NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon og selgeren på elkjøp sa at hvis jeg byttet til Norgesenergi ville jeg få billigere strøm enn jeg hadde hos Tibber og i tillegg 1000 kr rabatt på mobiltelefonen. Det viste seg å bare være løgn fordi når jeg kom hjem sammenlignet jeg prisene. Tibber var 39 kr per måned og 2.06 kr påslag. Norgesenergi var 39 kr per måned plus 49 kr per måned og 5.99 kr påslag. Tibber har også smart lading av elbil som gir 20% sparing i pris ved lading. Langt høyere pris altså og med bindingstid på 9 måneder ville prisen bli høyere selv med rabatten på 1000 kr tatt i betraktning. Jeg byttet derfor tilbake til Tibber. Jeg forklarte min erfaring og situasjonen til norgesenergi på chat men de var ikke villig til å gå bort fra 1000 kr i bruddgebyr. Det som høres for godt ut til å være sant er det, de tjener i dette tilfelle mere enn det de taper på denne 1000 kr "rabatten" så ikke la dere lure. Siden de ikke en gang ville gå bort fra de 1000 kr bruddgebyr når selgeren i elkjøp hadde løyet om pris så hadde jeg ikke annet valg enn å skrive en tilbakemelding på bytt.no for å advare andre.
Hei Olav S. Det er utrolig leit at selgeren på Elkjøp har gitt deg en garanti på billigere strømavtale enn det du allerede hadde hos tidligere strømleverandør. Vi kan endre avtalen og fjerne Sparepakken (49 kr) hvis det er ønskelig, på den måten beholder du rabatten på 1000 kr. Hvis du likevel ønsker å bytte tilbake til tidligere strømleverandør må rabatten på 1000 kr tilbakebetales i form av et bruddgebyr. Send oss en e-post til [email protected] hvis dette er ønskelig. Mvh Mari, NorgesEnergi
Vanvittig dårlig kundeservice, lureri ved tegning av abonnement. Styr unna!!
Elendig kundeservice. Uoversiktlig faktura. Tullete vervesystem. Kommer til å prøve Tibber
Byttet en gang til Norgesenergi og opplevde masse rot med fakturaer og avtaler. Byttet så til en annen leverandør og ble oppringt fra Norgesenergi med spørmål om hvorfor jeg byttet. Opplevde så at de byttet meg tilbake uten at de en gang hadde spurt om det i samtalen! HOLD DERE LANGT UNNA DETTE SELSKAPET!
Hei Svein H! Beklager for sen tilbakemelding! Vi har et eget team som kontakter kunder som velger å bytte strømleverandør. Vi har rutiner rundt dette der selger må få en muntlig godkjennelse på lydopptak, samt bekreftelse på SMS fra kunden. Hvis du ikke kjenner til dette er det fint om du tar kontakt med kundesenteret vårt på e-post ([email protected]) eller telefon (38 10 00 10). Mvh Mari, NorgesEnergi
Etter å ha forlatt min gamle strømleverandør og gått over til NorgesEnergi så økte utgiftene nesten 300% (var så dum å å bytte leverandør etter kjøp på elektrovarehandel). Men betalte alle regningene. Etter å ha byttet til annen leverandør igjen fikk jeg en tillegg regning på vel 3400 som «takk for sist». Begrunnelsen fra norgesenergi var ikke overraskende uforståelig. Nå er strømutgiftene redusert med ca 70%. Heller ikke rart norgesenergi får landets dårligste omtale. Håper ingen velger norgesenergi og at forbrukerombudet tar dem fatt.
Hei Torje. Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd hos oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste leverandører og vi synes det er uforståelig at du opplever en slik prisøkning hos oss. For å kunne sjekke opp i dette er vi avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon om deg og din avtale. Vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har hatt dyr strøm hos oss. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang sammen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg har opplevd veldig dårlig opplevelse med dem. Alt for mye å styre etter dem. Dem bare sender fakturaer som har noe feil å la deg løpe etter dem for å fikse dem. Hver gang bruker jeg to tre dager til å løser problemer hos dem med faktura. Jeg tror ingen av dem leser nøyaktig hva man skriver til dem. Dem har kun en vei å kjøre på. Prøvde å finne kontakt info til ledelse avdeling for å klage på dem, men ingenting ble funnet. Jeg anbefaler å holde seg unna dem.
Hei Fares. Det er veldig vanskelig å si hva som har skjedd her og hvilke feil du refererer til. Det skal ikke være slik at man skal måtte bruke mye tid på dette og vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Dersom vi har gjort en feil er det viktig for oss å få rettet opp i det, og det er derfor vanligvis noe som blir løst ved første henvendelse. Vi har gode rutiner på fakturering slik at det er heldigvis sjeldent slikt skjer. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom du ikke opplever at saken har fått en tilfredsstillende løsning eller skulle oppleve å få faktura med feil igjen. For å kunne sjekke opp i saken er vi avhengig av mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Fikk forespørsel om ny avtale fra NorgesEnergi. Sa jeg hadde en avtale på 34 øre pr.kwh fra Ishavskraft og hvis de kunne matce den var det ok å bytte. Fikk nå første regning på 60,99 øre pr kwh og når jeg ringer skylder de bare på at selger ikke har gjort jobben sin. Ekstremt dårlig kundebehandling!!! Føler meg skikkelig lurt.
Hei Laila. Dette her er ikke noe greit. Det skal ikke være slik at man sitter igjen med å føle seg lurt. Det finnes flere forskjellige strømavtaler. Ofte kommer det noe utenom selve kwh-prisen som for eksempel faste månedsbeløp eller påslag per kwh. Det er alltid viktig å ta med alle kostnader når man sammenligner. Jeg får dessverre ikke sett hvilken type avtale du har hatt hos tidligere leverandør, men ut ifra prisen du oppgir hos oss kan jeg se at du har fått en avtale hvor alt er inkludert i kwh-prisen. Du betaler da ingen gebyrer eller påslag utover dette. Markedet er også i stadig endring slik at prisene generelt i markedet de siste ukene har steget noe. Hvilken type avtale som lønner seg vil også avhenge av forbruk. Vi vil gjerne ta en kikk på dette igjen slik at vi kan få sammenlignet med avtalen du hadde tidligere og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi