Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Innpåslitne selgere som lurer eldre mennesker inn i dyre avtaler. Vi er midt i en sak der Oslo kraft har lurt vår bestemor på 80 år inn i en dyr avtale. Forbrukerrådet er på banen. Når Oslo kraft fikk vite at forbrukerrådet er kontaktet ringer en av deres selgere til bestemor å regelrett truer å skjeller henne ut over telefon.
Hei, Det er leit å høre at dere har opplevd dette. Vi er opptatt av fornøyde kunder og håper at dere tar kontakt med oss, slik at vi får sett på dette. Mvh oss i GNP Energy
De har ikke oversikt over avtaleperioder når de ringer og vil fornye kontrakten. da lover de gratis 1 mnd strøm om jeg fortsetter hos Oslo Kraft. bør selvfølgelig huske bindingstiden selv, men når jeg spør i telefonsamtalen må jeg jo stole på at selgeren vet om avtaleperioden. Føles ikke helt bra og ha avtale med Oslo Kraft
Jeg ble oppringt, var en av de heldige som hadde vunnet gratis strøm. Mannen i andre enden pratet lenge om alle fordeler med Oslo Kraft. Jeg ville ha det på e-post for å kunne sammenligne med avtalen jeg har. Han skulle sende sms, sa ha. Jeg sa at jeg inngår ikke avtaler på den måten, jeg vil ha det på e-post. Da la han på.
Salget er pågående, hissig og lite pålitelig. Prisen er mye høyere enn det som var forespeilt. Kan ikke skjønne at en avtale som er gjort med en SMS skal kunne binde for et helt år. Er nå i ferd med å ta saken opp med markeds- og forbrukermyndighetene. Dette finner jeg meg ikke i.
På telefonen med selger ble jeg lovet at jeg fikk billigere strøm hos Oslo Kraft. Jeg forklarte at jeg er medlem i Huseiernes Landsforbund og dermed har billig medlems-pris hos NorgesEnergi Selgeren lovet meg billigere strøm enn det jeg hadde, hos NorgesEnergi med rabatt fra med Huseiernes landsforbund. Den prisen var i januar 38,93 øre/kwh og nå viser det seg at prisen hos Oslo Kraft var 64.88 øre/kW i januar. Derfor skriver de Forvaltningspris i avtalen og alt selgeren har sagt blir ikke tatt til følge! Det er ingen som bytter til dette med viten og vilje. Jeg fikk første faktura datert 25.01.2018 med et estimert forbruk frem til mars og da med en estimert pris på 52,87 øre/kWh. Jeg ringte om dette og fikk beskjed om at jeg kunne kaste denne fakturaen for han mente jeg var for dum til å forstå den. Fikk Kreditnota på dette og ny faktura med faktisk forbruk. Ingen skal betale på forskudd, det står det også om på Forbrukerrådet. Jeg har sendt denne saken til Forbrukerrådet. De har lang ventetid for tiden. Jeg har nå etter de to første månedene sagt opp. Betaler selvfølgelig det jeg har fått av strøm til nå men den første måneden var jo billig og andre måneden gratis så det kan jo ikke bli så mye. Fakturaen på bindingstiden betaler jeg ikke før Forbrukerrådet har behandlet saken. Oslo Kraft kan ikke sende inkasso så lange saken er meldt inn dit. Uansett så vil en spare på å betale 150 kroner mnd. i forhold til den dyre strømmen de opererer med!
Oslo Kraft har helt uforståelige faktura, vi er i mars og har allerede forhåndsbetalt for juni 2018. Ble lovet billigst kraft, det er den desidert dyreste. Jeg er ikke tilfreds i det hele tatt, og det finnes ikke tall med - foran. På skala -4.
Etter at jeg byttet til Oslokraft prisen er dobel som før. Jeg anbefaler ikke oslo kraft i heletatt