Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Høyt påslag. Økt fast pris/mnd. Ved samtale/Tlf kontakt møte med kundebehandler som fastslo at jeg selv var skyldig i å ikke å ha oppfattet at Fortum marked var billigere enn Fortum flyt, at det var sendt ut mail om dette. Det er ikke sant. Appen henger også etter med ca 2 døgn.
Har helt samme erfaring som "Terje" under her. Ble oppringt av de og jeg spurte om de kunne sende det over på mail slik at jeg kunne se gjennom i ro og mak (etter arbeidstid i det minste) og sammenligne med min nåværende strømleverandør. Helt i orden. Jeg sa opptil flere ganger at jeg ikke skulle bli kunde, men måtte likevel skrive OK på melding. "Det er kun for at jeg skal kunne sende mailen til deg". Vipps så var jeg kunde. Og de fikk meg over til de på 1-2 dager, som i følge min nåværende strømleverandør ikke er lov (nye regler i 2023). Da skal det visst nok gå 2 uker før de kan bytte. Så nå gjenstår det å se om jeg får angret "bestillingen". Angrerettskjema er i alle fall sendt inn. Styr unna.
Føyer meg inn i rekken her. Har hatt mange strømselskap, og sammen med Norges Energi kan disse sies å drive med en praksis som er på grensen til svindel. Jeg ble lovet en super avtale, endte opp med å betale mye mer en jeg pleide og sa opp. I tillegg fikk jeg en regning ETT ÅR senere på en nettleie dem hadde glemt å sende, og i tillegg prøvde dem å ta 69 kr for å sende meg papirfaktura.
Ble kontaktet av dette selskapet på telefon 10. februar 2023. Mannlig bergenser i andre enden. Prater i vei på både innpust og utpust, vanskelig å slippe til i samtale. Sier fra at han er heldig som møter meg på en god dag, gjør det helt klart at alt han deler her og nå er for mye informasjon å ta inn og konvertere. Sier videre at han kan sende meg en e.post med det han i dag har ramset opp, så jeg kan få anlrdning til å sette meg inn i hva de prøver å selge. Bergenseren svarer da med at det er i orden, men at tilbudet er så spesielt at han må lese det inn på lydbånd for å verifisere det dersom jeg senere skulle takke ja. JEG FÅR EN DÅRLIG MAGEFØLELSE. Og jeg GJENTAR for selger. JEG GÅR IKKE, INN I NOEN AVTALE UTEN Å HA SATT MEG INN I HVA DU HER I DAG PRØVER Å SELGE. Er det forstått!? Spør jeg selger. Selger svarer "åja ja, det er så greit så. Men jeg vil likevel at du bekrefter/ avkrefter når jeg nå begynner å lese opp vilkårene for tilbudet". JEG SVARER; det er greit så lenge det ikke blir oppfattet som bekreftelse på en bestilling! SELGER går så i gang med opptak, begynner å lese opp tilbud. Jeg svarer underveis, og samtidig er tydelig på at dette IKKE er å anse som en bekreftelse fra meg på noen avtale. Etter opplesning av tilbud sier selger at han som lovet vil sende meg en e.post slik at jeg kan lese i ro og fred, for så siden å sende bekreftelse dersom jeg ønsker å inngå avtale. Jeg sjekker e.posten jevnt og trutt, ingen e.post med informasjon om tilbud dukker opp. I dag mandag 12. februar 2023 tikker det inn en e.post, og en SMS. I e.posten står det innledningsvis "HEI TERJE! Takk for din bestilling". Videre masse informasjon til meg som kunde med oppstart av ny avtale allerede om 2 dager! Altså 14. Februar! samt vedlegg av angrerettskjema. På SMS ligger det en hyperkobling til oppsett av app, smartlading, ja nær sagt alt de "har solgt" som koster ekstra. Magen min vrenger seg mildt sagt, dårlig magefølelse! Febrilsk roter jeg frem det nummeret jeg ble oppringt av. Ved oppkall på dette nummeret får jeg til svar at nummeret ikke er i bruk. Neivel, da får jeg bare i hive meg over telefonnummeret fortum har oppgitt på nett. Her blir jeg sittende i kø bortimot en time før jeg kommer gjennom. Og ganske riktig, damen i andre enden kunne bekrefte min frykt. Fortum har ganske enkelt tatt meg som kunde. Si meg en ting Fortum, er dette deres vanlige praksis? Hva hadde skjedd dersom jeg ikke hadde tatt affære? Hva med alle mennesker med nedsatt funkssjonssvikt som blir kontaktet av dere, som ikke evner å fange opp denne salgs strategien deres? Har dere jussen på deres side med denne fremgangsmåten? Deres tilnærming til potensielle kunder vil jeg gå så langt som å kalle for svindel og bedrag!. Jeg har kastet bort mye unødig tid på dette (2 timer), kan jeg sende regning?
Oppsigelses tid på kun 12 mnd. står det i kontrakten. Ble overtalt av selger til å tegne bedrifts avtale på privat bolig. Hva skeptisk, men selger sa det hva fult lovlig. Det har ført til at vi ikke har fått strømstøtte fra staten pga at vi er en "bedrift" Har sakt opp avtalen etter et år. Ny faktura, bruddgebyr på 3000 kr.
Høy pris. Masse ekstra skjulte tillegg. Lang vente tid på telefon. Glad at jeg bytte til en annen strøm leverandør.
Verste strømselsskapet jeg har vært borti. Hold dere langt unna hvis dere ikke vil bli lurt. Jeg skal bytte strømselsskap da jeg er lei av å bli lurt, løyet til og ikke får den hjelpen jeg trenger fra "kundeservice". Tar opptil 2 uker før de svarer på mail. OG når de først svarer så er ingenting av det du lurte på blitt besvart. De bare limer og klipper inn standard svar de sender til alle. Anbefaler alle å holde seg langt unna.