NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Er vel det desidert verste strømselskap som finnes. Totalt useriøst, inkompetente kundebehandlere, kjeltringer av selgere som lurer folk inn i binding/kontrakter og dekker seg bak at kunden har all skyld som signerte. Noen må stoppe dem og vil advare samtlige om å IKKE bli kunde hos Norges Energi for da blir man svindlet. Men visst man vil ha problemer og vil bli lurt, ja DA skal man bli kunde der. Fy f.. førr et selskap.
Hei Andreas. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Vi synes det er leit at du føler deg svindlet av oss. Vi hadde satt pris på om du hadde tatt kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi ønsker ikke at du som kunde skal sitte igjen med en følelese av å ha blitt lurt. Som kunde skal man kunne stole på at avtalen er som man ble forespeilet ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er vi avhengige av at du tar kontakt med oss. Samtidig ønsker vi gjerne å vite mer om hva du har opplevd hos oss slik at vi kan finne ut når og hvor dette gjelder og hvordan vi kan forbedre oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg har vært kunde hos Norgesenergi i to perioder. Første periode som kunde var helt ok, frem til avslutting av avtale. Husker denne prosessen som svært upraktisk. En stund etter at jeg hadde vært kunde ble jeg oppringt med nytt tilbud. Tilbudet var av typen "superhemmelig tilbud for tidligere kunder, nei du kan ikke få det tilsendt på e-post". Burde ha luktet lunten, men bet på. NorgesEnergi hadde ikke klart å få med seg min nye adresse selv om de fikk den oppgitt direkte av meg. Det førte til at viktige brev, deriblant fakturaer ble feilsendt og kom alt for sent frem til meg. Jeg gjorde dem oppmerksom på dette via både chat og e-post, uten at problemet ble løst. Min konklusjon er at dette er et useriøst selskap som baserer seg på "skitne triks" og dårlig oppfølging av kunder.
Hei Daniel. Her må vi bare beklage dersom avtalen du fikk ikke samsvarte med det du ble forespeilet ved inngåelse. Ved inngåelse av avtale over telefon tas avtaleinngåelsen alltid opp på bånd. Samtidig sendes det også en avtalebekreftelse kort tid etter avtaleinngåelse med all informasjon om avtalen og angrefristskjema. Dette er for å sikre på best mulig måte at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon og at vi får registrert riktige kontaktopplysninger på kunden. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se hva som har skjedd her. Vi synes det er leit at du ikke har hatt noen god opplevelse med vår kundeservice og dette ønsker vi å rette opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ble kunde med samboer i fjor når vi flyttet sammen i en liten leilighet i Bergen. Opplevd 2 ganger å få feil faktura. Meldte inn flytting i god tid før vi flyttet ut i juni 2019, men de forsetter å sende oss faktura og forteller oss at vi fortsatt er aktive kunder. Styr unna. Rotete og useriøst firma.
Hei Peter. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående dette? Jeg ser du skriver dere meldte inn flytting i god tid før dere flyttet ut og dere har jo da gjort helt riktig i forbindelse med flyttingen. Ved utflytting må dette meldes til strømleverandøren senest tre dager før utflyttedato for at leverandøren skal rekke å avslutte avtalen fra datoen du flytter ut. Fakturaene sendes etterskuddsvis etter strømmen er brukt slik at det er vanlig at man mottar 1-2 fakturaer etter man har sagt opp. Disse skal jo da gjelde for perioden før avtalen ble avsluttet. Perioden skal stå spesifisert på fakturaen. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men dersom du fremdeles ikke opplever at saken har fått en tilfredsstillende løsning håper vi du tar kontakt med oss slik at vi kan finne din avtale hos oss og undersøke saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Oppdaget at de har belastet meg for tilleggsprodukter, noe som kalles sparepakke og vintertrygghet. Jeg kan ikke huske at dette ble nevnt da strømavtalen ble inngått. I tillegg nekter de å oversende dokumentasjon på at jeg har inngått avtale på disse produktene.. Jeg holder igjen de siste fakturaene til de enten krediterer meg for disse produktene, eller de dokumenterer at jeg har inngått avtale på disse. Til tross for innsigelse, sender de saken til inkasso. Der leverer jeg ny innsigelse og ber på nytt om dokumentasjon på avtalen. Etter at saken har ligget i bero i 3 måneder, har de enda ikke sendt meg dokumentasjon på at det eksisterer noe avtale på disse produktene! Produktet sparepakke er en forsikring som vil tre i kraft om jeg blir sykemeldt, permittert eller ufrivillig arbeidsledig. Hadde det ikke vært greit å få tilsendt forsikringsvilkårene om man inngikk en forsikringsavtale?
