Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Strømprisen er ingenting å si på. Det er marginale forskjell på de fleste strømleverandører uansett. Men det meningsløse gebyret jeg oppdaget fikk meg til å bytte på dagen. Satte opp efaktura-avtale fra starten av, og som de fleste gjør, konstaterer man bare beløpet i nettbanken, og godkjenner. Men når jeg endelig sjekket fakturaen nøye, oppdaget jeg at jeg ble fakturert 49 kr i gebyr hver mnd fordi jeg ikke har avtalegiro i tillegg. Det er helt meningsløst å måtte ha to betalingsavtaler for å motta èn faktura. Det er ikke prisen som irriterer meg, men et meningsløst gebyr som de fleste aldri oppdager, og betaler uten å være klar over det. Helt urimelig, og svare jeg fikk tilbake var at det "står i avtalevilkårene".
Tar gebyrer selv om det tegnes avtale om autogiro. Skylder på banken og uhøflig tilbakemelding.
Anbefaler ingen dette selskapet. Det tilkommer ukjente gebyrer på strømfaktura, og avtalevilkårene endres ofte. Styr unna.
Jeg fikk en dyrere avtale enn den jeg inngikk, uten att de opplyste meg om dette.
Å fakturere kundene sine 49,- for «Manglende Avtalegiro» er bare en kynisk måte å få inntekter på. Det er da vel ingen ekstra kostnader for bedriften at kundene «bare» har e-faktura. Patetisk, har ikke hørt om en eneste annen bedrift som fører denne praksisen. Jeg valgte å bytte til GE fordi de var billige. Få dager etter bestilling; før avtale var påbegynt, fikk jeg en e-post hvor det sto at «Jeg hadde fått billig strøm de siste 2-3 mnd og at de var nødt til å skru opp prisen. Da var grunnlaget for bytting borte. Ta dere sammen, jeg bytter.
Fikk plutselig purring på en faktura jeg ikke har fått melding om og som ikke er registrert i nettbanken(avtalegiro). Får selvfølgelig ikke svar på hva som har skjedd, helt stille fra GE. Har vært kunde 10-15 år, men nå er det slutt. Elendig kundeservice, den eneste gangen de har kontaktet meg var da jeg for et par år siden prøvde å bytte leverandør, da ringte de, ellers hører man ingen ting, bortsett fra purringer på fakturaen man ikke har mottatt da. Kanskje de rett og slett har for mange kunder nå?
Har hatt fast dato i måneden med forfall på faktura så lenge jeg har vært kunde. Men plutselig nå fikk jeg en faktura for 25. Februar, en for 12.Mars og en for 30.Mars. De hevdet det var forsinket nettleie. Men hver av regningene er på 800-1000kr. Vet ikke hvilken økonomi andre har, men selv har jeg ikke råd til tre individuelle strømregninger på en månedslønn. Byttet nå i dag!