Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I 2019 overtalte Fortum meg til å gå for lik pris. De lovet gull. Og de vil følge meg opp om prisen forandret seg. Jeg forsto det slik at jeg hadde en fast pris. Den betalte jeg i 3 år til punkt og prikke. I 2022 får jeg en tilleggs regning på over 22000 av Fortum. Altså i 3 år betalte jeg fast pris uten å høre noe som helst fra Fortum. Nå mente de at jeg hadde betalt over 22000kr for lite. Jeg nektet men Fortum var ikke nådig. De kunne ikke finne noen avtale. Og selv om jeg hadde betalt en fast pris hver mnd i 3 år forlange de 22000kr i tillegg til det jeg hadde betalt. Det gikk til slutt til inkasso men jeg jeg bestridte kravet. De var arrogante som fy men jeg hadde opptaket av samtalen med selgeren. De tok meg til forliksrådet og der tapte de heldigvis. Saken tok 2 år. Det var en stor påkjenning for meg noe Fortum ikke bryr seg om. De er jo svært grådige. Jeg har har lest om utallige tilfeller der Fortum har lurt folk. De vet de er store og har ressurser til å ta kampen mot en enslig bruker. Denne gangen tapte de heldigvis.
Har en oversiktlig fremstilling av priser for dagen og morgendagen, samt forbruk av strøm i forhold til året før. Hvilken avtale mener Fortum de forskjellige vanlige hus kunder burde velg, og hvorfor? Kunne dere komme med slik info til kundene?
Godt fungerende kundeservice. Har bare positive erfaringer.
Vanskelig å skjønne hva min strømmavtale innebærer. vanskelig å samenligne mot andre leverandører. billigst mulig pris er det eneste viktige for meg.oversikt i en app er bare en bonus jeg er redd fordyerer min strøm
Enkel og oversiktlig app. Lett å se når strømmen er rimelig
Mine erfaringer er veldig gode. Fortum har gode priser og fint med strømkonto som gjør at man får en anbefalt månedspris og en minstepris å betale per måned.
Synes fortum er bra, tydelig og god oversikt i appen