Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
GE har vært ein kjempebra leverandør. Ble lurt til å bytte strømleverandør av en selger fra annet selskap å er nå bindt i 9 mnd hos dem, så dum kan en bli. Gleder meg allerede til å kunne komme tilbake til GE! Oversiktelig og greit hos dere! Billig også.
Gudbrandsdal energi er rett og slett en seriøs aktør. De lokker deg ikke inn med markedets beste pris for så å lure deg og sette deg over på noe annet når du ikke følger med og jekke opp prisen til det dyreste. De har jevnt over en ok pris som ikke plutselig eksploderer. Etter å ha blitt lurt tidligere av både Agva og Telinet er det en fryd å være hos en leverandør man ikke føler driver uetisk drift og svindel. Gudbrandsdal energi er rett og slett til å stole på og jeg tipper at de ikke trenger å bruke masse penger på winback-aktiviteter og stunts for å kapre kunder, kundene som meg ser ut til å bli drevet til dem når man har fått nok av lureriet til andre strømleverandører. Slutt på strømregninger som får meg til å hoppe i taket av sinne og slutt på lureri. Det er grunn nok til å velge de.
Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig. I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.
Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen
Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned. For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.
Svar til anonym kunde. Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring. Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato). Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging. Våre rutiner ved bestilling er som følger: 1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang. 4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken. 5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen. Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss. Ha en fin dag. Med hilsen Jan Jansrud daglig leder
Jeg har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi, prismessig, kundeservice, holder deg oppdatert med alt nytt, en fantastisk fin app som viser all oversikt over faktura, forbruk, pris. Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.
Tusen takk for hyggelige ord, Majid :)
Etter at jeg byttet fra Gudbrandsdal Energi til Fjordkraft ble jeg oppringt av en meget aggresiv selger som rakket ned på Fjordkraft. Jeg fikk et muntlig tilbud og det måtte jeg svare på der og da. Jeg sa jeg ville ha det skriftlig. Nei tilbudet var så nytt at det hadde de ikke skriftlig. Jeg gav meg ikke og til slutt skulle jeg få et tilbud på E-post. Det er nå gått 2 uker og jeg regner med at jeg ikke får det muntlige tilbudet skriftlig. Dette var en meget ubehagelig selger som jeg ikke ønsker ytterligere kontakt med.
Hei, slik skal ikke selgere som opererer på vegne av Gudbrandsdal Energi opptre. Det hadde vært nyttig om vi kunne fått telefonnummeret som ringte til deg slik at vi kan få sjekket om dette faktisk ER en selger fra oss eller om det er et konkurrerende selskap som gjør det for å sverte oss. Det har faktisk skjedd! Kunne du sendt en e-post til [email protected] med telefonnummeret, hvor i landet du bor og gjerne navnet ditt? På forhånd takk, og godt nyttår :) Mvh Thomas Gundersen