ut i fra hva du beskriver så høres det ut som om du har hatt bedriftsavtale, og strømavtaler for bedriftskunder har andre vilkår enn for våre privatkunder. Vi aktiverer likevel aldri strømavtale på noen kunder uten å ha skriftlig informert om avtale og avtalevilkår, og mottatt aksept på dette, men det er likevel veldig beklagelig om du i utgangspunktet har fått anbefalt en avtale som vist seg og ikke være gunstig for deg. Selv om du har byttet selskap ønsker vi veldig gjerne å få kontakt med deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Ta gjerne kontakt på tlf 21 49 49 49 eller [email protected]. Håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Fortum Strøm
De sa at strøm og nettleie kom på en faktura, det er feil. Har ikke avtale med min nettleverandør
Hei Anne L. L. Vi har gjennomfaktureringsavtale med de aller fleste nettleverandører i hele landet, men det er jo dessverre noen få vi ikke har det med. Om netteieren din er en av disse få er det veldig beklagelig, spesielt dersom vi skal ha tilbydd deg det ved avtaleinngåelse. Selv om vi dessverre ikke kan løse problemet rundt gjennomfaktureringsavtalen umiddelbart ønsker vi veldig gjerne å finne en hyggelig løsning slik at du blir fornøyd. Vi kan nås på tlf 21 49 49 49, [email protected] eller via chat på nettsiden vår: https://strom.fortum.no/kundeservice Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Jeg kan ikke logge inn og se mit forbruk og betale fakturaer… jeg har gentagne gange henvendt mig for at få tilgang til min konto. Fortum svarer ikke på mine henvendelser og sender mig rykkere på fakturaer som ikke er betalt. Fakturaer kan kun kun ses ved at logge inn, men når jeg ikke kan få tilgang til kontoen min er det veldig svært. Forum tager ikke kunderne sin seriøst
Hei Khalid. Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse hos oss og at du ikke har fått svar på dine henvendelser. Har du sendt henvendelse til vår e-post [email protected] eller via kontaktskjema? Ved henvendelse til en av disse skal du ganske umiddelbart få en e-post med et saksnummer. Vi hadde satt veldig stor pris på om du kunne tatt kontakt via chat på vår nettside: https://strom.fortum.no/kundeservice. Der har vi for tiden veldig lite trafikk, og svarer deg umiddelbart i våre åpningstider 09-15. Noter også gjerne saksnummeret du har fått tilsendt ved tidligere henvendelser, da vi veldig gjerne vil få søkt opp dette i våre systemer for å se hva som har skjedd. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Fikk byttet til Aktiv bedrift via en telefonselger for noen mnd siden, og så langt har alt jeg ble lovet blitt overholdt. Fikk fjernet påslaget jeg hadde fra Fjordkraft, og strømprisen ble jevnt over billigere. Meldte meg opp på avtalen Aktiv bedrift, og sålangt fornøyd med dette. Litt skeptisk til oppsigelsestiden, men opplever så langt Fortum som en seriøs aktør.
Hei Håkon. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Gunstig avtale. for FORTUM! Fortum kontaktet oss og tilbød en avtale som het: "Aktiv Bedrift" Dette skulle være en gunstig avtale med Fortum som jaktet billig strøm, og skulle kunne selge oss strøm til en pris som var bedre enn Spot-prisen. Flott! Nå har vi vært kunde i 4 mndr. Ingen mnd har de greid det de lovte. Fasit: 10 % over spot pris i snitt. + mange unødvendige tillegg som jeg heldigvis har fått avbestilt de fleste. Men dette er lureri fra ende til annen. STYR UNNA! I tillegg så har de 12 måneders oppsigelses tid. Så nå sitter vi i klisteret! Ketil G.
Vi bodde i en liten leilighet på 43 m2. Det først året var prisen mellom 500- 1000 kr i måneden, helt normalt. Plutselig får vi regninger på 3000 - 3600 kr i måneden. Vi kontakter dem og de sier at vi ikke "kanselerte eller endret tilbuds avtalen i tide", så det er vår feil. Denne småskriften hadde ikke telefonselgeren forklart til min kjæreste som evt har benyttet seg av det at han er utenlandsk. Vi bruker ikke mye strøm og reiser mye, dette kan hverken skyldes økt forbruk eller høyere nettleie, som jo har steget, men ikke med mer en 300% prosent! Har aldri vært så forbanna, og servicen vi fikk når vi prøvde å finne en løsning var latterlig. HOLD DERE UNNA!
1) Var med på en konkurranse for å vinne en varmepumpe 2) Ble oppringt av Fortum i forbindelse med konkurransen som mente de kunne tilby en uslåelig strømavtale i 2 måneder med smartlading av elbil (noe min daværende strømselskap hadde) 3) Det viser seg at Fortum hadde ljuget og at elbil-lading ikke var mulig for min bil, og at jeg hadde fått tidenes strømregning- over kr10000 for tre uker (dobbelt så dyrt som jeg noen gang hadde betalt før) 4) Jeg klagde direkte til selskapet men fikk ikke svar. Måtte purre selskapet etter at jeg fikk innkassobrev og fikk svar til slutt om at saken var avsluttet. Kort fortalt- hold dere langt unna dette selskap! Selv om det er mange hyggelige kundebehandlere er dette lureri av alle høyeste grad, dessverre.