Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Endrer prispåslag over spotpris uten å varsle kunde. Umulig å få opp informasjon om hvordan prisen på min avtale beregnes. sommerspot2018 finnes ikke mer og det eneste jeg ser er hvilken gjennomsnittlig pris som betales.
Dårligste leverandøren jeg har noensinne har hatt. Bytter prisen til den høyeste rett etter jeg er blitt kunde.
Jeg var misfornøyd med min tidligere strømleverandør og gikk over til Guldbrandsdal Energi. Må si at i begynnelsen så tjente jeg selvsagt å bytte og dum og naiv som jeg er/var så trodde jeg at Guldbransdal Energi var var der og passet på å hele tiden komme med den gunstigste prisen til trofast kunde. Har nå smertelig fått erfare at de er der bare for å ha strørst mulig vinning for sin egen del! Faktura beløpene ble bare større og større og når jeg nå endelig kontaktet selskapet ble jeg oppmerksom på at jeg har en avtale om variabel strømpris (nå over 89 øre / kW) men at de nå kunne tilby spotpris til 62 øre / kW. De fikk meg til å forstå at det er viktig å sjekke avtalene minst en gang / år ! Det som en gang var god avtale blir endret til elendig om du ikke passer på !!! Kostbart å være naiv. Sikkert ikke bare GE som oppfører slik! Vær obs å sjekk avtalen ofte !!! Og ikke nøl å bytte strømleverandør.
Dårlig til å varlse om prisendringer og legger på flere sjulte tilleggsgebyrer.
Du får det du bestiller. Men som andre skriver: Gebyrer hvis det ikke er avtalegiro og e-faktura. Så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene, ser jeg ikke hvorfor noen regagerer negativt på det. Grei app til telefonen, som viser forbruk og andre relevante data.
Gudbrandsdal Energi fakturerer 49 kroner i måneden for kunder som betaler med eFaktura for avtaler som regnes som lavpris. Det er usikkert om det finnes rettslig grunnlag for å kunne fakturere kunder et slikt gebyr, og Forbrukertilsynet har dette oppe til vurdering om de skal ta tak i denne praksisen. Gudbrandsdal Energi er her derfor i gråsonen for hva som man kan kalle god forretningsskikk.
De tar gebyr dersom du ikke oppretter avtalegiro. I tillegg ble jeg oppringt av kundeservice etter at jeg hadde avsluttet kundeforholdet for å be om årsak til at jeg byttet leverandør. Dette hadde jeg allerede besvart i spørreskjemaet jeg fikk tilsendt da jeg sa opp abonnementet.
Hei, grunnen til at vi har betingelser om avtalegiro(automatisk trekk på forfallsdato) er at vi sparer mye tid på betalingsoppfølging mot kunder som glemmer å gå inn i nettbanken å godkjenne efakturaen. Med hilsen Jan Jansrud