Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Du får det du bestiller. Men som andre skriver: Gebyrer hvis det ikke er avtalegiro og e-faktura. Så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene, ser jeg ikke hvorfor noen regagerer negativt på det. Grei app til telefonen, som viser forbruk og andre relevante data.
Gudbrandsdal Energi fakturerer 49 kroner i måneden for kunder som betaler med eFaktura for avtaler som regnes som lavpris. Det er usikkert om det finnes rettslig grunnlag for å kunne fakturere kunder et slikt gebyr, og Forbrukertilsynet har dette oppe til vurdering om de skal ta tak i denne praksisen. Gudbrandsdal Energi er her derfor i gråsonen for hva som man kan kalle god forretningsskikk.
De tar gebyr dersom du ikke oppretter avtalegiro. I tillegg ble jeg oppringt av kundeservice etter at jeg hadde avsluttet kundeforholdet for å be om årsak til at jeg byttet leverandør. Dette hadde jeg allerede besvart i spørreskjemaet jeg fikk tilsendt da jeg sa opp abonnementet.
Hei, grunnen til at vi har betingelser om avtalegiro(automatisk trekk på forfallsdato) er at vi sparer mye tid på betalingsoppfølging mot kunder som glemmer å gå inn i nettbanken å godkjenne efakturaen. Med hilsen Jan Jansrud
Jeg forstår ikke de andre som har negative opplevelser med GE, jeg er 100% fornøyd med dem. Men det er vel her som med alt annet at noen uheldige episoder kan oppstå. Greit nok at de har mange forskjellige avtaler, men det er ikke noe problem å velge det som er billigst. Akkurat nå har jeg en fastavtale, som er lagt billigere enn spotprisen. Jeg var litt forutseende i sommer, og regnet med at prisen ville stige i vinter, derfor tok jeg en relativt billig fastpris - og det tjener jeg godt på nå.
Gode priser men gebyrene ødelegger alt. Så hurtig at de tok gebyr for papirfaktura så skyndte meg inn i nettbanken for å opprette e-faktura. Fikk dælen meg gebyr for dette også. Gebyr for e-faktura??? Hallo i luken. Ble avtalegiro da, selv om jeg selv liker å holde styr på strømregningene mine, så jeg sa opp og byttet firma hvor jeg nå får regning på Mail kostnadsfritt!
På de fleste av våre avtaler er det betingelser om opprettelse av efaktura eller kunden kan få fakturaen til sendt på epost uten kostnad. Dette må kombineres med an avtalegiro (automatisk trekk). Kunden får ikke gebyrer ved førstegangsfakturering grunnet at han skal få god tid til å etablere dette. Men som tidligere sagt, hvis noen kunder skulle overse dette, er det bare å ta kontakt. Vi har ingen problemer med å fjerne et gebyr eller to. Med hilsen Jan Jansrud
Tar gebyr for at jeg ikke hadde avtalegiro etter at de byttet avtale til meg etter kun 14 dager. Var ikke gebyr på opprinnelig avtale.
God oversikt, og greie avtaler, men hver gang jeg velger den billigste avtalen, får jeg en mail etter en måned eller to, hvor det blir fortalt at det må legges et påslag pga kaldt vær, eller tomme magasiner eller dyr innkjøpspris eller elsertifikater. Det går ikke ann å ha en god avtale over lang tid med Gudbrandsdal. På under 1 år så har jeg skiftet avtale minst 2-3 ganger pga den forrige avtalen ikke var så rimelig lenger.