Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dyrt, flytter priser ofte. Ikke konkurransedyktig. Svak kundeservice. Meningsløs app som endres ofte.
Enkelt og oversiktelige faktura . Lett å følge med på når strømmen er billigst . Ser det på mobilen
Etter å ha byttet strømleverandør så tok en fortum selger kontakt for å få meg tilbake. De hadde laget en ny pakke til meg, som han nektet å send meg skriftlig. Han trengte et ja før han kunne sende meg det skriftlig. Da jeg pushet på at jeg måtte ha det skriftlig før vi kunne gå videre, da la han bare på. Han var veldig pushy fordi avtalen rett og slett er en scam: 99kr/mnd + 0kr påslag, uten bindingstid. Tidligere avtale hos dem var 49kr/mnd + 0.039kr påslag. Med mitt forbruk på 327kwH ble dette rett og slett et mye dyrere pakke, 99krmnd vs totalt 62kroner på den gamle avtalen (uten å ta med spotprisen) I tillegg prøvde selger å lure meg med å fortelle at med det strømsselskapet jeg hadde, så måtte jeg søke min egen strømstøtte: dette er løgn.
Ok spotpris m/påslag. Oversiktlig app som viser forbruk. Lett tilgjengelig.
Ble lovet billigere strøm en mitt forrige strømselskap som fakturerte meg 600kr i måneden for min studenthybel. Første fakturaen jeg fikk fra fortum var på 1100kr. Altså nesten det dobbelte av forrige pris, ikke billiegere enn 600 som jeg ble LOVET!
Hei Margrete, Med en spotprisavtale har du direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nordpool. Det betyr at du som kunde betaler det samme for strømmen som det strømselskapene kjøper den inn for. Spotprisen som strømleverandørene kjøper strømmen inn for er lik per kWh uavhengig av hvilken strømleverandør du har. Strømprisene har økt fra forrige måned. Kaldere vær, og økt etterspørsel er noen av grunnene til den økte prisen. Har du spørsmål om ditt forbruk eller faktura, gjerne kontakt oss direkte så kan vi bistå. Vennlig hilsen, Fortum Strøm
ALT for dyrt og være kunde hos dere. Så nå er det vurdering om og bytte til et annet selskap.
Det er når jeg spør hvorfor nette er så veldig dyrt hos dere ? Dere har jo 50% av et selskap som eier 100 % av nettselskapet ?? Svar meg på dette-
Hei Martin, Vi gjennomfakturerer med din netteier slik at du får strøm og nettleie samlet på én faktura. Fordelen er at det gir deg en bedre oversikt over de totale strømutgiftene dine. Fortum og din netteier er to ulike selskap, selv om vi gjennomfakturerer. Har du spørsmål vedrørende din nettleie er det netteier du må kontakte. Vennlig hilsen, Fortum Strøm