Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kan ha gått flere år før jeg oppdaget at jeg betalte unødig mye for strømmen. Fraråder å være kunde der.
Ble lurt trill rundt på telefon av selger. Lovnader om smartlading og støtte for elbil. Men min bil støttes ikke, i tillegg koster smartlading ekstra pr mnd. Dette ble jeg ikke informert om. Jeg er blitt ringt opp tre ganger på to uker med forsøk på mersalg av rådyre tillegg og ekstra påslag. Ikke noe av dette opplyses om i det første salgsøyeblikket. Totalprisen på dette blir jo helt vill? Styr unna!
Greit og oversiktlig oppsett, med strøm og nettleie på samme faktura. Har aldri hatt behov for kundesupport, så denne delen vet jeg ingenting om. Finnes sikkert noen som er rimeligere, men det vil det vel alltid være, uansett hvem man kjøper strømmen fra…
Har hatt Fortum en god stund nå. Jeg opplever at strøm-markedet er uoversiktlig med mange aktører som gjerne skal prøve å lure en inn i uoversiktlige avtaler. Hos Fortum har jeg en avtale hvor jeg vet hva jeg har å forholde meg til, både når det gjelder påslag og fastledd. Appen oppleves stabil, og jeg synes også at Mine Sider i nettleser er gode og brukervennlige. Det jeg i midlertid ikke er så fornøy med er at Fortum ringer opp kunder både kort tid etter bestilling og et stykke ut i kundeforholdet for å prøve å drive mer-salg i form av tjenester som "Grønn strøm" etc. Alt i alt relativt fornøyd, avtalen er oversiktlig og jeg opplever Fortum som en seriøs aktør.
Synes jeg har et greit kundeforhold og en bra billader avtale og svartmaling.
Har vært kunde hos Fortum i veldig mange år og vært fornøyd med det, helt til de for en kort stund siden, fant ut at de skulle sette meg på en variabel avtale, uten at jeg visste om det. Dette ble sendt på en e-post adresse jeg ikke har lenger. Når strømfaktura kom, ble overraskelsen stor ved at den plutselig var ekstremt høy. Prøver å få en forklaring på hvorfor jeg ikke var på spot avtale lenger. De hadde avsluttet den avtalen, og satt meg på en variabel avtale de ikke benytter selv lenger engang. Så svaret er vel gitt, ikke veldig seriøst, ikke veldig opptatt av å beholde eksisterende kunder. Finn et annet selskap, hvor dere blir bedre ivaretatt enn dette.
De gjør avtaler over telefon, sender ikke avtalene på e-post, og endrer deretter strukturen på disse avtalene uten forvarsel, slik at prisene dine skyter i været - og så nekter de å fremlegge bevis for å informere deg om noen av informasjonen (som ville ha betydd at du ikke ville ha signert med dem uansett). Total svindel.