Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt Fortum som strømleverandør i rundt ett år nå, kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. God spot-avtale, og begjelpelige i kundeservice de gangene jeg har hatt spørsmål. Alt i alt godt fornøyd!
Sendes faktura feil så krever man ikke purregebyr. Gjør man feil så retter man det opp. Det gjør ikke Fortum.
Aggressivt telefonsalg. Etter endt kundeforhold i 2013 ringer de meg fortsatt 1 gang i måneden, nå 4 år etter!! Hver gang ber jeg de slette meg, og hver gang lover de å slette meg, men de ringer bare igjen. Lovnaden om gratis strøm i 3 mnd ble slett ikke gratis med alle gebyrene som ble lagt på toppen. (Noe jeg heller ikke ble informert om.) De sa det var uten bindingstid, men da jeg ville si opp var jeg allikevel bundet i ett år. Styr unna.
Agressiv telefonsalg. Ikke mottatt angreskjema. "Sa opp" neste dag via telefon. Fikk strømregning, firma sendt til inkasso.
Vi har hatt Fortum en del år og er fornøyd, nå også nettleie på samme faktura, noe som er helt supert. Lurer jeg på noe ringer jeg inn og treffer flinke og hyggelige mennesker. Kan anbefales. Fått mye tilbud om å bytte strømleverandør, noe som ikke blir aktuelt.
Blitt oppringt gjentatte ganger av frekk og ekkel kundebehandler etter å ha sagt opp kundeforholdet.
Opplevde en aggresiv telefonselger sommer 2015 som ikke tok nei for et nei, ei heller kunne sende meg mer info om strømavtalen på email. Kort tid etter telefonen, mottok jeg sms hvor det stod noe lignende; takk for at du valgte Fortum, vennligst bekreft avtalen ved å svare JA på denne meldingen. Ignorerte sms, men opplevde da over en periode på en måned å motta 4 nye sms og 2-3 telefoner i uken. Svarte ikke på noen. Dette stoppet ikke før jeg tok direkte kontakt med kundeservice og listet opp antall og tid på alle oppringninger og sms mottatt, samt hva som hadde blitt sagt i samtalen. Verste med opplevelsen, utenom telefonterroren, var måten telefonselger valgte å ordlegge seg til meg. Det var nedlatende, denne avtalen måtte jeg bare ha, og jeg var nødt til å svare JA på smsen for å motta mer info. Altså takke JA til en avtale før du hva avtalen innebærer?? Jeg stiller også spørsmål ved hvordan Fortum innhenter informasjon om potensielle kunder. Da jeg spurte om han kunne sende på email, leste han opp facebook emailen min ([email protected]). STYR UNNA.