Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Fikk byttet til Aktiv bedrift via en telefonselger for noen mnd siden, og så langt har alt jeg ble lovet blitt overholdt. Fikk fjernet påslaget jeg hadde fra Fjordkraft, og strømprisen ble jevnt over billigere. Meldte meg opp på avtalen Aktiv bedrift, og sålangt fornøyd med dette. Litt skeptisk til oppsigelsestiden, men opplever så langt Fortum som en seriøs aktør.
Hei Håkon. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Gunstig avtale. for FORTUM! Fortum kontaktet oss og tilbød en avtale som het: "Aktiv Bedrift" Dette skulle være en gunstig avtale med Fortum som jaktet billig strøm, og skulle kunne selge oss strøm til en pris som var bedre enn Spot-prisen. Flott! Nå har vi vært kunde i 4 mndr. Ingen mnd har de greid det de lovte. Fasit: 10 % over spot pris i snitt. + mange unødvendige tillegg som jeg heldigvis har fått avbestilt de fleste. Men dette er lureri fra ende til annen. STYR UNNA! I tillegg så har de 12 måneders oppsigelses tid. Så nå sitter vi i klisteret! Ketil G.
Vi bodde i en liten leilighet på 43 m2. Det først året var prisen mellom 500- 1000 kr i måneden, helt normalt. Plutselig får vi regninger på 3000 - 3600 kr i måneden. Vi kontakter dem og de sier at vi ikke "kanselerte eller endret tilbuds avtalen i tide", så det er vår feil. Denne småskriften hadde ikke telefonselgeren forklart til min kjæreste som evt har benyttet seg av det at han er utenlandsk. Vi bruker ikke mye strøm og reiser mye, dette kan hverken skyldes økt forbruk eller høyere nettleie, som jo har steget, men ikke med mer en 300% prosent! Har aldri vært så forbanna, og servicen vi fikk når vi prøvde å finne en løsning var latterlig. HOLD DERE UNNA!
1) Var med på en konkurranse for å vinne en varmepumpe 2) Ble oppringt av Fortum i forbindelse med konkurransen som mente de kunne tilby en uslåelig strømavtale i 2 måneder med smartlading av elbil (noe min daværende strømselskap hadde) 3) Det viser seg at Fortum hadde ljuget og at elbil-lading ikke var mulig for min bil, og at jeg hadde fått tidenes strømregning- over kr10000 for tre uker (dobbelt så dyrt som jeg noen gang hadde betalt før) 4) Jeg klagde direkte til selskapet men fikk ikke svar. Måtte purre selskapet etter at jeg fikk innkassobrev og fikk svar til slutt om at saken var avsluttet. Kort fortalt- hold dere langt unna dette selskap! Selv om det er mange hyggelige kundebehandlere er dette lureri av alle høyeste grad, dessverre.
I motsetning til de fleste andre omtaler her, har jeg ikke hatt noe negativ opplevelse med fortum. Greit fastbeløp, og helt greit påslag. Fortum er troverdig og holder seg til avtalen, kontra fjordkraft. Også utmerkete løsninger angående samlet faktura og et fantastisk såkalt "belønningsprogram", der man får tilbakebetalt 24 timer med strøm i måneden om man utfører en enkel miljøutfordring. Naboen min med likt forbruk betalte 600kr mer hos tibber enn jeg gjorde hos fortuum, han byttet selskap med en gang. Fortum er og et fantatisk selskap om du har en stor familie med høyt forbruk. Har spart opp mot 1000kr i måneden med den såkalte energirådgivningen deres. Godt oppsummert: Enkelt og greit selskap med gode priser og god oversikt i "Mitt Fortum" appen. Også eksemplarisk kuneservice.
Styr unna dette selskapet hvis du ønsker å sove godt om natten, for dette er av verste sort svindlere. Fortum tilbudte meg en avtale som het Fotum Flyt, og som jeg trodde var en spotprisavtale, og svarte ja til. Forskrekkelsen ble stor når det viste seg at Fotum Flyt ikke er en spotprisavtale, men en fastprisavtale. Fastprisen hadde de heller ikke oppgitt, men blitt satt til 168 øre kw/t, mens normal fastpris i Nord Norge lå på45- 50 øre kw/t. Heldigvis hadde jeg ikke bindingstid og kunne bytte strømleverandør, slik at jeg for de 10 siste månedene for 2022 kun betalte tilsammen litt over 2000 kr for mitt stømforbruk, i stedet for 43000 hos Fortum.
Høyt påslag. Økt fast pris/mnd. Ved samtale/Tlf kontakt møte med kundebehandler som fastslo at jeg selv var skyldig i å ikke å ha oppfattet at Fortum marked var billigere enn Fortum flyt, at det var sendt ut mail om dette. Det er ikke sant. Appen henger også etter med ca 2 døgn.