Hei Thomas. Vi syntes det er leit å høre at du føler vi ikke har hjulpet deg slik du skulle ønske. Vi vil veldig gjerne komme til bunns i denne saken med deg og ber deg ta kontakt med kundesenteret våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Etter at jeg sa opp avtalen har de drevet med telefonterror, ringt meg nærmest daglig selv om jeg sa jeg ikke var interessert. I tillegg unnlater de å si hvor de ringer fra, han som ringte fant på en løgn om at det var noe galt med strømanlegget så flere i blokken hadde fått for høy regning bare for å få meg til å fortsette samtalen og så høre på hvor fantastiske priser han kunne tilby meg.
Hei Marij. Vi beklager veldig at du har blitt utsatt for pågående selgere. Om du tar kontakt med kundesenteret våres så kan vi hjelpe deg med å legge inn en klage på selger, og slette ditt nummer fra salgslistene våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Billig. Hyggelig kundeservice. Omtenksomme. Behjelpelige og hjelpsomme.
Sa opp avtalen med dette grenseløse og horrible strømselskapet NORGESENERGI pga skyhøye priser vi måtte betale. Videre da etter ny avtale med et annet strømselskap, har de gått inn uten at de har opplyst om det, og trukket en høy betydelig sum fra konto til min kone, da de mener vi har en utstående saldo, tross for ekstreme priser vi har betalt. Bedt om å få faktura detaljer, men kun fått tilsendt hvilke summer som er betalt opp igjennom. Personlig forsøkt å få tak i disse på tlf etter denne hendelsen, men kommer til en overfladisk kunderådgiver hvor man blir bedt om å taste 2 valg og som skal ringe deg opp. Disse ringer ikke opp og har en ubeskrivelig dårlig kundeservice!!. Dette selskapet har til de grader så mye dårlig kritikk og videre omtaler at det er helt utenfor min fatteevne og at dette er lovlig. Mange av omtalene jeg har lest om dette selskapet som har fått tilbakemelding fra Norgesenergi, er:" vi beklager, vi beklager at du har en slik opplevelse av oss", men allikevel får dette bare fortsette. Har forsøkt å komme i kontakt med Forbrukerrådet, men lang venting, men vil bli fulgt opp. Til de av dere som leser dette og et svært godt råd: IKKE vurder å bruke dette selskapet!!!
Hei Hs. For å kunne sjekke opp i saken og se hva som har hendt her er det viktig at du kontakter vårt kundesenter. Det er den eneste muligheten vi har til å sjekke opp i din sak. Dersom du ikke har mottatt kopier av dine ordinære fakturaer skal vi selvsagt sende deg dette. Ut i fra det du skriver kan det høres ut som du har en valgfri betalingsordning hos oss som heter Strømkonto. Det er nok disse fakturaene du har mottatt fra oss ved første henvendelse. Der vil man dessverre ikke finne oversikt over forbruk og priser. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Du betaler da samme beløp hver måned hele året basert på årsforbruket på ditt anlegg. Dersom det er trukket et beløp fra din kones konto må nok dette være i forbindelse med at dere har avtalegiroavtale hos oss. Det sendes alltid med fakturaspesifikasjon per post eller elektronisk, avhengig av om man har e-faktura-avtale eller ikke. Denne kan vi sende deg på nytt om ønskelig. Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du opplever å motta høye fakturaer da dette kan skyldes flere faktorer, men på generelt grunnlag kan vi si at prisene generelt i strømmarkedet har vært høyere det siste året enn foregående år. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan sende dere full oversikt og eventuelt ta en gjennomgang sammen med dere. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi