⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
757 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 757 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
447
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice og tilleggsgebyrer

Omtale av  Kenneth

Dårlig til å varlse om prisendringer og legger på flere sjulte tilleggsgebyrer.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt og greit

Omtale av  Rolf

Du får det du bestiller. Men som andre skriver: Gebyrer hvis det ikke er avtalegiro og e-faktura. Så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene, ser jeg ikke hvorfor noen regagerer negativt på det. Grei app til telefonen, som viser forbruk og andre relevante data.

Krever gebyr for eFaktura

Omtale av  Håkon

Gudbrandsdal Energi fakturerer 49 kroner i måneden for kunder som betaler med eFaktura for avtaler som regnes som lavpris. Det er usikkert om det finnes rettslig grunnlag for å kunne fakturere kunder et slikt gebyr, og Forbrukertilsynet har dette oppe til vurdering om de skal ta tak i denne praksisen. Gudbrandsdal Energi er her derfor i gråsonen for hva som man kan kalle god forretningsskikk.

Gebyr for å mangle avtalegiro

Omtale av  Ida

De tar gebyr dersom du ikke oppretter avtalegiro. I tillegg ble jeg oppringt av kundeservice etter at jeg hadde avsluttet kundeforholdet for å be om årsak til at jeg byttet leverandør. Dette hadde jeg allerede besvart i spørreskjemaet jeg fikk tilsendt da jeg sa opp abonnementet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
31.01.2019 09:50

Hei, grunnen til at vi har betingelser om avtalegiro(automatisk trekk på forfallsdato) er at vi sparer mye tid på betalingsoppfølging mot kunder som glemmer å gå inn i nettbanken å godkjenne efakturaen. Med hilsen Jan Jansrud

100% fornøyd.

Omtale av  Asle R. B

Jeg forstår ikke de andre som har negative opplevelser med GE, jeg er 100% fornøyd med dem. Men det er vel her som med alt annet at noen uheldige episoder kan oppstå. Greit nok at de har mange forskjellige avtaler, men det er ikke noe problem å velge det som er billigst. Akkurat nå har jeg en fastavtale, som er lagt billigere enn spotprisen. Jeg var litt forutseende i sommer, og regnet med at prisen ville stige i vinter, derfor tok jeg en relativt billig fastpris - og det tjener jeg godt på nå.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Gebyrer på e-faktura

Omtale av  Hanne S

Gode priser men gebyrene ødelegger alt. Så hurtig at de tok gebyr for papirfaktura så skyndte meg inn i nettbanken for å opprette e-faktura. Fikk dælen meg gebyr for dette også. Gebyr for e-faktura??? Hallo i luken. Ble avtalegiro da, selv om jeg selv liker å holde styr på strømregningene mine, så jeg sa opp og byttet firma hvor jeg nå får regning på Mail kostnadsfritt!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
31.01.2019 09:50

På de fleste av våre avtaler er det betingelser om opprettelse av efaktura eller kunden kan få fakturaen til sendt på epost uten kostnad. Dette må kombineres med an avtalegiro (automatisk trekk). Kunden får ikke gebyrer ved førstegangsfakturering grunnet at han skal få god tid til å etablere dette. Men som tidligere sagt, hvis noen kunder skulle overse dette, er det bare å ta kontakt. Vi har ingen problemer med å fjerne et gebyr eller to. Med hilsen Jan Jansrud

Dårlig

Omtale av  Magnus W

Tar gebyr for at jeg ikke hadde avtalegiro etter at de byttet avtale til meg etter kun 14 dager. Var ikke gebyr på opprinnelig avtale.

Gudbrandsdal Energi har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR