Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har sendt e-post og sagt fra i telefonen om at jeg ikke ønsker å bli ringt opp av deres selgere. De respekterer ikke dette, og prøver til og med å spøke om det i telefonen. Så tør de faktisk å anbefale at man registrerer seg i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg, som om det er noe nytt. Via e-post sier de at det tar hele 4 uker å få reservert meg, men det forklarer ikke hvorfor jeg 5 uker senere blir oppringt igjen.
Skiftet til e-Strøm hos Fortum for mange år siden da den var Billig den gangen. Ettervært har prisen og påslag blitt stadig dyrere. Selv spotprisen er dyrere hos Fortum enn hos de fleste andre leverandører! Og orientering om endringer i abb hos Fortum er total fraværende. eStrøm ble for en tid siden ikke tilgengelig lengre for nye kunder, men den ville fortsette for kunder som hadde den fra før ble det sagt. Men det stemte ikke! På nyåret -21 oppdaget jeg at mitt abb var endret til Fortum Marked den 1/8-20, og da uten å gi orientering. Ved kontakt kundeservice ble jeg møtt av en arrogant og lite kundevennlig rådgiver (dette var ikke første gangen) som kunne fortelle at de har sendt melding om dette i posten. Dette er nonsens tull da jeg har full kontroll på min postkasse. På "min side" hos dem er det en boks oppe til høyre som heter meldingsboks, og denne er for meldinger til/fra Fortum. Denne har ikke blitt brukt i det heletatt. En endring i avtale burde vært lagt inn her etter mitt syn. Vi har to avtaler, hjemme og på hytta. For to dager siden byttet jeg begge til Agva Kraft 12. Da Fortum oppdaget dette ble "min side" hos dem slettet og ikke lengre tilgjengelig selv om jeg fortsatt har faktura liggende der. Etter min erfaring med Fortum så fortjener dem ikke mere enn maks 1 stjerne! Styr langt unna Fortum!
Innlogging på nettsiden fungerer ikke, jeg har sendt to emailer de siste to uker uten å få svar og ingen svarer på kundetelefonen. Slik kundeservice er uakseptabel og det ligger an til bytte av strømleverandør.
Jeg fikk beskjed om når prisfrys ikke benyttes så er gammel avtale på lass. Men fakturagebyr og utgifter pr mnd på prisfrys kommer hver mnd. Ca 170 nok. Jeg har bed leverandøren fjerne prisfrys omgående. Hvis det ikke skjer biytter jeg leverandør omgående.
Ble lurt trill rundt av selger! Han sa bl.a at strømleverandøren jeg hadde da han ringte er fortums datterselskap, at han kunne se hva jeg betalte der, og at de kunne levere mye billigere! Bare svada! Jeg blir fakturert for ting jeg ikke har bestilt! Det tar 2 uker før de svarer på e-post i "kundeservice" STYR UNNA!!
Aldri mer Fortum. Fikk et bruddgebyr på 500 kr på en avtale uten binding. Skjulte kostnader som ikke fremgikk av avtalen
Har fått hjelp av Fortum mange ganger, de er alltid hyggelige og effektive. Ting skjer kjapt og det er aldri noe problem.