Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kunde omtale 2024

Omtale av  Kristin B. J

Synes det er helt umulig å nå fram på telefon, og forbanner denne KI som det heter. Får jo ikke et vettug svar fra en robot? Dere hadde tjent stort på å svare på telefon fra et menneske er min mening. Ellers alt greit med Fortum, og har vært kunde der fra 1997. Men nå er vel alt overført til finske eiere, og jeg foretrekker norsk eid selskap heller!

Svar fra Fortum
12.02.2024 08:52

Hei Kristin, Takk for din tilbakemelding, og vi setter pris på at du har vært en lojal kunde siden 1997. Vi ønsker å understreke at Fortum fortsatt er et nordisk energiselskap, og selv om vi er en del av noe større, betjenes våre norske kunder av kontorer i Norge, med norske ansatte og norsk kundeservice. Vi forstår at telefonkontakt er viktig, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre tilgjengeligheten vår. Vi beklager dersom du har hatt utfordringer med å nå oss på telefon. Samtidig er vi stolte over å være Nordens mest valgte leverandør av strøm og energiløsninger. Vi verdsetter din tilbakemelding og tar dine synspunkter til hjerte. Hvis det er noe spesielt du ønsker å diskutere eller forbedre, ber vi deg kontakte oss direkte, enten via telefon eller e-post. Takk igjen for din langsiktige støtte, og vi ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Strålende⭐️

Omtale av  Arijana

Kjempe god kundeservice, veldig enkelt å ha med å gjøre generelt, ingenting er et problem :)

Svar fra Fortum
01.02.2024 11:25

Hei Arijana, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med opplevelsen du har hatt med vår kundeservice. Dersom det skulle dukke opp spørsmål må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Ønsker og fortsette som fortum kunde

Omtale av  Terje

Generelt fornøyd med Fortum. Spesielt appen.og smart lading

Svar fra Fortum
01.02.2024 11:24

Hei Terje, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Vi er svært glade for å høre at du er fornøyd med tjenestene våre og at du anser Smartlading og appen som brukervennlige. Dersom det skulle dukke opp spørsmål etterhver må du ikke nøle med å ta kontakt med oss. Ønsker deg en riktig fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

For høye påslag

Omtale av  Frode L

De har for store påslag. Anbefaler alle å sjekke ptørisene

Svar fra Fortum
01.02.2024 11:22

Hei Frode, Takk for din tilbakemelding. Vi forstår bekymringen din angående våre påslag og setter pris på at du deler din oppfatning. Våre priser reflekterer forsøket på å balansere kvalitet og service med kostnader, men vi erkjenner viktigheten av konkurransedyktighet. Vi oppfordrer alle våre kunder til å sammenligne priser for å sikre at de får den beste verdien. Hvis det er spesifikke aspekter ved vårt tilbud du ønsker vi skal se nærmere på, vennligst kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21 49 49 49. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Respekterer ikke kundenes ønske.

Omtale av  Elisabeth S

Dere respekterer ikke kundenes ønske. Ønsket kun strøm og ba utrykkelig om å ikke bli kontaktet med det dere kaller gode tilbud på det jeg mener er unødvendige merkostnader. Nå har dere tatt kontakt tre ganger selvom jeg har sagt ifra hver gang jeg ikke ønsker det og dere har lovet at det skal jeg slippe. Derfor varte vårt kundeforhold i 4 dager.

Svar fra Fortum
01.02.2024 11:17

Hei Elisabeth, Takk for din tilbakemelding! Vi beklager at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Det er leit at vi ikke fikk mulighet til å rette opp i inntrykket ditt, men vi tar med oss din tilbakemelding og vil iverksette tiltak for å forbedre prosesser og sikre at dette ikke skjer i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Middels

Omtale av  Thor J. D

Dere er kun et av mange el-selskaper. Dere er ikke den værste, men antagelig sånn midt på treet.

Svar fra Fortum
30.01.2024 09:07

Hei Thor, Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og funksjoner , og setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi ønsker å være et strømselskap som kan tilby en rekke smarte kundefordeler for deg som er Fortum-kunde. I Mitt Fortum-appen og på Min side får du full oversikt over strømforbruk og kostnader. Hos Fortum har vi ververabatt hvor du har mulighet til å verve en venn og få 400 kr trukket fra din faktura. Vi tilbyr også flere tjenester for at du skal kunne få en strømavtale som virkelig passer deg og ditt behov. Du kan lese mer om dette på vår nettside fortum.no. Har du noen spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vi står klare for å bistå. Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Strøm er urimelig dyrt. Strømselskaper gjør bare ting dyrere. Bidrar bare med økte kostnader.

Omtale av  Stein

Dyr strøm eneste bidrag. Strømselskapene et symptomet på at noe er galt. Vi klarte oss veldig bra uten dere

Svar fra Fortum
30.01.2024 10:00

Hei Stein, I motsetning til hva man kanskje skulle tro, tjener ikke Fortum mer penger når strømprisen er høy. Dette siden de fleste i Norge har spotprisavtaler. Det betyr at du som kunde betaler det samme for strømmen som det Fortum kjøper den inn for (tillagt mva). Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Gjerne ta direkte kontakt om du har flere spørsmål. Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR